بیوگرافی کریستین اوساگونا

5 سال پیش
4.2/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی کریستین اوساگونا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کریستین اوساگونا (انگلیسی: Christian Osaguona؛ زادهٔ ۱۰ اکتبر ۱۹۹۰) ورزشکار فوتبال اهل نیجریه است.

زندگینامه کریستین اوساگونا 

بیوگرافی کریستین اوساگونا

فعالیت ورزشی

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال الرجا، باشگاه فوتبال مشلان و باشگاه ورزشی ام صلال اشاره کرد.

ناجی ذوب آهن در آسیا

ذوب‌آهن در روزی که در دوحه با دو گل از الغرافه عقب افتاد بود کامبک کرد و با ۳ گل متوالی از سد حریف قطری خود گذشت تا به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد. دو گل خورده در نیمه نخست سبب شد تا بسیاری کار ذوب‌آهن را در آسیا تمام شده بدانند اما در آغاز نیمه دم این کریستین اوساگونا مهاجم جدید و نیجریه‌ای این تیم بود که ذوبی‌ها را به بازی برگرداند و در ادامه نیز با گل‌های مطهری و نژادمهدی، ذوب‌آهن صعود خود به مرحله گروهی را تضمین کرد.

نقشی مهم در پیروزی ذوب

در این میان نباید از نقش اوساگونا مهاجم ۲۸ ساله و ۱۹۴ سانتی اهل نیجریه گذشت. وی که اخیرا به عضویت ذوب‌آهن درآمده سابقه بازی در مشلن بلژیک و ام صلال قطر را داشته است. اوساگونا پس از عضویت در ام صلال در تابستان امسال تنها پس از سه بازی از این تیم جدا شد و در شرایطی به عضویت ذوب‌آهن درآمد که طی ماه‌های اخیر بدون تیم بود. وی در بازی ذوب‌آهن و نساجی در جریان لیگ برتر نیز به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد با این حال درخشش وی از بازی با الکویت در مرحله اول پلی‌آف و در شرایطی که او گل پیروزی‌بخش شاگردان منصوریان را در دقیقه ۱۱۰ بازی به ثمر رساند آغاز شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اوله گونار سولسشیر

او در دومین بازی آسیایی ذوب‌آهن نیز بار دیگر با ضربه سر موفق به گلزنی شد تا منجی ذوب‌آهن در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باشد. درخشش این مهاجم نیجریه‌ای در دو بازی اخیر خبر خوبی برای منصوریان خواهد بود چرا که ذوب‌آهن پس از جدایی مرتضی تبریزی و کی‌روش استنلی در تابستان ذوب‌آهن به وضوح در خط حمله دچار مشکل بوده است.

ادی هرناندز هندوراسی خیلی زود از این تیم دیپورت شد و دیر اضافه شدن بازیکنانی چون رحیم زهیوی و ارسلان مطهری (که اولی به دلیل مصدومیت فصل را از دست داده) کمک حال این تیم نشد. تداوم درخشش اوساگونا در لیگ نیز می‌تواند شرایط را برای این تیم اصفهانی بهتر کند. ۱۲ گل زده در ۱۶ بازی سبب شده تا ذوب‌آهن در این زمینه تنها بهتر از استقلال خوزستان، سپیدرود و نفت مسجدسلیمان باشد. منصوریان برای خارج کردن ذوب‌آهن از بحران در لیگ برتر باز هم نیاز به گلزنی این مهاجم اهل نیجریه خواهد داشت و باید دید آیا این روند گلزنی باز هم ادامه خواهد داشت یا خیر.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کریستین اوساگونا
4.2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه