بیوگرافی رضا آذری

5 سال پیش
بیوگرافی رضا آذری
4.3/5 - (10 امتیاز)

بیوگرافی رضا آذری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رضا آذری (زادهٔ ۲۱ بهمن ۱۳۷۶) بازیکن فوتبال متولد اردبیل است. رضا آذری فوتبال خود را از آکادمی تیم استقلال آغاز کرد سپس برای انجام سربازی به تیم مقاومت تهران پیوست.

زندگینامه رضا آذری 

بیوگرافی رضا آذری

فعالیت ورزشی

استقلال
وی که در ابتدای لیگ برتر فوتبال ایران ۹۸–۱۳۹۷ از تیم جوانان استقلال به تیم اصلی راه یافت با درخشش در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل خیلی زود و در اولین هفته لیگ مقابل پیکان نخستین بازی رسمی خود را برای استقلال انجام داد، وی در این دیدار در دقیقه ۸۰ به جای علی کریمی وارد زمین شد او در بازی مقابل سایپا برای اولین بار در ترکیب ثابت قرار گرفت.

اولین گلش با پیراهن استقلال
رضا آذری در بازی هفته پانزدهم لیگ هجدهم که بین دو تیم سپیدرود رشت و استقلال برگزار میشد موفق شد اولین گلش با پیراهن استقلال را به ثمر برساند. گل آذری پنجمین گل استقلال در این بازی بود.

رضا آذری به همراه مهدی قائدی و الهیار صیادمنش جزو ۳ جوانی هستند که در این فصل برای استقلال بازی کرده اند و اتفاقا نمایش خوبی هم داشته اند. آذری در بازی با سپیدرود گل پنجم را زد تا اسمش در جمع گلزنان این فصل آبی ها هم ثبت شود.

بخشی از مصاحبه

تو چه زمانی به استقلال آمدی؟

امسال نهمین سال است در استقلال هستم،

یازده سالگی به این تیم آمدم. کاپیتان رده های

مختلف استقلال بودم ولی برای خدمت سربازی

۱۸ سالگی به مقاومت رفتم و بعد از آن با مشورتی که کردم برگشتم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تیم هاوارد

فکر می کردی در این تیم به تو بازی برسد؟

به استقلال آمدم چون مربی خارجی به جوانی و این حرف ها نگاه نمی کند. آقای شفر به من اعتماد کرد و بازی به من رسید. در بازی هایی که کردم هم مربی،هم هوادار و هم خودم راضی بودم و فکر کنم بازهم به من بازی خواهد رسید.

با خط هافبک قدرتمندی که استقلال دارد فکر می کنی بازهم به تو بازی می رسد؟

هم پستی های من جزو بهترین های ایران هستند، علی آقای کریمی که لژیونر بوده و الان هم ملی پوش است، آقا فرشید باقری چند سال است در استقلال است و ستون تیم است. آقا فرشید اسماعیلی هم از بازیکنان مورد علاقه من است، من خودم بازیکن محبوبم فرشید اسماعیلی است و خیلی به او علاقه دارم.

جدا الگوی تو فرشید اسماعیلی است؟

از بچگی آقا مجتبی جباری را خیلی دوست داشتم ولی الان آقا فرشید را دوست دارم. در تیم های پایه به من می گفتند ورژن کوچکتر مجتبی جباری هستی و الان هم خیلی ها می گویند ما را یاد آقا مجتبی می اندازی. الان خیلی خوشحالم کنار آقا فرشید بازی می کنم. چون آقا فرشید در سن ۲۰ سالگی به سپاهان از وسط زمین گل زد از آن موقع به او علاقه مند شدم. آقا فرشید هم آقای پاس گل آسیا شده است و هم هوایم را دارد. علی آقا کریمی طوری صحبت می کند که من روحیه می گیرم، بازی با سپیدرود در ابتدای حضورم یک اشتباه کردم و او به من روحیه داد و باعث شد گل نهایی را بزنم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راینولد مسنر

اولین گلت برای استقلال که به سپیدرود زدی چه حسی داشت؟

همیشه فکر می کردم اولین گلم را که بزنم چه حسی دارم. وقتی برابر سپیدرود داشتم به زمین می رفتم زمزمه می کردم می روم گل می زنم و خدا را شکر اولین گلم را زدم.

چرا زیاد خوشحالی نکردی؟

گل پنجم بود و هواداران هم ناراحت بودند،

می دانید که استقلال در شهر رشت هواداران زیادی دارد و به احترام آنها سعی کردم خوشحالی نکنم.

یعنی اگر بازی در ورزشگاه دیگری برگزار می شد از خوشحالی از استادیوم بیرون می رفتی، درست است؟

نه اینطوری هم نبود ولی قلبا خیلی خوشحالم بودم.

مهمترین هدف تو در فوتبال چیست؟

من از ۱۶ سالگی می گفتم بهترین بازیکن آسیا می شوم. بدون حاشیه بعد از چندین سال که ایرانی ها به این عنوان نرسیده اند می خواهم من بازیکنی باشم که به این عنوان می رسد، دوست دارم مثل فرشید اسماعیلی در آسیا افتخار کسب کنم.

شفر در تیم به تو لقبی نداده است؟

زمانی که تازه به تمرین آمدم، مستر شفر به من گفت تو فرمانده تیم من هستی بعد از امید ابراهیمی و بعد از آن حرف خیلی اعتماد به نفس پیدا کردم. او خیلی نگران بازیکنان جوان است و می داند چه زمانی به ما بازی بدهد. میدان دادن به جوان ها ریسک است و شفر یک انسان کامل است. بیژن طاهری و کولی و اشکان نامداری هم فوق العاده هستند و ما یک کادرفنی کامل داریم.

خودت دوست نداری به اسم یک بازیکن خارجی تو را صدا کنند؟

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرناندو موسلرا

من دوست دارم رضا آذری باشم نه مسی و رونالدو. به هرکسی لقب می دهند سریع به حاشیه می رود و من از این القاب اصلا خوشم نمی آید.

در خیلی از تیم ها بازیکنان بزرگتر دوست ندارند جوان ها رشد کنند تا جای آنها را بگیرند. در استقلال این جو وجود دارد؟

اصلا. برعکس حرف شما علی آقا کریمی، آقا فرشید باقری و آقا فرشید اسماعیلی با ما صحبت می کنند و اینقدر به ما کمک می کنند که شاید باورتان نشود. آقا خسرو، آقا سیدمهدی، آقا روزبه، آقا وریا و آقا پژمان خیلی به ما کمک می کنند.

فکر می کنی روزی به ترکیب ثابت استقلال می رسی؟

فوتبال بالا و پایین دارد، یک روز، روز یک بازیکن است و یک روز نیست ولی من تلاش می کنم مثمر ثمر باشم. سه تا بازی بردیم و می خواهیم ۱۲ امتیاز بگیریم. بازی با پدیده ۶ امتیازی است و انشاالله همه امتیاز این بازی را هم می گیریم و با روحیه خوب به استقبال تعطیلات نیم فصل می رویم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رضا آذری
4.3/5 - (10 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • یاشار
    4 سال پیش

    بازی کن خوب بومی قدم رو چشم