بیوگرافی ویکتوریا آزارنکا

5 سال پیش
بیوگرافی ویکتوریا آزارنکا
Rate this post

بیوگرافی ویکتوریا آزارنکا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ویکتوریا آزارنکا متولد ۳۱ ژوئیه ۱۹۸۹ تنیسوری حرفه‌ای از بلاروس است.

 زندگینامه ویکتوریا آزارنکا

بیوگرافی ویکتوریا آزارنکا

فعالیت ورزشی

در ۷ سالگی از طریق مادرش، آلا، با تنیس آشنا شد و از سال ۲۰۰۳ با شرکت در مسابقات آی‌تی‌اف، اولین مسابقات رسمی خود را شروع کرد و در سال ۲۰۰۶ به جمع صد تنیسور برتر زن دبلیوتی‌ای راه یافت.

زمین مورد علاقهٰ او، زمین‌های سخت است گرچه نتایج گرنداسلم‌های انفرادی او حاکی از موفقیت بیشتر او در زمین‌های خاکی و چمن است. او هم‌چنین دو عنوان مختلط گرنداسلم را در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ برده‌است و در سال ۲۰۰۵ به عنوان قهرمان جونیورز جهان از سوی آی‌تی‌اف شناخته شد.

در سال ۲۰۱۲ آزارنکا با شکست دادن ماریا شاراپووا اولین عنوان گرند اسلم خود یعنی آزاد استرالیا را کسب کرد.

شایعه خداحافظی

آزارنکا از مشغولیت های ذهنی اش و البته مادربزرگش گفته است.

تا سن ۷۴ سالگی مادربزرگ من صبح ها ساعت ۵ از خواب بیدار می شد و با یک لبخند بر روی لبش به سراغ کار می رفت. من لحظات فوق العاده ای با او داشته ام و هر وقت احساس بدی پیدا می کنم، به او فکر می کنم.
امسال، سال المپیک است و باید برای یک مدال طلا در المیپک جنگید. من از هیچ چیز نمی گذرم.
آزارنکا در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ شماره یک جهان بود و البته لحظات سختی داشته است.

سختی ترین لحظات، زمانی بود که تصمیم گرفتم تنیس بازی نکنم. چیزی که بیش از هز چیز دیگری دوست

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریتس والتر
اولین قهرمانی

ویکتوریا آزارنکا از بلاروس با پیروزی در برابر ماریا شاراپووا هم عنوان قهرمانی اوپن استرالیا را به دست آورد و هم به صدر رده بندی برترین تنیس بازان زن جهان صعود کرد.

فینال مسابقات انفرادی زنان اوپن استرالیا در حالی در رود لور آرنای شهر ملبورن برگزار شد، که قهرمان سال ۲۰۰۸ این مسابقات در برابر حریفی به میدان رفت که تا به حال فینال یک گرند اسلم را تجربه نکرده. همین کم تجربگی باعث شد تا آزارنکا ست نخست را بد شروع کرده و امتیازات زیادی را از دست بدهد. اما از گیم سوم آزارنکا با تسلط بر اعصابش توانست بازی درخشانی ارائه بدهد و در آخر با یک سرویس قدرتمند ست نخست را ۶-۳ به سود خودش به پایان برساند. شاراپووا، بخت چهارم قهرمانی این مسابقات که اگر او هم به قهرمانی میرسید صدر جدول رده بندی را به خودش اختصاص میداد در ست دوم کاملا دست و پا بسته بود.

دفاع خوب آزارنکا و بک هندهای قوی باعث شد خیلی زود دو بر صفر از حریف سرشناس اش پیش بیوفتد. این ست با برتری آزارنکا پیش رفت و در حالی که این تنیسور اهل بلاروس ۵ بر صفر از حریفش پیش بود پس از یک رالی طولانی ضربه شاراپووا به تور برخورد کرد تا آزارنکا از فرط خوشحالی زانو بزند. پیروزی دو بر صفر که پس از ۸۲ دقیقه به دست اومد، به معنی نخستین قهرمانی آزارنکا در گرند اسلم و گرفتن جای کارولین وژنیاکی در صدر رده بندی برترین تنیس بازان زن جهان بود. این تنیسور بیست و دو ساله که انگار باورش نمیشد قهرمانی اوپن استرالیا را به دست آورده با بالا بردن جام ، این فصل رو با قهرمانی آغاز کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امین جهان‌عالیان
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ویکتوریا آزارنکا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه