بیوگرافی محمدعلی گرایی

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی محمدعلی گرایی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمدعلی گرایی (زاده ۱۲ دی ماه۱۳۷۳ در شیراز)، کشتی‌گیر ایرانی است.

زندگینامه محمدعلی گرایی

بیوگرافی محمدعلی گرایی

فعالیت ورزشی

وی برنده مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷، مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، مدال طلای بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷، مدال نقره مسابقات جام تختی ۹۳، مدال نقره مسابقات کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ و مدال برنز تیمی جام جهانی کشتی ۲۰۱۷ آبادان را دارد.

برادر وی همچنین محمدرضا گرایی برنده مدال برنز بازی های اسیایی جاکارتا می باشد.

دیگر برادر وی حسین گرایی دارای مقام قهرمان کشوری می باشد .

عناوین ورزشی

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸
محمدعلی گرایی در دیدار نخست پارک دای-کون از کره جنوبی را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد وی در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل مورات داگ از ترکیه به پیروزی رسید و در دور سوم و در مرحله یک چهام نهایی مقابل رسول چونایف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۶ بر ۴ شکست خورد و با توجه به شکست چونایف مقابل فرانک اشتبلر قهرمان جهان از آلمان، گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸

محمدعلی گرایی در دور نخست با نتیه ۸ بر صفر یانگ بین قهرمان آسیا از کشور چین را مغلوب کرد. در دور بعد مقابل گوربریت سینگ از هند با نتیجه ۸ بر ۶ به برتری دست یافت و راهی دیدار نیمه نهایی شد. گرایی در این دیدار با نتیجه ۸ بر یک از سد شوهی یابیکو از ژاپن گذشت و به دیدار فینال رسید. محمدعلی گرایی ملی پوش وزن ۷۷ کیلوگرم کشورمان در دیدار فینال به مصاف آکژول محموداف قهرمان آسیا و دارنده مدال نقره جوانان جهان از قرقیزستان رفت. گرایی در این دیدار ۷ بر ۳ به برتری رسید و مدال طلا گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمد آبشک
مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷

او در این مسابقات در وزن ۷۱ کیلوگرم در کشتی فرنگی به مصاف رقبای خود رفت. گرایی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان رفت با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد. محمدعلی گرایی در دومین دیدار خود برابر اوریک نیکوقوسیان از فرانسه قرار گرفت و در یک مصاف زیبا و فنی، توانست با نتیجه ۷ بر یک از سد حریف بگذرد.

او در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف فرانک استابلر دارنده عنوان قهرمانی جهان از آلمان رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب شد.

گرایی در گروه بازنده‌ها رسول چونایف از آذربایجان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. فرنگی‌کار شیرازی تیم ملی کشور ایران در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۸ پیروز شد و مدال برنز جهان را بر گردن آویخت. گرایی در این کشتی ۷ بر صفر از حریف عقب بود، اما در تایم دوم در یک کشتی فنی و دیدنی توانست در همان دقیقه اول، ۱۰ امتیاز بگیرد و شکست را با پیروزی عوض کند.

بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۱۷

او در این مسابقات در وزن ۷۱ کیلوگرم در کشتی فرنگی به مصاف رقبای خود رفت. محمدعلی گرایی در دور اول به مصاف ایکر سونمز از ترکیه رفت و با نتیجه ۳ بر ۱ توانست از سد این حریف بگذرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از آذربایجان را در یک کشتی حساس و نفس گیر با نتیجه ۶ بر ۵ شکست داد و فینالیست شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی خوان کارلوس اوسوریو

محمدعلی گرایی در دیدار فینال وزن ۷۱ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی به مصاف روسلان ساریف از قرقیزستان رفت و با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و مدال طلای این بازی‌ها را از آن خود کرد.

جام جهانی کشتی ۲۰۱۷ آبادان

ایران در این مسابقات در گروه اول، با پیروزی ۷–۱ بر آلمان، شکست ۵–۳ مقابل روسیه و پیروزی ۶–۲ مقابل قرقیزستان به مقام دومی گروه رسید. ایران در رده‌بندی ترکیه را ۶–۲ برد و به مقام سومی رسید. محمدعلی گرایی، ماکسیمیلیان شوابه حریف آلمانی خود را ۷–۰ شکست داد.

گرایی در بازی دوم ایران، ابوزید مانتسیگوف اهل روسیه را ۴–۰ را برد.

در رده‌بندی مسابقات، محمدعلی گرایی با پیروزی ۹–۰ مقابل ایلکر سومنز ترک، نمایش عالی در این مسابقات از خود نشان داد.

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا ۲۰۱۵
محمدعلی گرایی در دور اول مسابقات با پیروزی برابر حریف ازبک خود به دور بعد رفت.

او در دور بعد کشتی‌گیری از قزاقستان را شکست داد.

او در فینال مسابقات با شکست ۵–۰ مقابل هان‌سو ریو از کره جنوبی به نشان نقره بسنده کرد.

مسابقات جام تختی ۹۳

او در این مسابقات در وزن ۶۶ کیلوگرم در کشتی فرنگی به مصاف رقبای خود رفت. محمدعلی گرایی در دور اول ژانگ گائوکوان از چین را مغلوب کرد و در دور دوم هم یانگ جین چول از کره شمالی را از پیش رو برداشت، او در مرحله نیمه نهایی با پیروزی برابر مجید یعقوبی به فینال راه یافت. در فینال وزن ۶۶ کیلوگرم بین محمد علی گرایی یکی از پدیده‌های کشتی فرنگی کشورمان برابر دنیس دمیانکوف اوکراینی دو کشتی‌گیر در پایان ۶ دقیقه مبارزه به نتیجه ۴ بر ۴ رضایت دادند اما فرنگی کار اوکراینی به دلیل کسب امتیازات درشت (بالا) برنده این مبارزه شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی خطیر

دیگر مسابقات
از دیگر افتخارات محمد علی گرایی، مدال طلای المپیک ارتش‌ها ۲۰۱۵، نفر سوم ارتش‌های جهان مقدونیه ۲۰۱۶ و مدال طلای جام زومباتلی مجارستان ۲۰۱۶ می‌باشد.[۱۷] او همچنین برنده مدال برنز مسابقات سیزم ۲۰۱۶ اسکوپیه را در کارنامه دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمدعلی گرایی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه