بیوگرافی آلبرتو جیلاردینو

5 سال پیش
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی آلبرتو جیلاردینو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آلبرتو جیلاردینو (ایتالیایی: Alberto Gilardino؛ زادهٔ ۵ ژوئیهٔ ۱۹۸۲) بازیکن فوتبال پیشین اهل ایتالیا است.

زندگینامه آلبرتو جیلاردینو

بیوگرافی آلبرتو جیلاردینو

فعالیت ورزشی

او در تیم اسپزیا بازی می‌کند. از تیم‌های سابق او می‌توان به پارما، میلان و فیورنتینا اشاره کرد.

او سابقه حضور در تیم ملی فوتبال ایتالیا را نیز دارد.

خداحافظی

آلبرتو جیلاردینو از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است.

به گزارش گاتزتا دلو اسپورت، با وجود داشتن پیشنهاد از باشگاهی مثل پیاچنزا، جیلاردینو تصمیم گرفته که در ۳۶ سالگی به دوران فوتبالش پایان دهد. او همین حالا، کلاس پایه مربیگری را پشت سر گذاشته است.

جیلاردینو از پیاچنزا به هواداران فوتبال معرفی شد، پس از دوره ای نه چندان موفق در ورونا، به پارما رفت و آنجا اوج گرفت تا توجه میلان را جلب کند. او در روسونری به قهرمانی اروپا رسید و در تابستان ۲۰۰۸ به مقصد فیورنتینا تغییر مسیر داد. جیلا در فیورنتینا دوباره به اوج برگشت و بعد از چند فصل، در تابستان ۲۰۱۱ به جنوا رفت که با دور جدیدی از مصدومیت ها روبرو شد.

یک فصل درخشان در بولونیا باعث شد که جنوا دوباره او را بخواهد. پس از فصلی موفق در جنوا، پیشنهاد جذاب گوانگژوی چین، جیلاردینو را به آسیا آورد. اگرچه مهاجم ویالون زن ایتالیایی خیلی در این تیم دوام نیاورد و به ایتالیا و فیورنتینا بازگشت. تابستان ۲۰۱۵، آخرین فصل موفق جیلاردینو بود که در پالرمو رقم خورد. اوج گرفتن مصدومیت ها باعث شد که آلبرتو جیلاردینو در فصل های اخیر در تیم های امپولی، پسکارا و اخیرا اسپتزیا، موفق نباشد. آلبرتو جیلاردینو با ثبت ۱۸۸ گل در سری آ، در کنار بازیکنانی مثل الساندرو دل پیرو و جوزپه سینیوری، نهمین گلزن برتر تاریخ سری آ محسوب می شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوییز سوارز

در فوتبال ملی، جیلاردینو در ۶۰ بازی برای تیم ملی ایتالیا، ۱۹ گل ثبت کرده است. او ابتدا با تیم امید ایتالیا در المپیک ۲۰۰۴ آتن به مدال برنز رسید و با همان تیم، قهرمان جوانان اروپا شد. دو سال بعد، جیلاردینو عضو تیم تاریخی ایتالیا بود که قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ را تجربه کردند. جیلا در آن تورنمنت، در مرحله گروهی به آمریکا گل زد. به جز فرصت طلبی جیلاردینو، نحوه شادی پس از گل او هم هرگز از یاد فوتبال دوستان پاک نخواهد شد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی
میلان
لیگ قهرمانان اروپا: ۰۷–۲۰۰۶
سوپرجام اروپا: ۲۰۰۷
جام باشگاه‌های فوتبال جهان: ۲۰۰۷

گوانگ‌ژو اورگراند

سوپر لیگ فوتبال چین: ۲۰۱۴

ملی

ایتالیا

جام جهانی فوتبال: ۲۰۰۶
مدال برنز المپیک: ۲۰۰۴
جام کنفدراسیون‌ها: مقام سوم ۲۰۱۳

فردی
بازیکن سال سری آ: ۲۰۰۵
بازیکن سال فوتبال ایتالیا: ۲۰۰۵

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آلبرتو جیلاردینو
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه