بیوگرافی عبدالله کرمی

5 سال پیش
بیوگرافی عبدالله کرمی
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی عبدالله کرمی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

عبدالله کرمی (زادهٔ ۸ اسفند ۱۳۶۱ در دزفول) بازیکن فوتبال اهل ایران می‌باشد که عضو باشگاه فوتبال فولاد خوزستان نیز می‌باشد.

زندگینامه عبدالله کرمی 

بیوگرافی عبدالله کرمی

فعالیت ورزشی

او فوتبال را از بوتان دزفول شروع کرد و سپس به شهرداری دزفول پیوست.

او نزدیک به یک سال در فولاد خوزستان و چهار سال در شاهین بوشهر بازی کرد و از ابتدای فصل ۹۰ مجدداً به فولاد خوزستان پیوست.

وی در خرداد ۱۳۹۳ به تیم فوتبال سپاهان اصفهان نیز پیوست و دو فصل در این تیم حضور داشت.

عبدالله کرمی قلعه طوقی یکی از گران‌ترین بازیکنان کنونی فوتبال ایران که طبق اعلام سازمان لیگ، عبدالله جومونگ سابق بوشهری‌ها یکی از ۱۲ بازیکنی است که قراردادش میلیاردی است.

وقتی پسرک قوی هیکل روستای قلعه طوق شهرستان دزفول وارد مستطیل سبز شد، رویای بزرگی در سر داشت خوشحال کردن خانواده پر جمعیتی که شغل پدرش کشاورزی بود.

سال ۸۴ بعد از حضور در بوتان و شهرداری دزفول و برای گرفتن حق خود راهی باشگاه حرفه‌ای فولاد شد، قرمزهای پر امکانات شهر اهواز برای عبدالله خوش یمن نبود و پسر ۲۶ ساله از خوزستان دیپورت شد، مدتی هم در تمرینات پیکان تهران حضور پیدا کرد، اما با آمدن نعیم سعداوی به بوشهر سرنوشت زندگی عبدالله تغییر کرد.

مایلی‌کهن در پیکان او را می‌خواست اما با سرازیر شدن خوزستانی‌ها (سعداوی، بشکوفه، خنیفر و…) به بوشهر و البته حمایت پارس جنوبی بازیکن سابق فولاد را به حضور در جمع تیم پر طرفدار شاهین لیگ یکی ترغیب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارکو کاسر

سه سال حضورش در شاهین او را محبوب قلب بوشهری‌ها خصوصا طرفداران ۲ آتشه شاهین کرد و سکوهای سیمانی ورزشگاه شهید بهشتی به حضور او عادت کرد، سال اول شماره ۱۸، سال‌های دوم و سوم شماره ۱۰ پوشید.

قرارداد ۱۲۰ میلیونی با شاهین در لیگ برتر

جوان بلند بالایی که در بوتان دزفول کسی او را نمی‌شناخت در لیگ یک یکی از ستاره‌های تیم حمید کللی‌فرد بود و از عوامل تاثیرگذار آن صعود تاریخی، عبدالله در لیگ یک با ۴۰ میلیون تومان شاهینی شد و در سال دوم همزمان با صعود شاهین قراردادی حدود ۱۲۰ میلیون تومان بست تا خیال بوشهری‌ها بابت ماندن کرمی راحت شود.

اولین سال حضور بوشهری‌ها در لیگ برتر آنقدر حاشیه‌های تلخ و شیرین داشت که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، عبدالله بعد از رضا بازیاری کاپیتان دوم بود، هر چند با بی‌مهری سرمربی وقت شاهین بازوبند چند بار دست به دست شد تا اندکی ناراحتی در چهره کرمی محبوب روی سکوها دیده شود اما او هیچ‌گاه لب به اعتراض نگشود.

بازی‌های درخشان شماره ۱۰ و نسلی که حمید کللی‌فرد از لیگ یک آورد (ساندی، روشنگر، احمدپوری، ایرانژاد، پورخسروانی، تنهایی) شاهین را به یکی از تیم‌های دوست داشتنی لیگ برتر تبدیل کرده بود. گل زیبای او به مس کرمان و جمله تاریخی گزارشگر محبوب بوشهر شاهین بهرام‌نژاد «بزن عبدالله یکی از ضربه‌هاتو، خیلی ممنون که حرف ما را گوش کردی عبدالله» تا مدت‌ها نقل مجالس بود، تا جایی که گفته می‌شود این کلیپ هنوز هم در گوشی تلفن عبدالله کرمی وجود دارد.

او دو فصل خوب را با شاهین بوشهر در لیگ برتر تجربه کرد تا جایی که خیلی از دو آتشه‌های شاهین تیم را بدون او مقدور نمی‌دانستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسن بیت سعید
جدایی از شاهین و حضور در فولاد خوزستان و سپاهان

سال سوم حضور شاهین در لیگ برتر عبدالله جومونگ با پیشنهادات متعدد و پر پول سرخابی‌ها و دیگر تیم‌های متحول لیگ برتری روبه‌رو بود، از یک سو دلبستگی شدید او به شاهین و طرفدارانش و از طرفی حرف‌های یکی از اعضای هیئت مدیره وقت شاهین که باعث رنجش عبدالله شده بود، او را در تصمیم‌گیری دچار تردید کرد، شاهینی‌ها ادعا می‌کردند کرمی یکسال دیگر قرارداد دارد، اما عبدالله آزاد بود و هیچ قراردادی نداشت، سپاهان، استقلال، پرسپولیس و فولاد مشتریان دست به نقد پسر کم حرفی بودند که خیلی از رسانه‌های کشوری فکر می‌کردند او بومی بوشهر است.

با یک تصمیم منطقی و قراردادی خوب راهی تیمی شد که سه فصل قبل او را با بی‌مهری نخواسته بودند، با فولاد مجید جلالی به تیمی قابل احترام در لیگ تبدیل شده بودند تا اینکه به همراه حسین فرکی قهرمان ایران شدند، حضور او در قلب دفاع فولاد آرامش هواداران خوزستانی بود.

آرزوی کرمی برای حضور مجدد در شاهین و کمک به یک حسینیه کوچک

آنهایی که با عبدالله کرمی از نزدیک رفاقت کرده‌اند می‌دانند او خیلی حوصله شلوغی و حاشیه را ندارد و حتی کمتر حاضر به گفت‌وگویی با رسانه‌ها می‌شود، شاید یکی از دلایل دوری او از آبی و قرمزهای پایتخت همین بوده باشد، البته سکونت خواهر عبدالله در اصفهان هم برای تیم جدید بی‌تاثیر نبوده است.

عبدالله کرمی محبوب بوشهری‌ها که او را به شدت

دوست دارند از محدود غیر بومی‌هایی بود که با

سرشکسته و کمر درد هم به عشق هواداران

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرید محمدی‌زاده

شاهین بازی می‌کرد، تا جایی که در محفلی

خودمانی عنوان کرده بود، آرزو دارم با لباس

شاهین در لیگ برتر بازهم در شاهین بازی کنم،

تعصب او به بوشهر را در این مسئله که هنوز هم

پرشیای سفید پلاک ۴۸ (نمره بوشهر) را دارد باور کنید.

خیلی‌ها اعتقاد دارند پرداخت مبالغ سنگین به

فوتبالی‌ها قابل توجیه نیست، اما عبدالله ثابت

کرده که اگر از مبلغ ۴۰ میلیون تومانی شاهین

تا یک میلیارد تومانی هر چه گرفته حقش بوده،

او دست خیر دارد و حاضر نمی‌شود رسانه‌ای

کند، اما در زلزله شنبه شهرستان دشتی از

طریق صمیمی‌ترین دوست خود در بوشهر مبلغ

قابل توجهی کمک کرد و در دو سال اخیر در

تامین هزینه یک حسینیه کوچک که توسط عده‌

ای نوجوانان اداره می‌شود نقش عمده‌ای ایفا

کرده آنهم بدون انجام یک مصاحبه در این باره.

افتخارات ورزشی

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۳-۱۳۹۲ به همراه تیمفولاد خوزستان
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۴-۱۳۹۳ به همراه تیم سپاهان اصفهان

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عبدالله کرمی
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه