بیوگرافی تایسون فیوری

5 سال پیش
بیوگرافی تایسون فیوری
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی تایسون فیوری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

تایسون فیوری (انگلیسی: Tyson Fury؛ زادهٔ ۱۲ اوت ۱۹۸۸) بوکسور اهل بریتانیا است.

زندگینامه تایسون فیوری

بیوگرافی تایسون فیوری

فعالیت ورزشی

در سال ۲۰۱۵ پس از پیروزی بر ولادیمیر کلیچکو صاحب سه کمربند «دبلیو بی او»، «دبلیو بی اِی» و «آی‌بی‌اف» شد اما اعلام کرد به دلایل پزشکی قادر به دفاع از عنوان خود نیست. او برای بهبود افسردگی‌اش از کوکائین استفاده می‌کرده‌است.

فدراسیون بوکس بریتانیا مجوز تایسون فیوری را در اکتبر سال ۲۰۱۶ تا به دلیل تحقیق مربوط به دوپینگ و دیگر مسایل پزشکی تعلیق کرد.

او خودش را جیپسی کینگ معرفی و به اصالت ایرلندی خود افتخار می‌کند. پدرش جان فیوری در دهه ۸۰ بوکسور بود. برادرزاده او اندی لی قهرمان سابق بوکس و خواهرزاده دیگر او نیز قهرمان فعلی سنگین وزن بریتانیاست. او ۳ ماه زودتر به دنیا آمد و در خطر مرگ قرار داشت. او در هنگام تولد نزدیک ۵۰۰ گرم وزن داشت. پدرش به خاطر مایک تایسون، اسم تایسون را برای او انتخاب کرد.

او در ۳۵ مبارزه بوکس آماتور برای ایرلند و انگلیس به روی رینگ رفت. او در سال ۲۰۰۸ وقتی ۲۰ سال سن داشت روی به بوکس حرفه‌ای آورد و تاکنون بدون شکست بوده است. در سال ۲۰۱۵ پس از پیروزی بر ولادیمیر کلیچکو صاحب سه کمربند WBA, IBF, WBO شد که بردی تاریخی در تاریخ بوکس بریتانیاست.

بعد از این قهرمانی‌ها او با مشکلات شخصی و سلامتی روبرو بود که از جمله درباره دوپینگ، پرونده او به جریان افتاد. فدراسیون بوکس بریتانیا مجوز تایسون فیوری را در اکتبر سال ۲۰۱۶ به دلیل تحقیق مربوط به دوپینگ و دیگر مسائل پزشکی تعلیق کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریدون اصفهانیان
افتخارات ورزشی

فیوری ۲۷ مبارزه – ۲۷ برد (۱۷ ناک اوت)

او بزرگانی چون کوین جانسون، درک چیسورا و البته ولادمیر کلیچکو را شکست داده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تایسون فیوری
5/5 - (1 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • بهنام
    5 سال پیش

    ازش خوشم میاد ،بوکسور خوبیه،کاش منم یک روزی مثل فیوری بوکسور بشم