بیوگرافی الکساندر زورف

5 سال پیش
2.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی الکساندر زورف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

الکساندر «ساشا» زِوِرِف جونیور (آلمانی: Alexander “Sascha” Zverev Jr.؛ زادهٔ ۲۰ آوریل ۱۹۹۷) تنیس‌باز اهل آلمان است.

زندگینامه الکساندر زورف

بیوگرافی الکساندر زورف

فعالیت ورزشی

او تنیس حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۱۴ آغاز کرد و در ماه می سال ۲۰۱۶ موفق شد برای اولین‌بار، به فینال ATP صعود کند.

در رقابت‌های تنیس اوپن سن پطرزبورگ با غلبه بر واورینکا به قهرمانی رسید.

زورف در مسابقات فینال تور جهانی لندن ۲۰۱۸ به عنوان قهرمانی رسید.

او در مرحله نیمه‌نهایی و فینال به ترتیب از سد راجر فدرر و نواک جوکوویچ عبور کرد.

پدیده ی هالیوودی تنیس

الکساندر زورف تنیسور آلمانی ۲۱ساله در آخرین رقابت فصل تنیس مردان با پیروزی مقتدرانه بر نوواک جوکوویچ، جوان‌ترین قهرمان رقابتهای ای‌تی‌پی تور مردان شد.

الکساندر زورف بیست و چهار ساعت بعد از آنکه در جریان پیروزی‌اش بر راجر فدرر با هو شدن تماشاچی‌ها روبرو شد چرا که بر سر سرویس زدن به داور اعتراض کرد تا تماشاچی‌ها که از این حرکت او ناراحت شده بودند و در ضمن از روندی که مشخص بود با شکست فدرر به پایان می‌رسد ناراضی بودند، با هو کردن زورف از خجالتش درآمدند، با روحیه‌ی بالا به مصاف تنیسور شماره‌ی یک دنیا نوواک جوکوویچ رفت تا او را در دو ست پیاپی شکست دهد و بزرگترین پیروزی دوران ورزشی خود را به ثبت برساند.

در جریان رقابتهای پایان فصل ای پی تی تور مردان، رقابتی که هشت تنیسور برتر دنیا در پایان فصل رقابتهای تنیس در آن به مصاف هم می‌روند الکساندر زورف تنیسور آلمانی ۲۱ساله که متولد روسیه است با درخششی بی‌نظیر به فینال راه یافت تا در مقابل تنیسور شماره‌ی یک دنیا نوواک جوکوویچ قرار بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی فتح الله زاده

جوکوویچی که همه‌ی رقبای خود در این تورنمنت را با اقتدار از سر راه برداشته بود در مقابل زورف به هیچ عنوان حرفی برای گفتن نداشت تا زورف او را با اقتدار، در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۴ و ۶-۳ شکست دهد و جام قهرمانی این تورنمنت را بالای سر ببرد.

روز فینال

یک روز قبل از برگزاری فینال رقابتها، زورف در نیمه‌نهایی به مصاف راجر فدرر اسطوره‌ی تنیس سوئیس رفت تا یک مسابقه‌ی نیمه‌نهایی عجیب و جنجالی برای این رقابتها رقم بزند. در حالیکه زورف هم تماشاچی‌ها و هم فدرر را با درخشش خود شگفت‌زده کرده بود و مشخص بود که اگر مسابقه‌ی آنها به همین ترتیب ادامه پیدا کند شکست فدرر قطعی است، روی یک صحنه که زورف در یک تای برک، زمانی که یکی از توپ جمع‌کنها اجازه داد توپ وارد زمین شده و عرض زمین را طی کند به داور اعتراض کرد، تماشاچی‌ها با هو کردن او به این حرکت اعتراض کردند.

اما زورف با اعصابی پولادین به کار خود ادامه داد و موفق شد با حذف فدرر بزرگ به فینال راه یابد.

اما در فینال درخشش دوباره‌ی زورف در مقابل جوکوویچ باعث شد شکی در دل تماشاچی‌ها باقی نماند که پیروزی این تنیسور آلمانی مقابل فدرر شانسی و تصادفی نبوده چرا که هیچکس نمی‌تواند اتفاقی و تصادفی به فاصله‌ی ۲۴ ساعت هم راجر فدرر را از پیش رو بردارد و هم جوکوویچ را شکست دهد.

شاید به همین خاطر بود که تماشاچیان با زورف آشتی کرده و در پایان مسابقه‌ی فینال به تشویق پرشور او پرداختند تا به این ترتیب هو کردن ۲۴ ساعت پیش را هم جبران کرده باشند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا جعفری
جدال با جوکوویچ

در جریان جدال زورف و جوکوویچ در فینال رقابتها در یکی از گیمهای دشوار مسابقه زمانی که این پدیده‌ی جوان آلمانی موفق شد جوکوویچ را برک کند، تماشاچی‌ها از دیدن صحنه‌های زیبایی که در این کش و قوس خلق شده بود چنان به وجد آمده بودند که بعد از پایان مسابقه مشخص شد صدای واکنش تماشاچی‌ها بعد از برک شدن جوکوویچ توسط زورف در آن صحنه، از نظر دسی‌بل رکورد واکنش‌های این تورنمنت را شکسته است.

اما همه‌ی آمار و ارقام‌ها و رکوردهای دنیا نمی‌تواند اهمیت این پیروزیهای بزرگ زوروف را به خوبی روشن کند، پیروزی‌هایی که نام او را ناگهان در کنار نامهای بزرگی مثل فدرر و جوکوویچ و نادال قرار داده است، نادالی که البته به دلیل مصدومیت در این تورنمنت غایب بود.

در اهمیت کار بزرگ زورف همین بس که تا

کنون تنها سه تنیسور، نادال، داوید نعلبندیان

و اندی موری توانسته‌اند در مراحل نیمه‌نهایی و فینال یک تورنمنت تنیس، هم راجر فدرر را شکست دهند و هم نواک جوکوویچ را.

ولی حالا الکساندر زورف تنیسور جذاب و

پدیده‌ی آلمانی روز دنیای تنیس هم    به

جمع این بزرگان اضافه شده و در     فصل

آینده مسلماً نگاه‌های زیادی به مسابقات

این جوان خوش‌سیما و کاریزماتیک آلمانی

دوخته خواهد شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الکساندر زورف
2.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه