بیوگرافی گریگور دیمیتروف

5 سال پیش
بیوگرافی گریگور دیمیتروف
Rate this post

بیوگرافی گریگور دیمیتروف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

گریگور دیمیتروف (به بلغاری: Григор Димитров) (زادهٔ ۱۶ مهٔ ۱۹۹۱ در هاسکوفو) تنیس‌باز اهل کشور بلغارستان است.

زندگینامه گریگور دیمیتروف

بیوگرافی گریگور دیمیتروف

فعالیت ورزشی

بهترین مقام ورزشی او در دنیای تنیس رتبه ۳ در رنکینگ جهانی بوده که در نوامبر سال ۲۰۱۷ پس از پیروزی در ATP Finals 2017 به دست آورد. دیمیتروف با اختلاف زیادی موفق‌ترین تنیسور تاریخ بلغارستان، چه از نظر دست یافتن به رنکینگ بالای جهانی و چه از نظر جوایز مالی کسب شده‌است. همچنین او اولین (و تنها) بلغاری است که موفق به کسب عنوان در ATP در بخش انفرادی شده، که البته تا امروز موفق به کسب ۸ عنوان در ATP شده‌است.

قبل از ورود دیمیتروف به دنیای حرفه‌ای تنیس بزرگسالان، وی سوابق درخشان و خوبی در بخش جونیورز کسب کرده بود که از مهمترین آن‌ها می‌توان به کسب رنکینگ ۱ جهان در بخش جونیورز و عناوین متوالی Grand Slam Boys در تورنومنت ویمبلدون سال ۲۰۰۸ و در ادامه مسابقات آزاد آمریکا در سال ۲۰۰۸ نام برد.

تولد

دیمیتروف در شهر هاسکوفو کشور بلغارستان متولد شد، در خانواده‌ای که پدر وی مربی تنیس و مادر او معلم ورزش و بازیکن سابق والیبال بود. او اولین بار راکت تنیس را در سن ۳ سالگی به دست گرفت که کادویی بود از طرف مادرش و در سن ۵ سالگی به صورت روزانه تنیس بازی می‌کرد. در سنین پایین پدرش مربی تنیس او بود ولی خیلی زود این جوان با استعداد بلغاری با درخشش در مسابقات مختلف سطح جونیورز کاملاً ثابت کرد که آینده‌ای درخشان در انتظار اوست و باید سطح بازی خود را به مراحل بالاتری ارتقا بخشد و با همین فکر در سن ۱۶ سالگی روی به تنیس حرفه‌ای آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مرتضی تبریزی

در مورد زندگی شخصی او نکات قابل نوجه این است که وی در سال ۲۰۱۲ با ماریا شاراپووا ستاره پرطرفدار تنیس بانوان آشنا شد ولی آن‌ها تا قبل از تورنومنت آزاد مادرید اسپانیا در سال ۲۰۱۳ این آشنایی را رسانه‌ای نکردند. در همان سال دیمیتروف برای اولین بار موفق به شکست نفر اول آن روزهای تنیس جهان یعنی نواک جوکوویچ ستاره صربستانی تنیس مردان شد. دیمیتروف ۲ سال بعد در ژوئیه ۲۰۱۵ به رابطه اش با ماریا شاراپووا خاتمه داد و در سال ۲۰۱۶ بدون سر و صدای رسانه‌ای با نیکول شرزینگر خواننده و رقصنده مشهور آمریکایی که ۱۳ سال از وی بزرگتر بود وارد رابطه‌ای عاطفی شد.

دیمیتروف در روزهای حرفه‌ای خود به خاطر استایل و سبک بازی مشابه راجر فدرر استاد بلامنازع تنیس مردان جهان در میان اهالی تنیس به “Baby Fed” یا فدرر کوچک ملقب شد و موفق شد تاکنون چیزی در حدود ۱۵ میلیون دلار جوایز نقدی از تورنومنت‌های تنیس درآمد کسب کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی گریگور دیمیتروف
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه