بیوگرافی صدف خادم

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی صدف خادم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

صدف خادم (زادهٔ ۳ بهمن ۱۳۷۳ در تهران) بوکسور اهل ایران است. او اولین مبارزهٔ بین‌المللی خود را مقابل «آن شووَن» (Anne Chauvin) از فرانسه برگزار کرد.

زندگینامه صدف خادم

بیوگرافی صدف خادم

فعالیت ورزشی

صدف خادم در این مبارزه حریف فرانسوی را شکست داد.

خادم اولین زن ایرانی حاضر در یک مسابقهٔ رسمی بوکس و اولین زن ایرانی است که در یک مسابقهٔ رسمی به پیروزی رسیده‌است.

این مسابقه از آن جهت حائز اهمیت است که از زمان انقلاب اسلامی ایران، بوکس برای زنان ممنوع بوده‌است.

زندگی‌نامه

خادم ابتدا در سن ۹ سالگی شروع به ورزش و به‌طور خاص بسکتبال کرد. سپس بعد از مشاهدهٔ بسکتبالیست‌های حرفه‌ای که برای افزایش روحیه، بوکس هم تمرین می‌کنند، شروع به تمرین بوکس کرد.

تمرینات او ابتدا در بوستان طالقانی تهران و سپس به ورامین انتقال پیدا کرد. در این مدت او مسیر تمرین را از خانه‌شان در مرزداران تا ورامین هفته‌ای چند بار طی می‌کرد. خادم در رشتهٔ مهندسی ورزشی نیز قبول شد اما دانشگاه را برای این‌که تمام زمان خود را به بوکس اختصاص دهد رها کرد و در کنار تمرین به مربیگری بدنسازی و بسکتبال نیز می‌پرداخت.

در سال ۱۳۸۷ مهیار منشی‌پور مربیگری او را برعهده گرفت.

خادم دعوتنامهٔ مسابقه‌ای رسمی در فرانسه را کسب کرد و با وجود مخالفت وزارت ورزش در این مسابقات شرکت کرد.

پیروزی بر حریف فرانسوی

خادم اولین مسابقهٔ رسمی خود را ۲۴ فروردین در شهر بندری رویان در غرب فرانسه انجام داد. حریف او، «آن شوون» (Anne Chauvin)، بوکسوری فرانسوی بود. مسابقه میان خادم و شوون در سه راند برگزار شد و در پایان وی با کسب امتیاز بر حریف خود پیروز گردید. در این مسابقه مهیار منشی‌پور مربی‌گری خادم را برعهده داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرناندو گاگو

پس از پایان مسابقه، خادم حریف خود را در آغوش کشید و گریه کرد. او این پیروزی را به «تمام مردان و زنانی که جانشان را برای دفاع از ایران فدا کرده‌اند» تقدیم کرد و افزود «این قدم اول بود».

بازتاب و حواشی
مسابقهٔ میان صدف خادم و اَن شوون در روزهای پیش از برگزاری، بسیار مورد توجهٔ رسانه‌های فرانسوی و بین‌المللی قرار گرفت و از یک کانال تخصصی و سه کانال منطقه‌ای به‌طور مستقم پخش شد.

مجری برنامه این مبارزه را «تلاشی برای آزادی زنان و برابری حقوق زنان و مردان» توصیف کرد. شهردار روآیان نیز با حضور در روی رینگ این پیروزی را به مهیار منشی‌پور و صدف خادم تبریک گفت.

حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران اخبار مربوط به برخورد و بازداشت صدف خادم در صورت بازگشت به ایران را قویا تکذیب نمود و آن را «شیطنت رسانه‌های وابسته به عربستان سعودی» خواند.

حساب توییتری سفارت ایران در فرانسه نیز با انتشار حرف‌های ثوری، احتمال بازداشت را رد کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی صدف خادم
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه