بیوگرافی مارکو پروویچ

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی مارکو پروویچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مارکو پروویچ (به صربی: Марко Перовић) (زاده ۱۱ ژانویه ۱۹۸۴ در پریشتینا) بازیکن فوتبال اهل صربستان است.

زندگینامه مارکو پروویچ

بیوگرافی مارکو پروویچ

فعالیت ورزشی

وی سابقه حضور در تیم ستاره‌سرخ بلگراد ٬ بازل و لیگ برتر فوتبال آمریکا را دارد.

وی در دسامبر ۲۰۱۲ به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست.

دایی نماد فوتبال ایران

ایرانی‌ها به علی دایی به چشم سمبل فوتبال خود نگاه می‌کنند. او هر کجا می‌رود مردم با او شور و اشتیاق با او خوش و بش می‌کنند.
به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: در دو فصل گذشته که دایی به عنوان سرمربی راه‌آهن کار می‌کند، این تیم معمولا در میانه‌های جدول قرار داشت اما نباید این موضوع را فراموش کرد که او نیروی کافی را در تیمش نداشت بنابراین کاملا واقع‌بینانه و منطقی است که از او انتظار برود با پرسپولیس نتایج بهتری کسب کند.

پروویچ عنوان کرد:

دایی اگرچه می‌توانست در هرکجای دنیا کار کند اما تصمیم گرفت در کشورش بماند چون می‌خواهد دانش و تجربه‌اش را به بازیکنان جوان ایران انتقال دهد. او همیشه، حتی خارج از زمین بازی و تمرین بازیکنانش را به رعایت نظم توصیه می‌کند چون می‌خواهد سطح حرفه‌ای گری را در میان آنها بالا ببرد.

هافبک صرب پرسپولیس معتقد است تاثیرگذاری علی دایی بر ایرانی‌ها تنها به میادین فوتبال محدود نمی‌شود. او تصریح کرد: دایی واقعا آدم فعال و تاثیرگذاری در ایران است. به نظر نمی‌رسد دایی که او در ایران به نام «سلطان» صدا می‌کنند یک هفته هم کمک کردن به قشر آسیب‌پذیر جامعه را از یاد ببرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوئیس همیلتون

پروویچ اظهار داشت:

دایی در انواع و اقسام کارهای خیریه فعالیت دارد و آنها را سازماندهی می‌کند. این یکی از دلایلی است که باعث شده او نه تنها در ایران بلکه در خارج از مرزهای این کشور تحسین شود.
پروویچ که تقریبا ۶ ماه پیش به پرسپولیس ملحق شد، در ادامه به وضعیت فعلی‌اش در جمع سرخپوشان پایتخت اشاره کرد. یکی از چیزهایی که بیشترین تاثیر را روی او گذاشته شور و شوق هواداران پرسپولیس برای حمایت از این تیم است.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: کاملا باورنکردنی است. قبل از پیوستن به پرسپولیس، درباره فوتبال ایران و جایی که قرار بود بیایم اطلاعات فراوانی به دست آوردم اما با این حال زمانی که برای اولین بار پایم را در زمین بازی گذاشتم، تازه فهمیدم مردم ایران چقدر عاشق فوتبال هستند.

این بازیکن اضافه کرد:

در بعضی بازی‌ها در استادیوم کمتر از ۴۰ هزار نفر حضور داشتند اما در سه بازی ورزشگاه کاملا پر شده بود و بازی جلوی ۱۰۰ هزار نفر واقعا فوق‌العاده بود اما فقط این نبود. از آنجایی که پرسپولیس در ایران باشگاه بسیار محبوبی است ما در اردوها و تورهای خود عملا نمی‌توانیم از هتل خارج شویم چون هواداران واقعی آنجا را محاصره کرده‌اند.

پروویچ در پاسخ به این سوال که برای فصل آینده چه برنامه‌هایی دارد، تاکید کرد: برای برنامه ریزی برای آینده ابتدا باید با چند نفر در این باشگاه صحبت کنم. ببینم چه می‌شود. علی دایی تمایلش نسبت به ماندن من در پرسپولیس در فصل آینده را اعلام کرده و به همین خاطر تصور می‌کنم که ما می‌توانیم با هم به توافق برسیم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اصغر نائینی

افتخارات ورزشی

باشگاهی

صربستان ستاره سرخ
۳عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال صربستان
۲۰۰۳–۲۰۰۴، ۲۰۰۵–۲۰۰۶، ۲۰۰۶–۲۰۰۷
۴عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال صربستان
۲۰۰۳–۲۰۰۴، ۲۰۰۵–۲۰۰۶، ۲۰۰۶–۲۰۰۷، ۲۰۱۱–۲۰۱۲

سوئیس بازل
۱عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال سوئیس
۲۰۰۷–۲۰۰۸
۱عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال سوئیس
۲۰۰۷–۲۰۰۸

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مارکو پروویچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه