بیوگرافی لئون استپانیان

5 سال پیش
بیوگرافی لئون استپانیان
Rate this post

بیوگرافی لئون استپانیان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لئون استپانیان (متولد ۲۲ مارس ۱۹۷۱ در ایروان)، بازیکن سابق فوتبال اهل کشور ارمنستان می‌باشد.

زندگینامه لئون استپانیان

بیوگرافی لئون استپانیان

فعالیت ورزشی

او سابقهٔ بازی در باشگاه‌های آرارات ایروان، آرارات تهران، سپاهان اصفهان، ذوب‌آهن اصفهان و سپاهان نوین را در کارنامهٔ خود دارد.

دوران باشگاهی
استپانیان که از باشگاه آرارات، به سپاهان آمده بود، بیشترین دوران فوتبال خود را در باشگاه سپاهان سپری کرد و بازی‌های درخشانی را از خود در این تیم به جای گذاشت. در زمان حضور در تیم سپاهان، از محبوب‌ترین بازیکنان این تیم بود و هواداران سپاهان لقب «استویچکوف» را به او داده بودند و او را «لئون استویچکوف» خطاب می‌کردند. وی به عنوان یک بازیکن غیر ایرانی، سابقهٔ کاپیتانی در تیم فوتبال سپاهان را نیز دارد.

دوران ملی
او در مدت کوتاهی که عضو تیم ملی فوتبال ارمنستان بوده است یک بازی ملی در تاریخ ۶ سپتامبر ۱۹۹۵ میلادی در مقابل تیم ملی مقدونیه و در شهر اسکوپیه انجام داده است که با پیروزی ۲ بر یک تیم کشورش مقابل مقدونیه همراه بوده است.

مربیگری
استپانیان سابقهٔ مربی‌گری در تیم‌های پایه سپاهان، تیم سپاهان نوین و پیونیک ارمنستان را نیز دارد. او در فصل ۹۳–۱۳۹۲ دستیار منصور ابراهیم‌زاده در تیم راه‌آهن بود. وی در نیم‌فصل اول فصل ۹۴–۱۳۹۳ دستیار ابراهیم‌زاده در تیم پیکان تهران بود و در نیم‌فصل دوم این فصل، دستیار عبدالصمد مرفاوی در این تیم نیز بود. او در باشگاه‌های خونه به خونه، شهرداری ماهشهر و نفت مسجدسلیمان دستیار علیرضا مرزبان بوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ورنا فایست

افتخارات ورزشی

باشگاهی

لیگ برتر ایران
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۲–۱۳۸۱ به همراه تیم سپاهان اصفهان

جام حذفی ایران
قهرمانی در جام حذفی ۸۳–۱۳۸۲ به همراه تیم سپاهان اصفهان

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لئون استپانیان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه