بیوگرافی سیمونا هالپ

5 سال پیش
4.1/5 - (10 امتیاز)

بیوگرافی سیمونا هالپ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سیمونا هلپ (رومانیایی: Simona Halep؛ زادهٔ ۲۷ سپتامبر ۱۹۹۱) یک تنیس‌باز اهل رومانی است.

زندگینامه سیمونا هالپ

بیوگرافی سیمونا هالپ

فعالیت ورزشی

 قهرمانی گرند اسلم

تنیس‌باز ۲۶ ساله رومانیایی توانست در رقابتهای بین‌المللی تنیس آزاد فرانسه مشهور به «رولان گاروس» به اولین عنوان قهرمانی خود در یک گراند اسلم دست یابد.

او موفق شد اسلون استیونز، تنیس‌باز آمریکایی و قهرمان رقابتهای تنیس آزاد آمریکا را پس از سه ست با نتایج ۳-۶، ۶-۴، ۶-۱ شکست دهد.

هالپ پیش از این نیز دو بار در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ میلادی به فینال رقابتهای رولان گروس راه یافته بود اما هیچگاه موفق به کسب جام قهرمانی نشده بود.

این دو تنیس‌باز پیش از این هفت بار (از جمله یک بار دیگر در سال ۲۰۱۴ میلادی در زمین رولان گاروس) مقابل یکدیگر حاضر شده بودند و در مجموع در پنج بازی، هالپ به پیروزی رسیده بود.

صد و بیست و دومین رقابتهای تنیس آزاد رولان گاروس فرانسه، امسال طی روزهای ۲۷ مه تا ۱۰ ژوئن برگزار شد.

رنک یک جهان

نوسان در رنكینگ جهانی تنیس زنان همچنان ادامه دارد‌؛ بعد از اینكه مدت‌ها سرنا ویلیامز عنوان شماره یك تنیس دنیا در بخش زنان را به عهده داشت دوباره این صندلی دست به دست می‌چرخد‌؛ حالا بعد از مدت‌ها انتظار نوبت به سیمونا هالپ، تنیس‌باز رومانیایی شده كه روی این صندلی بنشیند.

سیمونا كه چندبار در همین فصل فرصت داشت عنوان شماره یكی را به دست بیاورد روز گذشته با قطعی كردن صعودش به فینال رقابت‌های تنیس پكن، بالاخره زن شماره یك تنیس دنیا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زبیر نیک‌نفس

البته این شماره یك شدن طعم ویژه‌ای هم برایش داشت چون موفق شد در نیمه‌نهایی از سد یلنا اوستاپنكو (۶ بر۲ و ۶ بر۴) بگذرد كه همین چند وقت پیش در فینال رقابت‌های گرنداسلم رولان گروس در فرانسه، جام قهرمانی را از دستانش ربود. حالا نه تنها به نوعی انتقام آن شكست را گرفت بلكه به انتظار چندماهه‌‌اش برای زن شماره یك دنیا شدن هم پایان داد.

رقابت‌های WTA

نكته قابل توجه اما اینكه او بیست و پنجمین  زن

تاریخ رقابت‌های WTA كه توانسته عنوان شماره

یكی را به خودش اختصاص دهد.

از آن عجیب‌تر اما اینكه پنجمین زنی است كه در

همین سال میلادی شماره یك می‌شود!

پیش از او سرنا ویلیامز، آنجلیك كربر، كارولینا

پلیسكوفا و گاربینیه موگوروسا عنوان شماره

یكی را به دست‌آورده بودند. حالا هالپ، جانشین

همین آخری یعنی موگوروسا می‌شود.

هالپ برخلاف بسیاری از زنان كه تا به حال طعم

شماره یكی را چشیده‌اند هنوز فاتح هیچ گرنداسلمی نشده‌؛ همین امسال او شانس قهرمانی در رولان گروس را داشت كه نتوانست از آن استفاده كند. با این حال او اولین زن شماره یك دنیا نیست كه بدون قهرمانی در گرنداسلم‌ها به این عنوان ارزشمند می‌رسد.

هالپ، این تنیس‌باز اهل رومانی در این فصل هم نتایج چندان درخشانی نگرفته و فقط یك قهرمانی در رقابت‌های تنیس رم و سه حضور در فینال‌های رولان گروس، سینسیناتی و رم دارد.

همین فینال رقابت‌های پكن كه قرار است امروز در آن به میدان برود چهارمین فینالی است كه در این فصل توانسته خودش را به آن برساند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سیمونا هالپ
4.1/5 - (10 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه