بیوگرافی فرهاد مشکات

5 سال پیش
عکس اینستاگرام فرهاد مشکات
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی فرهاد مشکات همراه با جزئیات و حاشیه ها و عکس ها و تصاویر اینستاگرام

فرهاد مشکات یا فرهاد مشکوة (زادهٔ ۱۳۱۶ در آلمان) موسیقی‌دان، رهبر ارکستر و آهنگساز ایرانی‌تبار است.

زندگینامه فرهاد مشکات

بیوگرافی فرهاد مشکات

فرهاد مشکات در سال ۱۳۱۶ در آلمان متولد شد. او سال‌های ابتدای کودکی خود را در تهران گذراند و در سن ۸ سالگی به سوئیس رفت.

آغاز کار هنری

او ابتدا در کنسرواتوار موسیقی ژنو به آموختن نوازندگی ساز ویلن پرداخت. پس از آن در ۱۹ سالگی به نیویورک عزیمت کرد. وی همزمان با تحصیل موسیقی در رشته اقتصاد نیز مشغول به تحصیل و موفق به دریافت دکترای اقتصاد شد.

حاشیه ها

اساتید فرهاد مشکات
از جمله استادان او در علوم موسیقی می‌توان به افرادی نظیر «هنری کاول» (تئوری موسیقی، هارمونی و کنترپوان) و «ریچارد مکس ویل» (موسیقی الکترونیک) اشاره نمود.

اولین تجربه‌ آهنگسازی فرهاد مشکات
او اولین تجربه‌های آهنگسازی را از سال ۱۳۳۹ آغاز کرد و قطعاتی به شیوهٔ «دودکافونیک» (موسیقی دوازده‌نغمه‌ای) نوشت و همزمان دوره رهبری ارکستر را نزد «کارل بامبرگر» طی کرد.

تکمیل تحصیلات فرهاد مشکات
فرهاد مشکات در سال ۱۳۴۱ اولین کنسرتش را در نیویورک برگزار کرد. پس از مدتی به شهر رم ایتالیا مهاجرت کرد و در کنسرواتوار «سانتا چیچیلیا» زیر نظر «فرانکو فِرارا» به تحصیلاتش ادامه داد و دوره ای را نیز در آکادمی «چیگیانا» گذراند. او ۶ سال در ایتالیا ماند و در این مدت آهنگسازی چند فیلم مستند را انجام داده و رهبری کرد. یکی از این فیلم‌ها به نام «داستان تانکردی / La Fiaba di Tancerdi» در جشنواره ونیز ۱۹۶۶ جایزهٔ ویژه موسیقی متن را برای مشکات به ارمغان آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تئا لئونی

دوره عالی رهبری فرهاد مشکات
وی دوره عالی رهبری ارکستر را در آکادمی شهر «سی‌ینا» طی کرد. او در سال ۱۹۶۷ جایزهٔ دوم مسابقات جهانی ارکستر در فلورانس (برای رهبران جوان) را دریافت نمود و در ۱۹۶۸ موفق به اخذ جایزهٔ نخست کنکور بین‌المللی «دیمتری متروپولوس / Dimitri Mitropoulos» در نیویورک شد.

رهبری ثابت ارکستر فرهاد مشکات
فرهاد مشکات در سال ۱۳۴۸ به ایران بازگشت و به عنوان رهبر ثابت ارکستر رادیو و تلویزیون ملی ایران برگزیده شد.

جوایز فرهاد مشکات
او در سومین جشن هنر شیراز موفق به دریافت جایزه اول شد و در سال ۱۳۵۰ همراه با ارکستر مجلسی در فستیوال «رویان (فرانسه)» شرکت نمود و مورد تحسین قرار گرفت.

ترک ایران فرهاد مشکات
فرهاد مشکات از اوایل سال ۱۳۵۱ به رهبری ارکستر سمفونیک تهران برگزیده شد. آخرین کنسرت او به همراه ارکستر سمفونیک تهران در آبان ماه ۱۳۵۷ برگزار شد و در همان سال ایران را ترک کرد. وی در حال حاضر در آمریکا سکونت دارد.

عکس ها و تصاویر اینستاگرامی بیوگرافی فرهاد مشکات
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه