بیوگرافی ژرژ لیکنز

5 سال پیش
بیوگرافی ژرژ لیکنز
Rate this post

بیوگرافی ژرژ لیکنز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ژرژ لیکنز (انگلیسی: Georges Leekens؛ زاده ۱۸ مهٔ ۱۹۴۹) بازیکن سابق و مربی فوتبال اهل بلژیک است.

زندگینامه ژرژ لیکنز

بیوگرافی ژرژ لیکنز

فعالیت ورزشی

وی همچنین در تیم ملی فوتبال بلژیک بازی کرده‌است. لیکنز از تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹ سرمربیگری باشگاه تراکتورسازی تبریز را عهده‌دار شد.

دوران مربی گری

تیم ملی بلژیک
لیکنز ازسال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ سرمربی تیم ملی بلژیک بود و با شکست ایرلند در مرحله پلی آف تیم ملی بلژیک را به جام جهانی ۹۸ رهنمون کرد اما او به دلیل حذف تیمش در مرحله گروهی این رقابت از مربیگری این تیم برکنار شد.

۱۱ مه ۲۰۱۰ لیکنز قرار دادی دو ساله با تیم ملی بلژیک امضا کرد و برای بار دوم سرمربی این تیم شد.

لیکنز از تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹ سرمربیگری باشگاه تراکتورسازی تبریز را عهده‌دار شد.

سرمربی ۷۰ ساله بلژیکی که حضور در تیم‌های ملی زیادی از جمله بلژیک، تونس، الجزایر، مجارستان و… را در کارنامه دارد.

خاطرات تیم ملی

البته ژرژ لیکنز در تیم ملی بلژیک خاطرات چندان خوبی ندارد. او به عنوان بازیکن چندان شانس حضور در زمین پیدا نکرد، به عنوان سرمربی هم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، در گروهش به خاطر شکست به ایرلند شمالی، سوم شد تا از این تیم هم کنار گذاشته شود. ژرژ لیکنز در باشگاه‌های نام آشنای زیادی هم سرمربیگری کرد که یکی از آنها الهلال عربستان بود. این سرمربی بلژیکی، در الهلال هم بعد از ۵ هفته اخراج شد. البته این اخراج خیلی عجیب بود. چراکه ژرژ لینکز در حالی که تیمش در ۴ هفته ابتدایی لیگ، ۴ پیروزی ارزشمند به دست آورده بود، در هفته پنجم با ۳ گل به الشباب باخت تا به خاطر همین یک شکست، به راحتی اخراج شود. البته ژرژ لینکز اخراج‌های دیگری هم تجربه کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آلبرتو مورنو

ژرژ لیکنز در سال ۲۰۱۸ سرمربی تیم ملی مجارستان بود که در ۴ بازی ۳ شکست و یک تساوی تجربه کرد و در نهایت اخراج شد. لیکنز در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی سرمربی اندرلخت، شارلروا و… در بلژیک هم بود. ژرژ لینکز اگرچه در مدت ۲۵ سال سرمربیگری، هیچ قهرمانی یا عنوان در خور توجهی به دست نیاورد اما حالا تجربه خوبی دارد و شاید در تیم پرستاره تراکتورسازی تبریز بتواند نتایج خوبی به دست بیاورد. تیمی که بازیکنان ملی‌پوش زیادی دارد و با یک سرمربی بزرگ خارجی می‌توانند موفق باشند، البته شاید یک مرد بدون جام و ۷۰ ساله بهترین گزینه نباشد.

کشف استعداد

ناگفته نماند که اگرچه ژرژ لیکنز، سرمربی بلژیکی، نتوانست موفقیت‌های درخور توجهی به دست بیاورد اما در کشف استعداد تبحر خاصی دارد. او در سال ۲۰۱۲ استعدادهای زیادی کشف کرد و به تیم ملی کشورش تحویل داد. استعدادهایی که بعدا توانستند به خوبی بدرخشند و موفق باشند. پس لینکز علاوه بر اینکه تلاش خواهد کرد تا تراکتورسازی را در نیم فصل دوم به روزهای خوبی برساند و اولین قهرمانی خود را به دست بیاورد، شاید بتواند استعدادهای فوتبال تبریز را کشف کند. استعدادهای منطقه‌ای فوتبال‌خیز که نیاز به توجه دارند. فعلا باید دلخوش بود به همین حرف‌ها تا شاید بعدها مرد کهنه‌کار بلژیکی در تبریز کاری کند و تبریزی‌ها را به اوج شادمانی برساند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ژرژ لیکنز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه