بیوگرافی آساموا جیان

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آساموا جیان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آساموا جیان (انگلیسی: Asamoah Gyan؛ زاده ۲۲ نوامبر ۱۹۸۵) یک بازیکن فوتبال اهل غنا است.

زندگینامه آساموا جیان

بیوگرافی آساموا جیان

فعالیت ورزشی

وی همچنین در تیم ملی فوتبال غنا بازی کرده‌است.

او در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ لیگ قهرمانان اسیا، به عضویت تیم العین آقای گل این رقابتها شد.

ورشکستگی

آساموا جیان بی‌تردید یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال قاره آفریقاست که با درخشش در تیم ملی غنا در جام جهانی ۲۰۱۰ نقشی کلیدی در صعود این تیم به یک‌چهارم نهایی جام جهانی ایفا کرد. جیان زمانی با مبلغ ۱۳ میلیون پوند از رن به ساندرلند ملحق شد تا تبدیل به یکی از گران‌ترین بازیکنان قاره آفریقا شود. او پس از حضور در لیگ انگلیس راهی آسیا شد تا در لیگ‌های چین و امارات بازی کند.

این بازیکن در حال حاضر در تیم کایسری اسپور در لیگ ترکیه بازی می‎‌کند اما این باشگاه به صورت درست و حسابی به جیان حقوق نمی‌دهد. به همین خاطر آساموا در حال حاضر فقط ۶۰۰ یورو در حساب بانکی خود دارد و خانواده‎‌اش به خاطر فقر مالی ماه‌هاست که حاضر به پاسخگویی به تماس‌های او نشده‌اند و جوابش را نمی‌دهند. آساموا تمام پولی که در دوران فوتبالش در آورده را هزینه کرده و در حال حاضر نماد یک فوتبالیست ورشکسته و ناکام است. این بازیکن در ۱۰۶ بازی در تیم ملی غنا ۵۱ گل زده است.

رکورد جهانی به نام جیان

رونالدو موفق شد مقابل اسپانیا هت تریک کند و در هشتمین تورنومنت پیاپی، موفق به گلزنی شود. برخی رسانه ها مدعی شدند که این یک رکورد محسوب می‌شود ولی آساموا جیان تاکید کرد که او در ۹ رقابت پیاپی موفق به گلزنی شده و رکورد متعلق به اوست. او در توئیترش نوشت:« مردم دستاورد من در تاریخ جام جهانی را نادیده می‌گیرند اما من می‌خواهم تمام دنیا بداند که رفتار درستی با من نشد و رکورد تا همیشه برای من خواهد بود.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنتونیو دی ناتاله

جیان که در حال حاضر در باشگاه کایسری اسپور ترکیه بازی می‌زند، در ۳ جام جهانی و ۶ جام ملت های آفریقا موفق به گلزنی شده است. او در جام جهانی ۲۰۰۶ مقابل جمهوری چک گل زد، در جام ملت‌های آفریقای ۲۰۰۸ مقابل گینه گل زد، در جام ملت های آفریقا ۲۰۱۰ ، ۳ گل به ثمر رساند که شامل گل پیروزی بخش تیمش مقابل نیجریه در نیمه نهایی می‌شود. او در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز ۳ گل زد، هر چند که غنا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اروگوئه در ضربات پنالتی شکست خورد.

جیان در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۲ مقابل مالی گل زد و در سال ۲۰۱۳ در همین تورنمونت، یک گل به نیجریه زد. او در جام جهانی ۲۰۱۴، دروازه پرتغال و آلمان را باز کرد و دو سال بعد در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۵، مقابل الجزایر به گل رسید. بدین ترتیب او در ۹ تورنومنت پیاپی، توانسته گل بزند و به همین دلیل رکوردش بالاتر از رونالدو است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آساموا جیان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه