بیوگرافی آنتونی جاشوا

5 سال پیش
بیوگرافی آنتونی جاشوا
4.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی آنتونی جاشوا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آنتونی جاشوا (انگلیسی: Anthony Joshua؛ زادهٔ ۱۵ اکتبر ۱۹۸۹) بوکسور حرفه‌ای سنگین‌وزن اهل بریتانیا است.

زندگینامه آنتونی جاشوا

بیوگرافی آنتونی جاشوا

فعالیت ورزشی

او قهرمان المپیک لندن و قهرمان سنگین‌وزن بوکس حرفه‌ای جهان در سال ۲۰۱۷ است که این عنوان را در مبارزه با ولادیمیر کلیچکو در استادیوم ومبلی لندن به دست آورد. او در راند یازدهم در حالی که از حریف خود عقب بود، و با توجه به آسیب دیدگی کلیچکو از ناحیهٔ ابروی چپ، موفق به ناک اوت کلیچکو گردید.

آنتونی جاشوا قهرمان سنگین‌وزن بوکس جهان رکورد فوق‌العاده‌ای در بوکس حرفه‌ای دارد:۲۲ مسابقه حرفه‌ای و۲۱ ناک اوت او با این رکورد هم اسمش را در کتاب تاریخ بوکس وارد کرده اما با توجه به چهره دوست‌داشتنی، هیکل فوق‌العاده، اخلاق خوب و البته مهارت کم نظیرش در بوکس شاید بتوان او را یکی شبیه‌ترین بوکسورها به محمد علی (کلی) دانست.نقطه جالب در مورد زندگی شخصی او کاشی کار بودن او قبل از ورود به دنیای بوکس بود.

در المپیک ۲۰۱۲ جاشوا برای جبران مسابقات قبلی آمده بود و میدانست که المپیک از مسابقات قبلی بسیار سخت تر خواهد بود ولی او با تمرینات خیلی خوبی که داشت کاملا آماده بود برای المپیک و با اینکه حریف های بسیار قدرتمندی داشت اما توانست با امتیازهای خوبی آنها را شکست دهد و به مدال طلای مسابقات دست پیدا کند.

۱۱ جولای ۲۰۱۳ جاشوا اعلام کرد که از مسابقات آماتور به مسابقات حرفه ای سنگین وزن خواهد آمد و از این پس در این رده وزنی مسابقه خواهد داد. در اولین مسابقه خود با Emanuelue Leo ایتالیایی توانست در راند اول او را ناک اوت کند . دومین بازی رسمی او در سنگین وزن در مقابل Paul Butlin انگلیسی بود که او را نیز ناک اوت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میچی باتشوایی
زندگی شخصی

آنتونی جاشوا در سال ۱۹۸۹ در انگلیس متولد شد اما تا دوازده سالگی در نیجریه زندگی می کرده است. در دوازده سالگی برای تحصیل جاشوا به انگلیس باز می گردد و درسش را در این کشور ادامه می دهد. در سن ۱۸ سالگی ورزش بوکس را شروع می کند و با توجه به استعداد بالایی که داشت توانست به سرعت وارد مسابقات شود و نتایج خیلی خوبی بگیرد.

در کودکی بدن بسیار آماده ای داشته و ورزشهای مختلفی را انجام میداده . جاشوا به فوتبال علاقه داشته و در آن مهارت خوبی هم داشته است. همچنین در سن ۱۵ سالگی میتوانسته ۱۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه بدود . وی قبل از ورود به ورزش بوکس و حرفه ای شدن یک کاشی کار بوده و شغلش را انتخاب کرده بود اما بعد از بوکسور شدن از شغلش دست برداشت و دیگر به سمتش نرفت.

افتخارات ورزشی

مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن

مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۱ باکو

مدال طلای مسابقات آماتور ۲۰۱۰ لیورپول

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آنتونی جاشوا
4.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه