بیوگرافی زهرا کیانی

5 سال پیش
4.5/5 - (11 امتیاز)

بیوگرافی زهرا کیانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

زهرا کیانی (زادهٔ ۴ مهر ۱۳۷۸ شهرکرد) و ساکن خمینی شهر اصفهان ، ووشوکار و تالوکار ایرانی است.

زندگینامه زهرا کیانی

بیوگرافی زهرا کیانی

فعالیت ورزشی

کیانی در ششمین دوره ووشو قهرمانی جوانان جهان موفق به کسب مدال طلا در بخش چانگ چوان و چیانگ شو شد.

وی همچنین در بخش جین شو با نمره ۹٫۳۹ بعد از ورزشکار چینی «مِنگزوان ژِنگ» که مدال طلا را با نمره ۹٫۴۰ را به دست آورد موفق به کسب مدال نقره شد.

کیانی با کسب دو مدال طلا و یک نقره موفق‌ترین و پر افتخارترین ورزشکار ششمین مسابقات جوانان جهان در بلغارستان بود و توسط منتقدین «فوق‌العاده» نامیده شد.

زهرا کیانی با کسب مدال نقره در سیزدهمین مسابقات جهانی ووشو با امتیاز ۹٫۵۲ بعد از حریف روسی «ساندرا کُنستانتینُوا» باامتیاز ۹٫۵۳ که به مدال طلا رسید.

وی نخستین بانوی تالوکار ایرانی است که در بخش تالو در رده سنی بزرگسالان به مدال جهانی دست یافته است.

در عرصه ووشو

مانند بسیاری از ورزشکاران در رشته تالو، کیانی نیز دارای پس زمینه‌ای در رشته ژیمناستیک است.

وی تا ۸ سالگی در رشته ژیمناستیک فعالیت داشته و از طریق یکی از دوستانش با ووشو آشنا گردیده.

او از ۸ سالگی در رشته ووشو فعالیت می‌کند.

زهرا کیانی برای اولین بار در سن ۱۰ سالگی در مسابقات برون مرزی شرکت کرد که موفق به کسب مدال نقره شد. فعالیت کیانی از سال ۲۰۱۰ و کسب ۱۷ مدال قهرمانی، او را تبدیل به پر افتخارترین تالو کار ایران است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سانتیاگو سولاری

زهرا کیانی ۱۸ ساله، اهل استان چهارمحال و بختیاری و ساکن اصفهان است. او از ۶ سالگی ژیمناستیک کار می کرد و در آن زمان هم قهرمان قهرمانان استان چهارمحال و بختیاری بود اما بعدتر در سن ۸ سالگی در حین اجرای حرکت وارو یکی از دستانش از دو ناحیه شکست و این آسیب باعث شد زهرا دو ماه خانه نشین شود و به طور کلی از رشته ژیمناستیک فاصله بگیرد. اما این فاصله دیری نپایید و شاید اصلا لازم بود تا او به طور خیلی اتفاقی وارد رشته ووشو شود و امروز برایمان افتخار آفرینی کند.

ماجرای ورود به ووشو

او ماجرای ورودش به این رشته را اینطور تعریف می کند: «زمانی که ناچارا از ورزش فاصله گرفتم به لحاظ روحی در وضعیت خوبی به سر نمی بردم. یک روز که به همراه مادرم به پیاده روی رفته بودیم اتفاقی مربی ای را دیدم که از من خواست به کلاس های رشته ووشو برم. من همان روز باهمان لباس بیرونی که تنم بود وارد باشگاه شدم و چنان به این رشته علاقه مند شدم که همان موقع شروع به تمرین کردم و آن را با جدیت ادامه دادم.»

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی زهرا کیانی
4.5/5 - (11 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه