بیوگرافی کاخا کالادزه

5 سال پیش
بیوگرافی کاخا کالادزه
Rate this post

بیوگرافی کاخا کالادزه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کاخا کالادزه (زاده ۲۷ فوریه ۱۹۷۸) بازیکن فوتبال بازنشسته و سیاستمدار اهل گرجستان بوده و اکنون سمت شهردار شهر تفلیس پایتخت گرجستان است.

زندگینامه کاخا کالادزه 

بیوگرافی کاخا کالادزه

فعالیت ورزشی

کالادزه متولد شهر کوچک سامتردیا در گرجستان است. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ در پست مدافع چپ در باشگاه‌های آث میلان و جنوا بازی می‌کرد. کاخا کالادزه در سال ۲۰۱۲ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در اکتبر همین سال به نمایندگی از حزب گرجستان دموکراتیک عضو ائتلاف پیروز «رؤیای گرجی» به پارلمان راه یافت و به عنوان وزیر توسعه منطقه‌ای در دولت انتخاب شد.

او مدتی معاون نخست‌وزیر گرجستان بود، اما در ژوئیه ۲۰۱۷ از سمت خود استعفا داد تا بتواند در انتخابات شهرداری تفلیس کاندید شود. او توانست در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۱۷ با احراز ۵۱٪ آرا شهردار تفلیس شود.

کاخا کالادزه، مدافع گرجستانی سابق میلان در سال ۲۰۱۲ پس از خداحافظی از فوتبال با پیراهن جنوا، وارد دنیای سیاست شد و حالا او پس از شمارش آرا، پیروز انتخابات شهرداری تفلیس، پایتخت گرجستان شد.

به گزارش فوتبال ایتالیا، کالادزه، با کسب ۵۱٫۱ درصد آرا توانست تا شهردار تفلیس شود و انتخابات به دور دوم کشیده نشد. دیگر رقبای کالادزه در این انتخابات، ۱۷ و ۱۶ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند. کاخا کالادزه، در سال ۲۰۰۱ از دیناموکیف به میلان پیوست و تا سال ۲۰۱۰ در این تیم حضور داشت. کالادزه در دوران حضورش در میلان یک اسکودتو، یک کوپا ایتالیا و دو لیگ قهرمانان اروپا کسب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدحسن انصاری‌فرد
حضور در ایران و دیدار با وزیر نفت

کاخا کالادزه مدافع سابق تیم ملی گرجستان و تیم آث میلان ایتالیا، به همراه یک هیات گرجستانی با وزیر نفت ایران دیدار کردند.

کالادزه در این دیدار هدایایی را به بیژن زنگنه

تقدیم کرد و از او مجسمه ای به یادگار گرفت،

کالادزه وزیر انرژی جمهوری گرجستان و معاون نخست وزیر این کشور است و چهره ای محبوب و مشهور در گرجستان محسوب می شود.

کالادزه برای بررسی همکاری های مشترک و

صادرات گاز ایران به گرجستان با زنگنه دیدار کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کاخا کالادزه
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه