بیوگرافی استانیسلاس واورینکا

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی استانیسلاس واورینکا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
استانیسلاس واورینکا (به آلمانی: Stanislas Wawrinka) (زاده ۲۸ مارس ۱۹۸۵ – لوزان) تنیس‌باز اهل کشور سوئیس است.

زندگینامه استانیسلاس واورینکا

بیوگرافی استانیسلاس واورینکا

فعالیت ورزشی

واورینکا توانست با قهرمانی در مسابقات آزاد استرالیا در سال ۲۰۱۴ در رتبه سوم برترین تنیسورهای جهان قرار گیرد وی همچنین موفق به کسب مدال طلای تنیس بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ در بخش دو نفره شده‌است. او هم‌اکنون در رده سوم برترین تنیس بازان جهان قرار دارد.

سال ۲۰۱۴
واورینکا در این سال به قهرمانی در رقابت‌های اوپن استرالیا دست یافت.[۱] وی در دو دور ابتدایی رقابت‌های اوپن استرالیا آندری گوبلف و الخاندرو فالا را مغلوب کرد. در دور سوم واشک پاسپیسیل از رقابت با او انصراف داد. واورینکا در دور چهارم تامی روبردو را مغلوب کرد. او مرحله یک چهارم نهایی موفق شد نوواک جوکوویچ را در پنج ست شکست دهد. در نیمه نهایی توماس بردیچ را شکست داد و در دیدار نهایی نیز رافائل نادال را در چهار ست از پیش رو برداشت.

پیروزی بر نادال و قهرمانی

واورینکا که در مرحله یک چهارم نهایی موفق شده بود جوکوویچ، مرد شماره ۲ رده بندی جهانی را حذف کند، در ست اول مسابقه نهایی در مقابل نادال، با ارائه یک بازی درخشان و بی نقص با نتیجه ۶-۳ برنده شد.

اما رافائل نادال اسپانیایی، مرد شماره یک رده بندی جهانی، در ابتدای ست دوم از ناحیه کمر مصدوم شد و با وجود دریافت کمک پزشکی، در سراسر ست دوم قادر به زدن ضربات محکم یا حرکت کردن طبیعی در زمین نبود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی براک لزنر

او پس از واگذار کردن ست دوم با نتیجه ۶-۲، ست سوم را قدری بهتر آغاز کرد و با توجه به اینکه تمرکز واورینکا هم به هم خورده بود، ست سوم را ۶-۳ برد.

هر دو تنیس باز در ست پایانی بازی بهتری ارائه کردند، اما واورینکا توانست نادال را که هنوز از مصدومیت رنج می برد و نمی توانست بازی همیشگی خود را ارائه کند، با نتیجه ۳-۶ شکست دهد و قهرمان تنیس اوپن استرالیا شود.

این نخستین باری است که واورینکا در یک گرند اسلم قهرمان می شود.

او پیش از این هرگز به فینال هیچ یک از رقابت های گرند اسلم نرسیده بود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استانیسلاس واورینکا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه