بیوگرافی سادیو مانه

5 سال پیش
بیوگرافی سادیو مانه
4/5 - (37 امتیاز)

بیوگرافی سادیو مانه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سادیو مانه (فرانسوی: Sadio Mané؛ زادهٔ ۱۰ آوریل ۱۹۹۲) بازیکن فوتبال مسلمان اهل سنگال است که در تیم لیورپول انگلیس و تیم ملی فوتبال سنگال عضویت دارد.

زندگینامه سادیو مانه 

بیوگرافی سادیو مانه

فعالیت ورزشی

او فعالیتش را در تیم باشگاه فوتبال متز فرانسه آغاز نمود، سپس راهی باشگاه فوتبال ردبول زالتسبورگ شد و در سال ۲۰۱۳ به ساوت‌همپتون منتقل شد. مانه در فصل ۲۰۱۴–۲۰۱۵ در بازیی که منجر به برد ۶–۱ ساوت‌همپتون مقابل استون ویلا شد توانست رکورد سریع‌ترین هتریک در لیگ برتر انگلستان را طی زمان ۱۷۶ ثانیه به نام خود ثبت کند.

مانه در سال ۲۰۱۷ برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیکن سال باشگاه لیورپول شد.

بالاتر از مسی و رونالدو

سادیو مانه، ستاره سنگالی لیورپول که در این فصل برای قرمزهای آنفیلد فوق‌العاده ظاهر شده در یک رکوردشکنی دیگر با پیشی گرفتن از مسی و رونالدو، رکورد بهترین نسبت گل به دقیقه در تاریخ مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا را به خود اختصاص داد. مانه در مراحل حذفی چمپیونزلیگ در هر ۹۵ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.

مانه با اینکه اخیراً تعداد گلهایش در مراحل حذفی چمپیونزلیگ را به ۱۰ گل رسانده و به جدول بهترین گلزنان این مرحله وارد شده ولی رکورد نسبت گل به دقیقه او ۱۲ دقیقه بهتر از رونالدو و ۳۴ دقیقه بهتر از لیونل مسی است.

سادیو مانه در این فهرست از ستاره‌هایی مثل رابرت لواندوفسکی و نیمار هم جلوتر بوده و موفق شده از ستاره‌های بازنشسته‌ای مثل آندری شوچنکو و فیلیپه اینزاگی هم پیشی بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روژریو سنی

آخرین گل مانه که دهمین گل او در مراحل حذفی لیگ قهرمانان بود چهارشنبه شب در جدال لیورپول و پورتو به ثمر رسید. مانه گل اول لیورپول را زد تا قرمزهای آنفیلد در نهایت ۴-۱ به پیروزی رسیده و در مجموع دو بازی با نتیجه ۶-۱ پیروز شده و راهی مرحله نیمه‌نهایی شوند.

مانه در لیگ برتر هم ۱۸ گل به ثمر رسانده و یکی از نامزدهای اصلی آقای گلی فصل جاری لیگ انگلیس به حساب می‌آید.

مانه تنها یک گل با رسیدن به دو صدرنشین مشترک

جدول بهترین گلزنان لیگ برتر، محمد صلاح و سرخیو

آگوئرو فاصله دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سادیو مانه
4/5 - (37 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه