بیوگرافی ماتیاس سامر

5 سال پیش
بیوگرافی ماتیاس سامر
Rate this post

بیوگرافی ماتیاس سامر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ماتیاس سامر بازیکن سابق فوتبال آلمان و مربی فوتبال است او در بخش ملی برای اولین بار در جمهوری دموکراتیک آلمان و پس از اتحاد مجدد دو المان در تیم ملی آلمان بازی کرد.او متأهل و دارای سه فرزند و با خانواده‌اش در مونیخ زندگی می‌کند.

 زندگینامه ماتیاس سامر

بیوگرافی ماتیاس سامر

فعالیت ورزشی

دوران باشگاهی
سامر فوتبال خود را در آلمان شرقی در دینامو درسدن آغاز کرد.او به غیر از یک دوره کوتاه بازی در اینتر میلان، در آلمان بازی کرد و آخرین تیم او نیز بوروسیا دورتموند بود که با کاپیتانی سامر با شکست ۱ ـ ۳ یوونتوس، به جام اروپای ۱۹۹۷ دست یافت او همچنین با دورتمند ۲ بار قهرمان بوندسلیگا شد.

تیم ملی

سامر تنها بازیکن بزرگ تاریخ فوتبال آلمان است که در هر دو آلمان شرقی و غربی بازی کرده‌است . او علاوه بر ۵۱ بازی ملی که برای آلمان انجام داده . ۲۳ بازی ملی نیز برای آلمان شرقی انجام داده و ۶ گل نیز به ثمر رسانده‌است . از کیلومترها فاصله می‌شد تشخیص داد که این بازیکن بهترین بازیکن آلمان در رقابت‌های یورو ۹۶ در انگلیس بود.

سامر که در پست لیبرو تیم آلمان بازی می‌کرد موفق شد تیم پیرو سالخورده آلمان را به افتخار برساند. سامر، اسطوره اسبق باشگاه بوروسیا دورتموند مرتباً از خط دفاع به خط حمله در حال حرکت بود که توانست در همان تورنمنت دو گل بسیار سرنوشت‌ساز به ثمر برساند. او یکی از گل‌هایش را در بازی تأثیرگذار مرحله یک چهارم نهایی برابر تیم پرقدرت و خطرناک کرواسی به ثمر رساند تا قدرت خودش را بیش از پیش به نمایش بگذارد. سامر آلمان را تا قهرمانی در آن جام که برابر جمهوری چک به دست آمد هدایت کرد و در نهایت به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیکو فرریکس
بردن توپ طلا

او سپس توپ طلای فوتبال را هم برد تا پس از فرانس بکن بائر که در سال ۷۶ این افتخار را به دست آورد، به عنوان مدافعی دیگر، این جایزه را به خود اختصاص دهد. سامر نقش مهمی در یورو ۹۲ هم ایفا کرد هر چند که آلمان در فینال به دانمارک باخت. سامر دو بار به همراه آلمان در جام ملتهای اروپا شرکت کرد و هر دو بار با این تیم به فینال رسید .

در یورو ۹۶ خط دفاعی آلمان همان خط دفاعی قدرتمند بروسیا دورتموند بود. اشتفان رویتر– یورگن کولر و ماتیاس سامر بازیکنان خط دفاعی آلمان در یورو ۹۶ بودند و از ارکان مهم قهرمانی آلمان در این جام بودند . همین سه نفر به همراه دورتموند جام باشگاههای اروپا و جام بین قار ه‌ای را در سال ۹۷ فتح کردند . ماتیاس سامر پس از مصدومیت شدیدی که برای زانویش بوجود آمد مجبور شد در سال ۹۸ و در ۳۱ سالگی از فوتبال خداحافظی کند .

به عنوان سرمربی

دو سال پس از مصدومیتش تصمیم به مربیگری گرفت و در سال ۲۰۰۰ سر مربی دورتموند شد و موفق شد در سال ۲۰۰۲ بوندسلیگا را با دورتموند فتح کند.جوان‌ترین مربی در طول تاریخ شد که به قهرمانی بوندس‌لیگا دست یافته بود.[۱] در همان سال با دورتومند به فینال جام یوفا رسیدند که در فینال با نتیجه ۲-۳ مغلوب فاینورد هلند شدند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ماتیاس سامر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه