بیوگرافی رودی فولر

5 سال پیش
بیوگرافی رودی فولر
4.2/5 - (20 امتیاز)

بیوگرافی رودی فولر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رودولف “رودی” فولر (به آلمانی: Rudolf “Rudi” Völler) (زادهٔ ۱۳ آوریل ۱۹۶۰ هاناو) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان است.

زندگینامه رودی فولر

بیوگرافی رودی فولر

فعالیت ورزشی

وی در خانواده‌ای فوتبال دوست چشم به جهان گشود. پدرش که مربیگری تیم جوانان این شهر را برعهده داشت، او را از هشت سالگی همراه خود به تمرینات فوتبال می‌برد. فولر از همان آغاز می‌خواست در خط حمله بازی کند و در این پست از خود استعداد زیادی نشان داد.

باشگاهی

رودی فولر پانزده ساله بود که توجه مربی تیم دسته دومی کیکرز اوفن‌باخ را به خود جلب نمود. اما مادر فولر می‌خواست که او در کنار فوتبال حتماً دورهٔ کارآموزی خود را در رشته بازرگانی اداری به پایان رساند. چنین نیز شد و فولر در همان تیم باشگاهی خود، دورهٔ کارآموزی خود را نیز به موازات ورزش فوتبال دنبال کرد.

شانزده ساله بود که برای نخستین بار با بازیکنان حرفه‌ای کیکرز اوفن‌باخ شروع به تمرین نمود. وی به عنوان بازیکن حرفه‌ای روی‌هم ۶۷ بازی برای این تیم انجام داد و ۱۷ گل به ثمر رسانید. در سال ۱۹۸۰ به تیم دسته اولی ت.اس.فاو مونیخ ۱۸۶۰ پیوست. مونیخ برای این انتقال وی ۷۰۰ هزار مارک به باشگاه اوفن‌باخ پرداخت و این رقم نشان می‌داد که فولر در همان زمان بازیکن باارزشی به شمار می‌رفته است.

تیم مونیخ ۱۸۶۰ در نخستین سال پیوستن رودی فولر به صفوف خود چهرهٔ موفقی نداشت و به دستهٔ دوم سقوط کرد. با اینکه رودی فولر در نخستین فصل بازی‌ها در دستهٔ دوم ۳۷گل برای این تیم به ثمر رسانید و آقای گل مسابقات دستهٔ دوم شد، اما تیم مونیخ نتوانست به لیگ برتر صعود کند. از همین رو فولر در سال ۱۹۸۲ به تیم موفق وردربرمن در بوندس لیگا پیوست.در تیم وردربرمن رودی فولر در سطح باشگاهی نیز دوره‌های موفقی داشت. وی در نخستین فصل حضورش در وردربرمن، آقای گل مسابقات بوندس لیگا شد و در همان سال به عنوان بهترین بازیکن آلمان برگزیده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حبیب گردانی
وردبرمن

وی ۱۳۷ بازی برای وردربرمن انجام داد و ۹۷ گل برای این تیم به ثمر رساند. فولر در سال ۱۹۸۷ به تیم آ اس رم ایتالیا پیوست و به مدت پنج سال برای این تیم صاحب نام ایتالیایی توپ زد. وی با این تیم یک بار قهرمان جام حذفی فوتبال ایتالیا شد. او ۱۴۲ بازی برای آاس رم انجام داد و ۴۴ گل به نام او ثبت گردید. فولر در سال ۱۹۹۲ به تیم پرآوازهٔ المپیک مارسی فرانسه پیوست و یک سال پس از آن با همین تیم قهرمان باشگاه‌های اروپا شد. کارنامه فولر در این باشگاه فرانسوی نیز درخشان بود و او در ۵۸ بازی ۲۴ گل برای این تیم به ثمر رساند.

فولر در سال ۱۹۹۴ به آلمان بازگشت و این بار در خدمت تیم بایر لورکوزن قرار گرفت. دو سال پایانی فعالیت ورزشی او در این تیم سپری شد و فولر در ۶۲ بازی برای این تیم، ۲۶ بار دروازهٔ حریفان را فروریخت.

دوران ملی

او در سال ۱۹۸۲ به تیم ملی فوتبال آلمان دعوت شد و نخستین بازی ملی خود را در نوامبر سال ۱۹۸۲در مقابل ایرلند شمالی انجام داد.

آلمان در میان شگفتی، آن بازی را با نتیجهٔ یک بر صفر واگذار کرد.

اما این شکست، آغاز راهی پرافتخار بود. فولر در سال های ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ با تیم ملی فوتبال آلمان به مقام نایب قهرمانی جهان و چهار سال پس از آن در ایتالیا در سال ۱۹۹۰ به مقام قهرمانی جهان رسید. رودی مسابقات یورو ۱۹۹۲ را بخاطر شکستگی کتف از دست داد.وی ۹۰بازی برای تیم ملی فوتبال آلمان انجام داد و ۴۷ گل برای این تیم به ثمر رساند. وی در سال ۱۹۹۴ کفش‌های فوتبال خود را به دیوار آویخت. او در ۴ جام جهانی ۸ گل برای تیم ملی فوتبال آلمان به ثمر رساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کانر مک‌گرگور
دوران مربیگری

رودی فولر پس از کشمکش‌های فراوان میان مسئولان فوتبال در آلمان، برای تعیین مربی جدید تیم ملی، قرار شد این پست به مدت یک سال در اختیار رودی فولر قرار گیرد. تیم ملی فوتبال آلمان تحت مربیگری فولر، توانست بر بحران خود غلبه کند و در مسابقات جام جهانی سال ۲۰۰۲ در ژاپن و کرهٔ جنوبی به دیدار نهایی راه یابد اما یکی از خاطرات تلخ فولر در دوران مربیگری در تیم ملی آلمان شکست سنگین ۵ بر ۱ مقابل انگلستان در رقابتهای انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ بود. آلمان آن دیدار را در مقابل تیم ملی فوتبال برزیل با نتیجهٔ دو بر صفر واگذار و به مقام نایب قهرمانی جهان بسنده کرد. این بزرگ‌ترین افتخار ورزشی رودی فولر در مقام مربیگری بود.

پس از اینکه تیم ملی فوتبال آلمان در مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۰۴ در رقابت‌های گروهی ناموفق ماند و حذف شد، رودی فولر از مقام مربیگری این تیم کناره‌گیری کرد. فولر پس از آن برای مدت بسیار کوتاهی مربی تیم باشگاه آاس رم و بایر لورکوزن بود. او هم‌اکنون مدیر ورزشی باشگاه بایر لورکوزن است.

افتخارات ورزشی

به عنوان بازیکن
جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا: نایب قهرمان

جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک: نایب قهرمان

جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا: قهرمان ۱۹۹۰
کوپا ایتالیا: قهرمان ۱۹۹۱
لیگ قهرمانان اروپا: قهرمان ۱۹۹۳
جام اتحادیه اروپا: نائب قهرمان ۱۹۹۱
به عنوان سرمربی
جام جهانی ۲۰۰۲: نائب قهرمان ۲۰۰۲

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رودی فولر
4.2/5 - (20 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه