بیوگرافی آندرانیک اسکندریان

5 سال پیش
بیوگرافی آندرانیک اسکندریان
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آندرانیک اسکندریان (زاده ۹ دی ۱۳۳۰ در تهران) یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بود. اسکندریان تبار ارمنی دارد و عضو باشگاه‌های آرارات، تاج تهران و کاسموس نیویورک بوده‌است و در جام جهانی ۱۹۷۸ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود. او اکنون ساکن ایالت نیوجرسی است.

زندگینامه آندرانیک اسکندریان

بیوگرافی آندرانیک اسکندریان

 

فعالیت ورزشی

وی در بازی خداحافظی پله بهترین بازیکن فوتبال تاریخ فوتبال در تیم منتخب جهان همراه ایرج دانایی فرد از تاج تهران حضور داشته‌است. وی به همراه دانایی فرد اولین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران بودند که به تیم منتخب جهان دعوت شدن، اوبه همراه مهدی پاشازاده تنها مدافعین تاریخ فوتبال ایران هستند که در تیم منتخب دنیا دعوت شده و بازی کرده‌اند. پس از بازی درمنتخب جهان وی به کاسموس نیویورک تیم ان روزهای پله پیوست و برای بازی‌های خداحافظی پله بارها به کشورهای مختلف سفر کرد. وی در این تیم سال‌ها با بزرگانی چون:فرانتس بکن‌باوئر، پله، یوهان نیسکنس ،جیورجیو کیناجلیا ،کارلوس آلبرتو نیز هم بازی بوده‌است.

اسکندریان در این تیم پاسهای گل بیشماری به نام خودبه ثبت رساند و در این تیم به دادن پاس گل شهره بود درحالی که پست وی مدافع چپ و وسط بود. آندرانیک اسکندریان همچنین هفت سال موفق را با تاج تهران سپری کرد وجام‌های متعددی به همراه این تیم برد ویکی از بزرگان این تیم پرافتخار و پرهوادار محسوب می‌شود. درضمن از اسکندریان به عنوان بهترین دفاع چپ تاریخ فوتبال ایران یاد می‌شود و در زمان بازیگریش به عنوان یکی از بهترین مدافعان چپ ایران و حتی آسیا شناخته می‌شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود نامجوی
سیم خاردار تیم ملی

من بیشتر وقت‌ها مدافع وسط بودم و برایم تعجب‌آور است که چرا گفته می‌شود بیشتر دفاع چپ بودم. من در تاج دفاع وسط بودم و در تیم‌ملی هم همین‌طور. در تیم‌ملی روز اوفارل مرا صدا کرد و گفت یکی از مهاجمان عراق که الان اسمش یادم نیست، خیلی خطرناک است و باید او را مهار کنی.

آن بازیکن عراقی در آسیا خیلی گل می‌زد و مهاجم شناخته شده‌ای بود. اوفارل از من خواست او را بگیرم و گفت چون سرعت خوبی داری و آن بازیکن هم سرعتی است، باید او را بگیری. ضمن اینکه بلند هم می‌پریدم و ضربات سر خوبی می‌زدم. بازی اول بود که من به عنوان دفاع چپ به زمین رفتم و از آن به بعد دفاع چپ شدم. از آن زمان به من گفتند سیم خاردار (می‌خندد) زیرا اعتقاد داشتند مثل سیم خاردار بودم (با خنده) البته این درست نیست که بگویم کسی نمی‌توانست از من رد شود زیرا در فوتبال هر چیزی ممکن است اما چون سرعتی بودم، اگر هم بازیکن از من رد می‌شد با سرعتی که داشتم، به او می‌رسیدم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آندرانیک اسکندریان
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه