بیوگرافی توماس هسلر

5 سال پیش
بیوگرافی توماس هسلر
4.7/5 - (12 امتیاز)

بیوگرافی توماس هسلر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

توماس هاسلر (به آلمانی: Thomas Häßler) (زادهٔ ۳۰ مه ۱۹۶۶ – برلین) بازیکن اسبق فوتبال آلمانی است.

زندگینامه توماس هسلر 

بیوگرافی توماس هسلر

فعالیت ورزشی

با بازیهایی که این جوان ارائه میده شاید باید بگم که ما هم صاحب یک مارادونا هستیم. اگر حالا در تیم ملی به تکنیک لیتبارسکی افتخار می‌کنیم، باید در تیم المپیک هم به تکنیک هاسلر بنازیم. به نظر میرسه ما بعد از نزدیک به هفتاد سال بالاخره طعم مدال المپیک در رشته فوتبال رو خواهیم چشید. این صدای گزارشگر شبکه ملی رادیویی آلمان بود که در هنگام المپیک ۱۹۸۸ به گوش می‌رسید و از بازی‌های اعجاب‌انگیز توماس هاسلر چنان به وجد اومده که او رو مارادونای آلمان خطاب می‌کند. بله در همین دوره از بازی‌ها بود که به لطف بازی‌های تکنیکی جوان کوتاه قامت در تمام نقاط خط میانی، سرزمین ژرمنها صاحب تنها مدال المپیکی (برنز) تاریخ فوتبال خود شد.

جام جهانی ۱۹۹۰
او در سال ۱۹۸۸ برای اولین بار توسط فرانتس بکن باوئر به تیم ملی آلمان دعوت شد و اولین بازی را در برد ۴ بر ۰ آلمان مقابل فنلاند انجام داد که موفق شد۲ پاس گل در آن بازی برای مهاجمین آلمان مهیا کند. جام جهانی ۱۹۹۰ در ایتالیا آغاز شد و جوان کوتاه قد آلمان موفق شد با درخشش در کنار لوتار ماتئوس و لیتبارسکی در خط میانه قهرمانی جهان را بدست آورند.

جام جهانی ۱۹۹۴

توماس در سال ۱۹۹۴ به همراه آلمان در جام جهانی حضور یافت اما ژرمنها با شکست برابر بلغارستان راهی خانه شدند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هدر اورایلی

یورو۱۹۹۶

در سال ۱۹۹۶ و با شروع یورو در انگلیس هاسلر بار دیگر به اردوی ژرمنها دعوت شد تا به عنوان کاپیتان دوم آلمان‌ها کشورش را در راه کسب آخرین جام بین‌المللی همراهی کند. در این رقابت‌ها آلمان‌ها با اقتدار و به لطف درخشش ۴ بازیکن در چهار خط (کوپکه درون دروازه، سامردفاع و لیبرو، هاسلر هافبک بازیساز و کلینزمن کاپیتان و مهاجم) عنوان قهرمانی رو از آن خود کنند و رکورد ۳ قهرمانی در یورو رو به جای بگذارند.

برتی فوگس در مورد بازی‌های توماس در یورو می‌گوید: پاسهای دقیق و قدرت بازیسازی او در کنار حضور درخشان سامر خط میانی مارا رؤیایی کرده بود. اوج بازی‌های او برابر انگلیس میزبان بود. در شرایطی که بازی در نیمه نهایی یک بر یک به پایان رسید. نوبت ضربات پنالتی شد. من منتظر بودم در این شرایط پراسترس یکی از بازیکن‌ها داوطلب برای زدن ضربه اول بشه و وقتی از بازیکنان سؤال کردم دیدم که یکی یکی خودشان رو عقب می‌کشند.

خیلی جالب بود بعد از گذشت چند ثانیه از سؤال من همه بازیکنان چه فیکس و چه ذخیره کنار من اومدند و توماس به تنهایی روبروی ما ایستاده بود و همگی بدون اینکه حرفی بزنند با چشم به توماس اشاره می‌کردند. هاسلر هم بعد از دیدن این صحنه لبخند زد و با اعتماد به نفس کامل گفت همین الان با انتخاب شما ما از انگلیسی‌ها یک پنالتی جلو افتادیم. با این حرف او همه شاگردانم خوشحال شدند. ارزش این حرف او زمانی مشخص شد که هم خودش و هم ۵ نفر بعد تمامی ضربات خود رو تبدیل به گل کردند. در واقع او با همان یک جمله روحیه تیم مارو دوچندان کرد و ما میزبان رو حذف کردیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استفانوس تسیتسیپاس
جام جهانی ۱۹۹۸

در سال ۱۹۹۸ جام جهانی در فرانسه آغاز شد وآلمان به همراه هاسلر و سایر بزرگان به دلیل میانگین بالای سنی تیم با شکست از کرواتها جام را ترک کردند. شاید تنها نکته مربوط این جام سانتر منجر به گل هاسلر روی سر الیور بیرهوف در دیدار مقابل ایران بود.

یورو ۲۰۰۰

در سال ۲۰۰۰ درحالی که فوتبال آلمان‌ها خالی از استعداد بود اریش ریبک مربی وقت آلمان شد و بدترین دوران فوتبال ژرمنها را رقم زد.

در حالیکه رقابت‌های یورو نزدیک بود مطبوعات آلمان تنها راه نجات تیم در این شرایط را دعوت از مرد همه‌کاره مونیخ ۱۸۶۰ می‌دانستند تا شاید آلمان با حضور او در کنار مهمت شول جان تازه‌ای بگیرد. در همین ایام زندگی خصوصی توماس نقل محافل ورزشی شد و همه خبر از جدایی او از همسرش (که مدیر برنامه‌هایش نیز بود) می‌دادند. در این شرایط بحرانی ریبک بر خلاف میل باطنی هاسلر را در ۱ ماه مانده به شروع یورو دعوت کرد و بازوبند کاپیتانی را به او سپرد.

آلمان با حضور ۹۰ دقیقه‌ای او موفق شد چک را ۳بر۲ و لیختن اشتاین را ۸ بر ۲ در دیدارهای دوستانه شکست دهد و راهی یورو شود. علیرغم درخشش هاسلر در این بازی‌ها ریبک در یورو فقط ۲ بازی به او داد.

ابتدا مقابل رومانی ۷۵ دقیقه بازی کرد و بعد از تعویض او آلمان گل مساوی را دریافت کرد. در دیدار برابر انگلس اصلاً بازی نکرد و آلمان ۱ بر صفر باخت و در دیدار برابر پرتغال در ۵ دقیقه پایانی و بعد از دریافت ۳ گل وارد زمین شد. آلمان با کسب فقط ۱ امتیاز بدترین کارنامه خود را در یورو بجا گذاشت و هاسلر با ۱۰۱ بازی ملی برای همیشه از فوتبال ملی خداحافظی کرد. بعد از این رقابت‌ها مطبوعات آلمان ریبک رامورد حمله قرار دادند و او را یک شیاد قلمداد کردند که می‌خواسته با دعوت هاسلر فقط دهان مطبوعات رو ببندد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ساموئل اومتیتی

هاسلر بعد از این رقابت‌ها موفق شد خانواده خود را بار دیگر سروسامان دهد و از جدایی همسرش جلوگیری کند.

افتخارات ورزشی

شخصی
مرد سال فوتبال جهان: سوم ۱۹۹۲
مرد سال فوتبال آلمان: ۱۹۸۹؛۱۹۹۲

باشگاهی
جام حذفی آلمان: نائب قهرمان ۱۹۹۶
جام حذفی ایتالیا: نائب قهرمان ۱۹۹۳
جام یوفا: نایب قهرمان ۱۹۸۶

بوندسلیگا: نائب قهرمان ۱۹۸۹؛۱۹۹۰
ملی
مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا: قهرمان ۱۹۹۶
مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا: نائب قهرمان ۱۹۹۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی توماس هسلر
4.7/5 - (12 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه