بیوگرافی میلان باروش

5 سال پیش
بیوگرافی میلان باروش
Rate this post

بیوگرافی میلان باروش به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

میلان باروش (چکی: Milan Baroš؛ تلفظ چکی: [ˈmɪlan ˈbaroʃ]؛ زاده ۲۸ اکتبر ۱۹۸۱) بازیکن فوتبال اهل جمهوری چک است که به عنوان مهاجم بازی می‌کند.

زندگینامه میلان باروش

بیوگرافی میلان باروش

فعالیت ورزشی

او در باشگاه گالاتاسرای و تیم ملی فوتبال جمهوری چک بازی می‌کند. وی در جام ملت‌های اروپا ۲۰۰۴ با ۵ گل به مقام آقای گلی این مسابقات دست یافت. همچنین در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۹ در سوپر لیگ فوتبال ترکیه به عنوان آقای گلی دست یافت. باروش ۹۰ بازی ملی و ۴۱ گل ملی دارد.

این بازیکن سابقه بازی در ۳ دوره حضور در جام ملت‌های اروپا و ۱ دوره جام جهانی فوتبال را دارد. او در سال ۲۰۰۲ به همراه تیم زیر ۲۱ سال جمهوری چک به مقام قهرمانی جوانان اروپا دست یافت.

رکورد بی نظیر در یورو ۲۰۰۴

جمهوري چك با پيروزي سه بر صفر برابر دانمارك به ديدار نيمه نهايي يورو ۲۰۰۴ رسيد. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چك در تمام ديدارهاي اين دوره جام ملت‌هاي اروپا پيروز شده است. آنها گروه قدرتمند با خط حمله بسيار خطرناك در اختيار دارند، دفاع منظم دانمارك تا انتهاي ديدار برابر چك دوام نياورد و سه بار با هنرنمايي كولر و ميلان باروش شكسته شد.

باروش كه در ليورپول گل زدن را از ياد برده بود، اكنون به راحتي با پيراهن كشورش دروازه‌ي حريفان چك را باز مي‌كند. نام باروش تنها يك بار فصل پيش در فهرست گلزنان ليورپول ديده شد، اما اكنون اين مهاجم بيست و دو ساله با پنج گل، بهترين مهاجم يورو ۲۰۰۴ است، پشت سر باروش، وين روني پديده‌ي انگلستان و رودون نيستلروي قرار دارند. مهاجمان ليگ برتر انگلستان در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي اروپا بي‌همتا هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فریتس والتر

ميلان باروش پس از پيروزي برابر دانمارك در اين باره گفت:

«به ثمر رساندن پنج گل تا مرحله‌ي يك چهارم نهايي به كنار! اگر پيش از شروع اين جام به من مي‌گفتيد كه به همراه چك به پرتغال خواهم رفت، باور نمي‌كردم! اما در حال حاضر مهم‌ترين موضوع ديدار مرحله‌ي نيمه نهايي برابر يونان است، كار سختي را برابر آنها پيش رو داريم.» ميلان باروش تنها بازيكن تاريخ فوتبال چك است كه در تمام ديدارهاي اين تيم در جام ملت‌هاي اروپا موفق به گلزني شده است. او مي‌تواند افتخار بزرگ‌تري را از آن خود كند، در صورت گشودن دروازه‌ي يونان باروش به ركورد ميشل پلاتيني اسطوره‌ي پيشين فرانسه در جام ملت‌هاي اروپاي ۱۹۸۴ مي‌رسد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی میلان باروش
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه