بیوگرافی مسعود اسماعیل‌ پور

5 سال پیش
بیوگرافی مسعود اسماعیل‌ پور
Rate this post

بیوگرافی مسعود اسماعیل‌ پور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مسعود اسماعیل‌پور جویباری (زادهٔ ۱۵ مردادماه ۱۳۶۷، جویبار) کشتی‌گیر وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد ایران است.

زندگینامه مسعود اسماعیل‌ پور 

بیوگرافی مسعود اسماعیل‌ پور

فعالیت ورزشی

المپیک ۲۰۱۲ لندن
مسعود اسماعیل پور آزادکار کشورمان در وزن۶۰ کیلوگرم در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن پس از شکست حریفانی از مکزیک و قزاقستان در دور سوم به مصاف بسیک کودوخوف حریف عنوان دار روس رفت که در سه تایم با نتایج ۴ بر صفر، یک بر صفر و یک بر صفر باخت و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند. اسماعیل‌پور در تایم اول اسیر زیرگیری حریف روسی خود شد و یک امتیاز داد. در ادامه باز هم این حریف روس با فن یک دست و یک پا و خاک کردن سه امتیاز دیگر از اسماعیل‌پور گرفت. در تایم دوم اسماعیل‌پور فرصت خوبی داشت تا حریف را از تشک بیرون کند، اما نتوانست.

در ادامه اسماعیل‌پور بالاخره به پاهای کودوخف رسید و پس از خاک کردن بارانداز کرد که بارانداز او امتیازی نگرفت اما این وقت را به سود خود پایان داد. در وقت سوم در حالی که دوکشتی‌گیر با هم از تشک بیرون رفتند، امتیاز به کودوخوف رسید و این وقت را باخت.

اسماعیل‌پور در رقابت‌های شانس مجدد مقابل یوگشوار دات هندی در سه تایم شکست خورد و فرصت رسیدن به مدال برنز را از دست داد.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۳

در وزن ۶۰ کیلوگرم مسعود اسماعیل پور پس از استراحت در دور نخست در دور بعد مقابل حاجی علی‌اف از آذربایجان با نتیجه ۹ بر ۷ و در یک کشتی سخت و نفسگیر به پیروزی دست یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدعلی احمدی

وی در دور بعد کریستوف بینکوفسکی از لهستان را با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد ریس هامفری از آمریکا را در یک کشتی نفسگیر با نتیجه ۹–۸ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیل پور در این مرحله به مصاف بکخان گویگریف از روسیه رفت و طی مبارزه ای پر انتقاد مغلوب حریف خود شد. اسماعیل پور در دیدار رده‌بندی با زیر گیریهای مکرر خود، آرتور آراکلیان ارمنی را در کمتر از سه دقیقه با امتیاز عالی به تسلیم واداشت تا مدال برنز را با شایستگی بر گردن بیاندازد.

مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۱۴
مسعود اسماعیل‌پور در دور اول حریفانی از اسلواکی و مغلوستان را شکست داد، در دور سوم یک کشتی برتر ولادیمیر دابوف از بلغارستان را ۱۲ – ۱ شکست داد و در نیمه نهایی نیز در یک کشتی یک طرفه و مهیج، نوری‌سلام سانایف از قزاقستان را ۱۰ بر صفر مغلوب خود ساخت. اسماعیل‌پور در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل حاجی علی‌اف از آذربایجان به روی تشک رفت و در پایان با حساب ۱۲ بر ۷ شکست خورد تا دومین مدال نقره ایران را کسب کند و تیم آزاد همچنان در حسرت طلا بماند.

بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴

اسماعیل پور در در دیدار اول جمشید کجائف از ازبکستان را چهار بر یک شکست داد. سپس در دور دوم لی سیونگ-چول از کره جنوبی را در یک کشتی زیبا و دیدنی هفت بر دو از پیش‌رو برداشت. سپس در نیمه نهایی مقابل دائولت نیازبکوف، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۱ و سه برنز مسابقات آسیایی از قزاقستان هشت بر سه به پیروزی دست یافت و به فینال رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنتونی استوکس

در دیدار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی، مقابل بجرانگ کومار از هند به روی تشک رفت و در پایان موفق شد با پیروزی ۶ بر ۴ مقابل حریف خود گردن آویز طلا را از آن خود کند تا تیم ملی کشتی ایران تا این‌جای کار به دومین مدال طلای خود در این بازی‌ها دست یابد.

افتخارات ورزشی

او در سال ۱۳۸۷ در مسابقات جهانی کشتی جوانان در استانبول مدال طلا را کسب کرد.

او در همان سال در مسابقات بین‌المللی کیف اوکراین مدال برنز را بدست آورد.

همچنین در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ در مسابقات قهرمانی آسیا در دهلی‌نو مقام اول و مدال طلا را کسب کرد.

مسعود اسماعیل‌پور به همراه رضا یزدانی و کمیل قاسمی سه شاگرد محمود اسماعیل‌پور در رقابت‌های المپیک لندن بودند؛ محمود اسماعیل‌پور پدر مسعود نیز می‌باشد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مسعود اسماعیل‌ پور
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه