بیوگرافی هادی طباطبایی

5 سال پیش
بیوگرافی هادی طباطبایی
Rate this post

بیوگرافی هادی طباطبایی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

هادی طباطبایی (زادهٔ ۲۹ خرداد ۱۳۵۲ در رشت) بازیکن سابق فوتبال اهل ایران است که سابقهٔ حضور در تیم ملی فوتبال ایران را نیز دارد.

زندگینامه هادی طباطبایی 

بیوگرافی هادی طباطبایی

فعالیت ورزشی

او در ۲۶ سالگی مورد توجه باشگاه مطرح اینتر میلان نیز قرار گرفت. وی در تمرینات این تیم حضور پیدا کرد و مورد تأیید کادرفنی این تیم نیز واقع شد اما به این دلیل که در آن مقطع زمانی تیم اینترمیلان خارج از اتحادیه اروپا یک بازیکن بیشتر نمی‌توانست جذب کند، با توجه به جذب یک بازیکن دیگر و پر بودن لیست، قراردادی با طباطبایی منعقد نشد و او به ایران بازگشت.

او در سال ۱۳۸۵ از فوتبال خداحافظی کرد. او مدرک مربیگری A کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدرک مربیگری B انگلیس و مدرک مربیگری دانمارک را نیز دارد.

دوران ملی

هادی طباطبایی اولین بازی ملی خود را در تاریخ (۲۱ خرداد ۱۳۷۶–۱۱ ژوئن ۱۹۹۷) در مقابل تیم ملی فوتبال مالدیو انجام داد که با برتری ۹ بر صفر تیم ملی ایران همراه شد. او در بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ عضو تیم ملی فوتبال ایران بود اما پس از مصدومیت او قبل از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ دیگر هیچ‌گاه به تیم ملی دعوت نشد.

به یادماندنی‌ترین بازی ملی او دیدار دوستانهٔ تیم ملی ایران مقابل تیم ملی دانمارک در تاریخ (۱۸ مهر ۱۳۷۸–۱۰ اکتبر ۱۹۹۹) در کپنهاگ بود. بطوریکه رسانه‌ها و روزنامه‌های ایران پس از آن بازی به خاطر عملکرد خیره کنندهٔ او و بسته نگه داشتن دروازهٔ تیم ملی ایران در مقابل بازیکنان مشهور و مطرح دانمارک با وجود حملات فراوان این تیم در این مسابقه، لقب «شیر کپنهاگ» را به او دادند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیمی کرگر

پیتر اشمایکل دروازه‌بان سرشناس وقت دانمارک، پس از این بازی در مصاحبه‌ای عنوان کرد که تصور می‌کردم بهترین دروازه‌بان دنیا من هستم، اما امروز مشاهده کردم که دروازه‌بانی بهتر از من هم وجود دارد.

مربیگری

هادی طباطبایی از اسفند ۱۳۸۷ تا اردیبهشت ۱۳۹۰

به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی فوتبال امید

ایران با سرمربیگری غلامحسین پیروانی و هومن

افاضلی فعالیت کرد.

او از آذر ۱۳۹۳ تا بهمن ۱۳۹۴ به عنوان کمک مربی تیم ملی فوتبال امید ایران با سرمربیگری محمد خاکپور فعالیت می‌کرد.
وی از آبان ۱۳۹۵ تا خرداد ۱۳۹۶ به عنوان سرمربی تیم فوتبال داماش گیلان فعالیت می‌کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هادی طباطبایی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه