بیوگرافی آلن آیورسن

5 سال پیش
بیوگرافی آلن آیورسن
4.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی آلن آیورسن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آلن ازاییل آیورسن (به انگلیسی: Allen Ezail Iverson) (۷ ژوئن در ۱۹۷۵ به دنیا آمد.بازیکن حرفه‌ای بسکتبال که هم درپست یک و هم پست دو سابقه بازی دارد.۳۷ سال سن دارد و یک مترو ۸۳ سانتی‌متر قد و ۷۵ کیلوگرم وزن دارد.

زندگینامه آلن آیورسن

بیوگرافی آلن آیورسن

فعالیت ورزشی

اهل همپتون، ویرجینیا) می‌باشد و حال حاضر بازیکن آزاد است. وی در دبیرستان باتل (به انگلیسی: Bethel) برنده جایزه بهترین ورزشکار هم در فوتبال هم در بسکتبال را بدست آورد.بعد از دبیرستان جذب دانشگاه جورج تاون (به انگلیسی: GeorgeTown) شد و ۲۲٫۹ امتیاز در مسابقات بدست می‌آورد.

بعد از دو سال حضور در دانشگاه به دلیل استعداد و شایستگی اش در درفت سال ۱۹۹۶ توسط فیلادلفیا ۷۶رز در برداشت اول به لیگ ان بی ای آمد. دراولین سال حضورش درلیگ برنده عنوان بهترین بازیکن سال اولی شد.۱۱ بار در مسابقات آل استار حضور یافته و درسالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵ برنده جایزه MVP شده‌است.

درسال‌های ۱۹۹۸-۹۹ و ۲۰۰۰-۲۰۰۱ و ۲۰۰۴-۲۰۰۵ برنده جایزه بهترین بازیکن امتیازآور در مسابقات شده‌است. اگر از جثه ۱۸۳ سانتی اش بگذریم وی یکی از پرکارترین و بهترین بازیکنان در زمینه کسب امتیاز به‌شمار میرود.میانگین ۲۶٫۷ امتیاز در فصولی که بسکتبال nba بازی می‌کرده مصداق این موضوع است.این آمار در پلی آف‌ها به ۲۹٫۷ امتیاز در هر بازی نیز رسیده‌است.

بازی در تیم های مختلف

وی همچنین برای تیم‌های دنورناگتس و دیترویت پیستونز و ممفیس گریزلیز بازی کرده‌است.آخرین سال حضورش در nba را دوباره به تیم فیلادلفیا ۷۶رز آمد و به ترکیه رفت و درتیم بشیکتاش برای یک فصل در ۲۰۱۰-۱۱ بازی کرد. توسط شبکه ورزشی ای اس پی ان (به انگلیسی: espn) در سال ۲۰۰۸ طی یک نظر سنجی پنجمین فرد در پست گارد شوت انتخاب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد توکلی

زندگی شخصی

الن آیورسون از مادری ۱۵ ساله زاده شد و در منطقهٔ همپتون، ویرجینیا) بزرگ شده‌است. پدرش در خردسالی او و مادرش را ترک کرد. او در پست کوارتربک دربازی فوتبال آمریکائی افتخارات زیادی را برای تیم دبیرستانش کسب کرده‌است.طی یک نقل قول از خود آیورسون او برای بهبود دریبل در بسکتبال به توپ راگبی که بیضی شکل است تمرین دریبل می‌کرده‌است.

او یکی از بزرگان بسکتبال در حفظ توپ نیز به‌شمار میرود.مهارت‌های منحصربه‌فرد وی مانند سرعت و دوندگی بی امان دربازی و پاس‌های دقیق و خونسردی و اعتماد به نفسش زبانزد بازیکنان بسکتبال است. به دلیل نامناسب بودن شرایط جامعه او به همراه دوستانش باندی را تشکیل داده بودند و بیشتر به دعوا و نزاع میپرداختند.به دلیل اغتشاشات زیاد او و دوستانش بارها توسط پلیس توبیخ شدند.دریکی از درگیری‌های آیورسون او با یک صندلی به سر یک زن ضربه وارد کرد ولی آسیب جدی به کسی وارد نشد.

زندان

آلن آیورسون ۱۷ ساله مجرم محسوب میشد و همین امر باعث شد که به زندان بیفتد.وساطت‌های اطرافیان باعث شد او آزاد شود ولی در کمال بی محلی به اطرافیانش میزیسته است . طی جمله معروفی که حین بازخواست پلیس از او به عمل آمد او چنین جواب داد..محله من شبیه یک باشگاه بولینگ است.مردم محله ما آن هدف‌هایی هستند که من توپ را بسمتشان غلت میدهم…همه مرا میشناسند…ترجیح میدهم صندلی ام را به گوشه‌ای ببرم و سرجایم بنشینم تا اینکه به هق هق دختر بچه‌ای که با صندلی به سرش زده‌اند گوش دهم..”

او به ۱۵ سال زندان محکوم شد و ۱۰ سال اجباری نیز باید آب خنک میخورد.ولی طی کمکهای مردمی و جلب رضایت شاکیان او عفو خورد و به آغوش سرد جامعه برگشت.بعد از آزاد شدن او بار دیگر حرف دیگری به لب آورد و گفت : وقتی در زندان را برای اولین بار بسویت باز می‌کنند یک چیزی در درونت مدام ترا می‌خواهد ناامید سازد.مردم داخل زندان بی مصرفند.مدام تورا سرزنش می‌کنند درحالیکه خودشان سرزنش شده‌اند.من حتی یک لحظه هم احساس عجز نکردم تا اینکه آزاد شدم.” در زمانی که ۳ سال به زندان افتاده بود مربی تیم بسکتبال دانشگاه جورج تاون یعنی جرج تامسون به دیدار او رفت و او را به تیم مدرسه فراخواند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیس چارگوش
کالج

آیورسون به همراه پاتریک اوینگ, آلونزو مورنینگ بازیکنان سرشناس تیم دانشگاه بودند.همه فکر می‌کردند آیورسون قادر نخواهد بود تا استعدادی که طی ۳ سال زندان از دست رفته‌است را بازگرداند ولی او بهتر از بقیه در تمرینات شرکت می‌کرد و اولین سال حضورش درتیم جایزهٔ بزرگترین بازیکن دفاعی شرق نامیده شد.درسال دوم نیز با بازی خوبش برنده تورنومنت ان سی ای ای شدند و این فرصت خوبی بود تا آیورسون پا به عرصهٔ حرفه‌ای بسکتبال بگذارد. “” وقتی بچه بودم به همه میگفتم که میخواهم یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبال شوم.

همه به من میخندیدند..امروز من یک بازیکن حرفه‌ای بسکتبالم و به آن‌ها خواهم خندید..” جمله معروف آیورسون.

ازدواج

در آگوست ۲۰۰۱ با دختری در دبیرستانی به نام Tawanna ازدواج کرد و تابحال پنج فرزند دارد.

افتخارات ورزشی

حضور در تیم ملی آمریکا در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴
باارزشترین بازیکن لیگ (mvp) در سال ۲۰۰۱
بهترین بازیکن سال اولی در سال ۱۹۹۷
شرکت در ۱۱ دوره مسابقات آل استار به عنوان استارتر ازسال ۲۰۰۰ الی ۲۰۱۰
۲ بار برنده جایزه باارزشترین بازیکن آل استار در ۲۰۰۱ و ۲۰۰۵
۴ بار برنده جایزه برترین بازیکن لیگ ازنظر کسب امتیاز درسالهای ۱۹۹۹-۲۰۰۱-۲۰۰۲-۲۰۰۵)
۳ بار برترین بازیکن لیگ درزمینه توپ ربائی درسالهای ۲۰۰۱-۲۰۰۳
۳ بار حضور درتیم اول لیگ درسالهای ۱۹۹۹-۲۰۰۱-۲۰۰۵
۳ بار حضور درتیم دوم لیگ درسالهای ۲۰۰۰-۲۰۰۲-۲۰۰۳

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلن آیورسن
4.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه