بیوگرافی اللهیار صیادمنش

5 سال پیش
4.9/5 - (11 امتیاز)

بیوگرافی اللهیار صیادمنش به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اللهیار صیادمنش (زادهٔ ۸ تیر ۱۳۸۰ در آمل) بازیکن فوتبال ایرانی است که هم‌اکنون در باشگاه فوتبال استقلال تهران در پست مهاجم بازی می‌کند.

زندگینامه اللهیار صیادمنش 

بیوگرافی اللهیار صیادمنش

فعالیت ورزشی

از دیگر باشگاه‌هایی که صیادمنش در آن‌ها بازی کرده‌است می‌توان به سایپا تهران اشاره کرد.

وی همچنین در تیم ملی نوجوانان بازی کرده‌است و با درخشش در جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال ۲۰۱۷ توجه‌ها را به خود جلب کرد.

او در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به انتخاب مجله گاردین جزو ۶۰ استعداد برتر دنیا قرار گرفت.

سال‌های ابتدایی

صیادمنش در سال ۱۳۸۰ در شهر آمل، استان مازندران و در خانواده‌ای ورزشی به دنیا آمد. پدرش، سعید صیادمنش مدیر و مالک یک باشگاه کشتی در این شهر بود و وی از همان دوران کودکی با حضور در آن باشگاه با ورزش آشنا شد اما به مرور زمان اللهیار به فوتبال علاقه نشان داد و برخلاف میل پدرش فوتبال را به کشتی ترجیح داد.

اللهیار فوتبال را در زادگاه خودش و از آکادمی فوتبال «آرش آمل» آغاز کرد و توانست همراه با این تیم نائب قهرمان و آقای گل مسابقات زیر ۱۰ سال کشور شود. پس از آن او به ساری رفت و به عضویت تیم «پدیده ساری» درآمد، درخشش وی در این تیم نیز ادامه داشت و موجب شد عباس چمنیان وی را به تیم ملی نوجوانان ایران دعوت کند؛ در نهایت وی مورد توجه باشگاه سایپا قرار گرفت و به آکادمی این تیم پیوست.

سایپا
حضور صیادمنش در لباس سایپا چندان درخشان نبود؛ علی‌رغم اینکه وی کماکان به تیم ملی نوجوانان دعوت می‌شد اما در باشگاه سایپا مورد توجه قرار نمی‌گرفت و حتی اجازه تمرین وی با تیم اصلی داده نمی‌شد. اما اللهیار توانست با درخشش در جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال ۲۰۱۷ همراه با تیم ملی نوجوانان برای خود نامی دست و پا کند. وی پس از جام جهانی مورد توجه چند باشگاه خارجی ازجمله گالاتاسرای و باشاک‌شهر ترکیه قرار گرفت و حتی با گالاتاسرای به توافق نیز رسید که به خاطر قوانین داخلی فوتبال ترکیه منتفی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاخا کالادزه

اللهیار که مورد توجه باشگاه‌های مطرح ایرانی از جمله پرسپولیس و استقلال تهران نیز قرار گرفته بود نهایتاً پس از کش‌وقوس‌های فراوان در ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ با عقد قراردادی ۵ ساله رسماً به استقلال تهران پیوست. وی در تمام طول دوران حضور خود در سایپا حتی یک بار نیز در بازی رسمی برای این تیم به میدان نرفت.

استقلال

الهیار صیادمنش که در اوایل خرداد ۱۳۹۷ با استقلال برای عقد قرارداد به توافق رسیده بود، بالاخره بعد از حرف و حدیث‌های فراوان قراردادش را با این باشگاه امضا کرد.

اولین بازی صیادمنش با پیراهن استقلال مقابل تیم پیکان تهران در هفته اول لیگ برتر صورت گرفت که در این بازی یک گل هم زد ولی مردود اعلام شد.

صیادمنش در بازی معوقه هفته ششم استقلال در برابر تیم نفت مسجدسلیمان موفق شد اولین گل لیگ برتریش را به ثمر برساند.

این گل در ثانیه ۶۲ بازی به ثمر رساند و سومین گل زود هنگام استقلال در تاریخ لیگ برتر لقب گرفت، وی در آن بازی یک پاس گل هم ارسال کرد که مهدی قائدی آن را به گل تبدیل کرد.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸
صیادمنش اولین بازی خود را در آسیا در بازی برگشت استقلال مقابل السد در قطر انجام داد که آن بازی ۲–۲ تمام شد.

عملکرد ملی

تیم نوجوانان
صیادمنش یکی از ستاره‌های ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۷ نوجوانان بود او به عنوان پدیده تیم نوجوانان در جام جهانی ۵ بازی انجام داد و موفق شد ۳ گل برای این تیم بزند.نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و در کنار پاس گل‌هایی که داد، برابر تیم‌های گینه، آلمان و مکزیک نیز توانست گلزنی کند و جزو برترین‌های این مسابقات شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابوالفضل درویش‌وند

افتخارات ورزشی

اولین گلزن دهه هشتادی لیگ برتر
صیادمنش با گلزنی در هفته ششم لیگ برتر

در فصل ۱۳۹۷–۱۳۹۸ برای استقلال اولین گلزن

دهه هشتادی استقلال و لیگ برتر لقب گرفت.

جوانترین بازیکن تاریخ استقلال
الهیار صیادمنش در ۶ مرداد ۹۷، با ۱۷ سال

و ۱ ماه و ۲ روز سن، در ترکیب ثابت استقلال

در بازی مقابل پیکان قرار گرفت و جوانترین

بازیکن تاریخ این باشگاه شد. این بازی با نتیجه ۰–۰ پایان یافت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اللهیار صیادمنش
4.9/5 - (11 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه