بیوگرافی نائومی اوساکا

5 سال پیش
بیوگرافی نائومی اوساکا
Rate this post

بیوگرافی نائومی اوساکا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نائومی اوساکا (انگلیسی: Naomi Osaka؛ زادهٔ ۱۶ اکتبر ۱۹۹۷) تنیس‌باز اهل ژاپن است.

زندگینامه نائومی اوساکا 

بیوگرافی نائومی اوساکا

فعالیت ورزشی

وی موفق شد در فینال اوپن ۲۰۱۸ آمریکا با غلبه بر سرنا ویلیامز با نتایج ۴–۶ و ۲–۶ برنده اولین گرنداسلم زندگی ورزشی خویش شود.

وی اولین تنیس‌باز زن ژاپنی است که به فینال یک گرنداسلم می‌رسد و اولین تنیس‌باز تاریخ کشورش است که قهرمان گرند اسلم شده‌است.

قهرمانی گرند اسلم

نائومی اوساکا توانست با پیروزی ۲ بر یک برابر پترا ویتووا دومین گرند اسلم خود را فتح کند.

شرح مسابقه

تنیسور ژاپنی نخستین امتیاز بازی را با انجام دو خطا به حریفش واگذار کرد با این حال توانست پیروز گیم نخست شود. نقطه قوت هر دو تنیسور در سرو‌ها بود با این حال اوساکا بهتر از ویتووا عمل کرد. رقابت نزدیکی در جریان بود و هر دو تنیسور در امتیاز ۶ بر ۶ مساوی شدند تا برنده در گیم سیزدهمین مشخص شود. بازگشت‌های خوب قهرمان تنیس اپن آمریکا از نکات قابل توجه بازی بود.

او در گیم پنجم ست اول، با وجود اینکه ۴۰ بر صفر عقب بود جبران کرد و در مجموع، ۳ بر ۲ پیش افتاد. جذاب‌ترین رقابت هم در گیم یازدهم رخ داد و ویتووا پس از ۱۸ ضربه برنده شد. در گیم پایانی، برتری اوساکا کاملاً آشکار بود و او توانست ۷ بر ۲ پیروز شود و ست نخست را به نفع خود پایان دهد.

ست دوم

در ست دوم، ویتووا شروع خوبی داشت و پس از اینکه در گیم نخست پیروز شد توانست امتیاز بعدی را به خود اختصاص دهد و ۲ بر صفر پیش افتد. در ادامه اوساکا در یک بازی نزدیک گیم سوم را به نام خود ثبت کرد تا فرصت برای جبران داشته باشد. بانوی شماره چهار جهان به بازی برگشت و ۴ بر ۲ از حریف اهل چک خود پیش افتاد. این برتری ادامه داشت تا اینکه اوساکا با قهرمانی یک امتیاز فاصله داشت، اما بازگشت خوب ویتووا نتیجه را ۵ بر ۴ به نفع اوساکا کرد. سپس تنیسور اهل چک توانست نتیجه ۶ بر ۵ کند. او در گیم بعد نیز پیروز شد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد جمشیدی

برتری ویتووا در شروع ست سوم نیز ادامه داشت و او گیم نخست را به نام خود ثبت کرد. با این حال اوساکا جبران کرد و نتیجه را ۳ بر یک به نفع خود کرد. برتری تنیسور ژاپنی ادامه پیدا کرد و او در نهایت ۶ بر ۴ پیروز شد و برای دومین بار قهرمانی در گرند اسلم را تجربه کرد. او پیش از این قهرمان تنیس اپن آمریکا در سال ۲۰۱۸ شده بود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نائومی اوساکا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه