بیوگرافی توماس روسیچکی

5 سال پیش
بیوگرافی توماس روسیچکی
Rate this post

بیوگرافی توماس روسیچکی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

توماس روسیچکی (چکی: Tomáš Rosický؛ زادهٔ ۴ اکتبر ۱۹۸۰) بازیکن فوتبال سابق اهل جمهوری چک است که برای باشگاه فوتبال اسپارتا پراگ ،باشگاه فوتبال بروسیا دورتموند، باشگاه فوتبال آرسنال و تیم ملی فوتبال جمهوری چک بازی کرد.

زندگینامه توماس روسیچکی

بیوگرافی توماس روسیچکی

فعالیت ورزشی

پست او هافبک تهاجمی است و به خاطر مهارت بالای او در هماهنگ‌کردن میانه میدان و نواختن گیتار، به موتسارت کوچک معروف است. او در نهایت در تاریخ ۲۰ دسامبر تصمیم به خداحافظی از مستطیل سبز را گرفت. برادر توماس، ژیری روسیچکی نیز یک بازیکن فوتبال است.

بروسیا دورتموند
روسیچکی در ۹ ژانویه ۲۰۰۱ با قراردادی ۵ ساله از اسپارتا پراگ به بروسیا دورتموند پیوست.

رقم انتقال او مبلغ قابل توجه ۲۵ میلیون مارک (معادل تقریباً ۸ میلیون پوند) بود که او را به گران‌ترین بازیکن تاریخ بوندسلیگا و گران‌ترین بازیکن تاریخ جمهوری چک که به تیمی خارجی فروخته شده بود تبدیل کرد. او در این تیم، بازی‌های درخشانی انجام داد ولی به دلیل مشکلات مالی باشگاه دورتموند، مجبور به ترک این تیم شد. توماس از طرف تیم‌های بزرگی همچون رئال مادرید، چلسی، تاتنهام، اتلتیکو مادرید و آرسنال پیشنهادهایی داشت که در نهایت به آرسنال منتقل شد.

آرسنال

فصل ۲۰۰۷–۲۰۰۶
در تاریخ ۲۳ مه ۲۰۰۶ تیم آرسنال روسیچکی ۲۵ ساله را با مبلغی نامعلوم به خدمت گرفت. توماس روسیچکی شمارهٔ ۷ را به تن کرد. این شماره قبل‌ها توسط رابرت پیرس فرانسوی در این تیم استفاده می‌شد. روسیچکی نخستیم بازی خود را در برابر دینامو زاگرب، در تاریخ ۸ اوت ۲۰۰۶ در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا انجام داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داریوش مصطفوی

او نخستین گلش برای آرسنال را در نخستین بازی لیگ قهرمانان اروپا برابر هامبورگ زد تا آرسنال با نتیجه ۲–۱ پیروز شود.

روسیچکی که در تابستان به جمع بازیکنان تیم آرسنال پیوسته بود، در این فصل توانست ۱۳ گل در رقابت‌های جام باشگاه‌های انگلستان به ثمر برساند که رکورد قابل قبولی به حساب می‌آمد. روسیچکی در تمام فصل به عنوان هافبک چپ به میدان رفت و به دلیل توانایی بالای او در هماهنگ‌کردن میانهٔ زمین و همین‌طور پاس‌های دقیق و به موقع خود، به موتسارت کوچک معروف شد.

فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷

روسیچکی این فصل را خیلی خوب شروع کرد اما در ژانویه ۲۰۰۸، در یکی از بازی‌های جام حذفی فوتبال انگلستان برابر نیوکاسل یونایتد دچار مصدومیت در ناحبه زردپی شد. مصدومیت وی باعث شد که او نتواند فصل را ادامه دهد.[۸] توماس مسابقات یورو ۲۰۰۸ را هم به دلیل عمل جراحی روی زانویش از دست داد.

فصل ۲۰۰۹–۲۰۰۸
بعد از آنکه توماس روسیچکی بازی‌های یورو ۲۰۰۸ را از دست داد، گمان می‌رفت که او بتواند در سپتامبر به تمرینات خود بازگردد اما این اتفاق بارها و بارها به تعویق افتاد تا اینکه او این فصل را هم به‌طور کلی از دست داد.

بازگشت به اسپارتا پراگ و بازنشستگی
در ۳۰ اوت ۲۰۱۶، روسیچکی از بازگشتش به اسپارتا پراگ خبر داد.

او نخستین بازی‌اش را در لیگ برتر فوتبال جمهوری چک در تساوی ۲–۲ برابر ملادا بولسلاف در ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۶ انجام داد.

در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۷، روسیچکی برای همیشه از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کرد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی
اسپارتا پراگ

لیگ برتر فوتبال جمهوری چک (۲): ۹۹–۱۹۹۸، ۲۰۰۰–۱۹۹۹

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الکسیس سانچز

بروسیا دورتموند

بوندس‌لیگا: ۰۲–۲۰۰۱
جام یوفا نایب قهرمان: ۰۲–۲۰۰۱
لیگا پوکال نایب قهرمان: ۲۰۰۳

آرسنال

جام حذفی فوتبال انگلستان (۲): ۱۴–۲۰۱۳، ۱۵–۲۰۱۴
جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان نایب قهرمان (۲): ۰۷–۲۰۰۶، ۱۱–۲۰۱۰
جام خیریه انگلستان: ۲۰۱۴

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی توماس روسیچکی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه