بیوگرافی بهنام سراج

5 سال پیش
بیوگرافی بهنام سراج
2.7/5 - (130 امتیاز)

بیوگرافی بهنام سراج به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بهنام سراج (زاده آبادان) بازیکن سابق تیم‌های پرسپولیس و فولاد و نفت آبادان است که مدتی برای تیم ملی فوتبال ایران نیز بازی کرد.

زندگینامه بهنام سراج 

بیوگرافی بهنام سراج

فعالیت ورزشی

وی سابقه مربی‌گری در تیم‌های صنعت نفت آبادان و بعثت کرمانشاه را در کارنامه دارد.

بخش هایی از مصاحبه

کمی عجیب است که در خانواده‌ای تمام استقلالی در خیابان اروسیه‌ آبادان، یک فرزند پرسپولیسی رشد می‌کند.

آبادانی‌ها علاقه‌ خاصی به فوتبال دارند، در خانواده‌ ما هم این مسئله به شدت وجود داشت، پدرم به همراه دوستانش از بنیانگذارهای تیم تاج آبادان بود، برادر بزرگم تا تیم ملی جوانان هم پیش رفت، برادر دوم هم در سطح فوتبال دانشگاهی ایران فعالیت کرد و من که آخری بودم تقریبا بیشتر از همه رشد کردم.

تایید می‌کنی که تمام اعضای خانواده استقلالی بودند؟

بله، همه تاجی بودند ولی خودم از بچگی پرسپولیس را دوست داشتم.

پدری که بنیانگذار تاج آبادان بود وقتی متوجه این حس درونی‌ات شد، واکنشی نشان نداد؟

در دوران نوجوانی زیاد علاقه‌ام را مطرح نمی‌کردم و در خانه بحث استقلال و پرسپولیس نمی‌شد تا اینکه صحبت ورودم به پرسپولیس یا استقلال شد، زیرا اول از استقلال بعد از پرسپولیس پیشنهاد داشتم.

به صورت طبیعی برای رنگی‌شدن الگوپذیری خیلی نقش دارد؛ کدام بازیکن آن سال‌های پرسپولیس، قرمزت کرد؟

بازی محمدخانی، پیوس و پنجلی را خیلی دوست داشتم و پیوس را بیش از دیگران دوست داشتم.

هیچوقت در کنار شماره ۱۷ تاریخی پرسپولیس بازی نکردی؟

خیر، ولی یک‌سال در تراکتورسازی مربی‌ام بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شاهرخ بیانی

بازی کردن فوتبال برای بهنام سراج دقیقا از کجا شروع شد؟

جنگ بود؛ به اصفهان رفتیم و در ابتدا در تیم مدرسه و بعد آموزشگاه‌های همان‌جا بازی ‌کردم که «محمود حقیقت» مربی ورزش‌مان مربی تیم پلی‌اکریل اصفهان هم بود و من را به این تیم برد و استارت فوتبال حرفه‌ای‌ام از همان‌جا زده شد.

چند ساله بودی؟

حدود ۱۲ساله بودم که وارد تیم نوجوانان پلی‌اکریل شدم، در ۱۴‌سالگی به تیم جوانان این مجموعه رفتم و البته همزمان در تیم بزرگسالان هم بازی می‌کردم.

از همان ابتدا مهاجم بودی؟

بله ولی به خاطر اینکه خوب سر می‌زدم دفاع آخر هم بازی می‌کردم.

گویا در همان سن کم تصمیم گرفتی نظامی شوی.

در۱۶ سالگی وارد نیروی دریایی شدم و زندگی‌ام نظامی شد که دریچه‌ای برای حضورم در فوتبال ارتش بود.

فقط در نیروی دریایی اصفهان بازی کرد؟

استخدام نیروی دریایی انزلی شدم و برای تیم آنها هم بازی می‌کردم ولی به دلیل سن کم نتوانستم برای ملوان بازی کنم. دو سال در آنجا آموزش می‌دیدم و بعد از اینکه کادر نیروی دریایی شدم به ماهشهر آمدم و در تیم دریانوردان یا ملوان ماهشهر مشغول به بازی شدم که تحت مربیگری «محمد مردانه»، «فتح‌الله دوستی» و «مشکو ذاکری» بود. در همان زمان صنعت نفت هم جسته و گریخته خواهانم بود.

چه سالی؟

سال ۶۹. دریانوردان ماهشهر بودیم ولی تیم در آبادان بازی می‌کرد. حدود یک‌سال و نیم در این تیم بازی کردم که در همان بازی‌های دریانوردی، تیم دریانوردان تهران خواهان جذبم شد و قرار شد کارهای انتقالم را انجام دهند.

چه سالی به تهران رفتی؟

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الیسون بکر

سال ۷۱ به تهران رفتم و تا ۷۲ در تیم دریانوردان بودم.

تا اینکه داستان پارس‌خودرو برایت آغاز شد…

بازی دوستانه‌ای با پارس‌خودرو داشتیم، در آن زمان پارس‌خودرو در زمین دریانوردان تمرین می‌کرد، در آن مسابقه خوب بازی کردم در برابر پارس‌خودرویی که «مرتضی یکه»، «اکبر ذوالمجدیان»، «علی منصوریان»، «علی اکبریان» و «مهدی هاشمی‌نسب» را داشت؛ قصد داشتند وارد لیگ ایران شوند. دو گل خیلی زیبا زدم که بعد از بازی «دینورزاده» آمد و گفت که خواهان جذبم است، آنها فقط می‌خواستند رضایتم را بگیرند و تمام کارها را خودشان انجام می‌دادند و قرار بود که من را از نیروی دریایی بخرند، بعد از اینکه تلفن اداره را به آنها دادم، روسا وارد مذاکره شدند.

ولی تو یک نظامی بودی، چطور اجازه این انتقال داده شد؟

در ابتدا باشگاه با باشگاه نامه‌نگاری کردند و در نهایت کار به مدیرعامل‌ها رسید و سال ۷۳ به پارس‌خوردو رفتم.

آن زمان پارس‌خودرو در کدام لیگ بازی می‌کرد؟

بازی‌هایی تحت عنوان جام برتر تهران بود که ۶ تیم استقلال، پارس‌خودرو، آرارات، پاس، پورا و بانک تجارت در آن حضور داشتند؛ معمولا بازی‌ها در ورزشگاه شیرودی انجام می‌شد، ولی بازی با پورا و استقلال در آزادی برگزار شد.

اولین بازی مهمی که در عمر فوتبالی‌ات انجام دادی را حتما به یاد داری.

اولین بازی مهم عمرم مقابل پاس بود که «مهدی فنونی‌زاده»، «گروسی» و «محمود شافعی» را داشت. در آن بازی یک بر هیچ نتیجه را واگذار کردیم ولی جزو نفرات برتر زمین بودم، بعد از آن بازی با تجارت بازی کردیم و دو گل به ثمر رساندم، با پورا دو گل زدم، با استقلال و آرارات هم گل زدم و در کل در چهار بازی، ۶ گل زدم و به همراه «اصغر مدیرروستا» آقای گل مسابقات شدم، در آن بازی‌ها «علی دایی«، «یحیی گل‌محمدی» و کلی از ملی‌پوش‌ها حضور داشتند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا رودکی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بهنام سراج
2.7/5 - (130 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • مجید یاراحمدی
    2 سال پیش

    بهنام عزیز ۴۵ سال سن دارم و سالهاست آرزوی دیدنت را از نزدیک دارم اگر مربیان تیم ملی یه ذره جرات داشتند و شما را با علی دایی در بازی آلمان‌ تعویض میکردند ایران از گروه خود صعود میکرد مشتاق دیدنت هستم