بیوگرافی حسین کلانی

5 سال پیش
بیوگرافی حسین کلانی
4.6/5 - (18 امتیاز)

بیوگرافی حسین کلانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

حسین کلانی (۳ بهمن ۱۳۲۳ در تهران) بازیکن فوتبال بازنشسته اهل ایران است.

زندگینامه حسین کلانی

بیوگرافی حسین کلانی

فعالیت ورزشی

او از خاندان غفاری کاشان است. او پیشتر در تیم ملی   فوتبال

ایران بازی می‌کرد و بیشتر دوران باشگاهی‌اش را در پرسپولیس

گذراند.

وی پس از پایان دوران بازیکنی خود، به ایالات متحده آمریکا رفت و در آنجا مهندسی معماری خواند. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی معماری است.

کلانی در دوران بازیکنی خود توانست ۴ بار آقای گل شود، ۲ بار در جام منطقه‌ای ایران (یک بار مشترک با صفر ایرانپاک)، یک بار در جام باشگاه‌های تهران (۱۳۴۸) و یک بار در جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۲.

خاطره شش تایی ها

کلانی که از حاضران در داربی معروف ۶ بر صفر است و در این بازی گل هم زده، در واکنش به اینکه بازیکنان تاج سابق معتقدند پرسپولیس آن روز کاملا بی‌نقص کار کرده و اختلاف دو تیم این تعداد گل نبود، تاکید کرد: همیشه گفتم اختلاف استقلال و پرسپولیس بیش از دو، سه گل نبوده است. البته اگر گاهی از این تعداد تجاوز کرده است، یک استثناء محسوب می‌شود. در بازی شش تایی‌ها و پیروزی چهار بر یک پرسپولیس، شرایط روحی و روانی باشگاه استقلال تا جایی که از دوستانم در استقلال پرسیدم، نامناسب بود. البته استقلالی‌ها به هر دلیلی وارد جزئیات نشدند و به من جزئیات مسئله را نگفتند.

پرسپولیس در شرایط روحی و روانی بسیار خوبی بود. شرایط بدنی دو تیم کاملا یکسان بود. من همیشه معتقدم که مسائل روانی حدود ۵۰ درصد از عملکرد بازیکنان را تحت الشعاع می‌گذارد. ما در آن روز در شرایط خوبی بودیم. شروع بازی برای ما خوب بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی وینفرد شفر

او خاطرنشان کرد: وضع نابه‌سامان دوستان استقلالی ما مزید بر علت شد و تیم آن نتیجه را گرفت. هیچ وقت اختلاف ما این قدر نبود. بعد از بازی هم ما به خودمان آمدیم و متوجه شدیم دوستان ما در شرایط خوبی نیستند و ما به رختکن آن‌ها رفتیم و به آن‌ها گفتیم حقتان نبود اینطور ببازید و شما موجه‌تر از این نتیجه هستید. این نتیجه اتفاق افتاد و ان‌شاءالله شما به توفیقات بیشتری دست پیدا می‌کنید.

کتابخانه شخصی

کلانی می‌گوید بیش از بیست هزار جلد کتاب در کتابخانه شخصی خود دارد این کتابها مربوط به حوزه خاصی نیست و در همه زمینه‌ها نوشته شده‌است؛ که در طول ۵۰–۶۰ سال اخیر بعلت شدت علاقه وی به مطالعه، توسط وی خریداری و گردآوری شده و پس از مطرح شدن موضوع توسط وی در برنامه تلویزیونی ۹۰، از کتابخانه ملی با او تماس گرفتند و نامبرده آمادگی خود را برای اهدای این کتاب‌ها به کتابخانه ملی اعلام کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی حسین کلانی
4.6/5 - (18 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • پرسپولیسم
    4 سال پیش

    باسلام‌بابازیهاوگل‌های‌
    زیبایت‌‌همیشه‌درخاطره‌ها
    ماندگاری‌موفق‌پیروز‌باشی