بیوگرافی مصطفی حسین‌خانی

5 سال پیش
بیوگرافی مصطفی حسین‌خانی
4.7/5 - (26 امتیاز)

بیوگرافی مصطفی حسین‌خانی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مصطفی حسین‌خانی کشتی گیر آزادکار ایرانی است که دو مدال طلای قهرمانی کشتی آسیا و یک مدال برنز قهرمانی کشتی جهان را کسب کرده‌است.

زندگینامه مصطفی حسین‌خانی 

بیوگرافی مصطفی حسین‌خانی

فعالیت ورزشی

وی در بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ و قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴ تاشکند ازبکستان حضور داشت. اوهمچنین در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ توانست با شکست پیمان یار احمدی قهرمان جام تختی بشود.

او در جام جهانی ۲۰۱۴ لس آنجلس آمریکا در ترکیب اصلی ایران حضور داشت و توانست به همراه سایر کشتی گیران ایرانی مقام قهرمانی را به دست بیاورد. حسین‌خانی در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ قهرمان مسابقات قهرمانی کشتی آسیا شد.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴

مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه ۲ بر یک مقابل میروسلاو کیروف، دارنده مدال برنز قهرمانی اروپا از بلغارستان به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد، اما در این مرحله با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب بکزود عبدالرخمانوف از ازبکستان شد و از حضور در مرحله بعد بازماند که با توجه به شکست حریفش در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل حریف ترک از گردونه مسابقات کنار رفت تا وداعی زودهنگام با مسابقات داشته باشد.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴

مصطفی حسین‌خانی در ۷۰ کیلوگرم در نخستین دیدارش با نتیجه ۵ بر یک از سد عظمت عمرژانوف از قزاقستان گذشت و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت، اما در این مرحله در حالی که تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۳ بر یک از حریفش پیش بود در نهایت با نتیجه ۳ بر ۳ مغلوب تاکافومی کوجیما، دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی دوحه و نفر سوم قهرمانی آسیا از ژاپن شد و با توجه به شکست کشتی‌گیر ژاپنی در نیمه‌نهایی حسین خانی هم از گردونه مساباقت حذف شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آدریانو

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۶

حسین خانی در دور نخست در حالی که در تایم نخست ۹ بر صفر، از آمیت کومار دهانکار هندی پیش بود، با توجه به اینکه این کشتی گیر بدلیل مصدومیت از مچ پا به کشتی ادامه نداد، پیروز میدان شد، حسین خانی در دور دوم به مصاف یاکوپ گور از ترکیه رفت و با نتیجه ۲ بر صفر از سد وی گذشت.

وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ماگومد قربان‌علیف دارنده مدال برنز جهان از روسیه رفت و با نتیجه۸ بر صفر مغلوب این کشتی گیر شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر روس در دیدار فینال حسین خانی به گروه شانس مجدد رفت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۲ از سد میروسلاو کیروف از بلغارستان گذشت و راهی دیدار رده بندی شد.

حسین خانی برای کسب مدال برنز به مصاف رشید قربانف کشتی گیر مطرح ازبکستانی رفت و در حالی که چشمانش بعلت مصدومیت متورم نیز شده بود در یک کشتی حساس و نفسگیر با نتیجه یک بر یک به پیروزی رسید و به مدال برنز رسید.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷

حسین‌خانی در وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۷ پاریس حاضر بود که در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر ایلمان مختاروف از فرانسه را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد آدریان مویس از رومانی گذشت، اما در دور سوم مقابل یوهی فوجینامی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۶ شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مراحل بعدی، حسین خانی هم حذف شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لانا

بازی های اسیایی ۲۰۱۸

مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم در کشتی اول خود محمدعلی امجد‌ از بنگلادش را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد. حسین خانی در دور دوم دولت‌میرات اورازگولیف‌ از ترکمنستان را با نتیجه ۱۲ بر ۲ از پیش رو برداشت. حسین خانی در کشتی یک چهارم نهایی در مقابل بکزود عبدالرخمانوف‌ از ازبکستان قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر ۲ شکست خورد. این آزادکار که به گروه شانس مجدد رفت به دلیل انصراف حریف یمنی به دیدار رده بندی رفت. این مسابقه حساس بین حسین خانی و یوهی فوجینامی‌ یوهی از ژاپن به نتیجه ۱۰ بر ۸ به سود حریف ژاپنی به اتمام رسید.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۸

مصطفی حسین‌خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم در

دور نخست مقابل دی لومائو از جزایر پالائو با

نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید. او در دور

دوم مقابل جردن باروز قهرمان جهان و المپیک

از آمریکا در حالی که با نتیجه ۳ بر ۳ پیش بود،

در ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب شد

تا امیدهایش را برای رسیدن به فینال از دست

بدهد. در دور یعد باروز کشتی خود را واگذار کرد

تا حسین‌خانی از دور رقابت‌ها کنار برود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مصطفی حسین‌خانی
4.7/5 - (26 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه