بیوگرافی رونالد کومان

5 سال پیش
بیوگرافی رونالد کومان
4/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی رونالد کومان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رونالد کومان فوتبالیست بازنشسته و سرمربی اهل هلند است.

زندگینامه رونالد کومان

بیوگرافی رونالد کومان

فعالیت ورزشی

او سابقهٔ حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا به‌همراه تیم بارسلونا را در سال ۱۹۹۲ در کارنامه خود دارد. وی هم‌چنین سابقهٔ حضور در تیم ملی هلند را به عنوان بازیکن و مربی داشته‌است.

در ردهٔ ملی، او یکی از ستارگان تیم ملی هلند در کنار افرادی مانند مارکو فان باستن، دنیس برکمپ، فرانک رایکارد و رود گولیت بود. او به همراه تیم ملی هلند قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۸۸ شد.

او همچنین دو بار قهرمان جام باشگاه‌های اروپا در فصل‌های ۱۹۸۷–۸۸ با آیندهوون و ۱۹۹۱–۹۲ با بارسلونا شد. او همچنین در سالهای ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ فوتبالیست سال کشور هلند شد.

پسری سفید پوست که علاقه ای به خلبان شدن داشت اما علاقه ای به تحصیل نداشت و همین مشکل او را از آرزوی خود دور کرد اما پا به عرصه ای گذاشت که شاید هیچوقت فکرش را نمی کرد که اعجوبه ای در افسانه های لاله های نارنجی باشد.

ستاره ای محبوب در کشور هلند و شهر بارسلون اسپانیا که گل هایش و حرکات پرحاشیه اش هیچگاه از یاد فوتبال دوستان نخواهد رفت.

فوتبال حرفه ای

رونالد فوتبال حرفه ای خود را در سال ۱۹۸۰ازتیم محبوب شهرش اف سی گرونیگن آغاز نمود و در دوران کودکی ابتدا در نقش مهاجم فعالیت می کرد و به این دلیل بود که او هوش زیادی در گل زدن داشت ، اما به علت مصدومیت بازیکنان مجبور شد در نقش مدافع ظاهر بشود و همان مصدومیت دوستانش باعث شد سرنوشت فوتبالی او کاملا تغییر بکند، او در پست مدافع موفق تر از پست قبلی خود مهاجمی ظاهر شد و از آن به بعد او یک مدافع باهوش و جنگجو تبدیل شد، استعدادش بی نظیر بود و همین علت باعث شد مربی های پایه تیم بزرگ آژاکس به سراغ او بروند و رونالد در سال ۱۹۸۳ راهی آمستردام شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی قربانی

درآژاکس عملکرد خوبی داشت و چیزی که همگان می دانستند او آینده ای روشن دارد در کشوری که بازیکنان بیشتر در فاز هجومی علاقه داشتند مرد سفید پوست ما در نقش مدافع نمایش قابل قبولی داشت اما مشکلات او با مربی آژاکس باعث شد بعد از مدت سه سال بازی در آمستردام این تیم را ترک بکند و با یک تصمیم غیرمنتظرانه به رقیب دیرینه یعنی تیم آیندهوون پیوست که باعث شد طرفداران آژاکس از این انتقال بسیار خشمگین بشوند ، حتی در بازی دو تیم مقابل یک دیگر طرفداران آژاکس رونالد کومان را هو می کردند و با حرف های خودشان او را مورد تمسخر قرار می دادند.

آیندهوون

اما در آیندهوون فوق العاده ظاهر شد در همان بازی آژاکس را بردند و راهی بود که به تیم هلند دعوت بشود، با اسطوره هایی چون ریکارد ، گولیت ، فن باستن ، ون بروکلن افسانه ای تحت هدایت رینوش میشل یکی از بزرگترین تیم های ملی تاریخ را تشکیل دادند ، در سال ۱۹۸۸ در یورو که میزبان آلمان غربی بود.

در مرحله نیمه نهایی مقابل میزبان با کشیدن پیراهن اولاف تون باعث جنجال شد اگرچه نمایش ضعیف آلمانی ها و بازی فوق العاده هلندی ها باعث شد میزبان بازی ها شکست بخورند در آن بازی رونالد کومان از روی نقطه پنالتی گل اول هلند را به ثمر رساند که گل لوتار ماتئوس را جبران کرد و در پایان گل لحظات پایانی فن باستن اعجوبه آن سال ها آب سردی بود بر ژرمن ها و صعود هلند به فینال مسابقات خاتمه یافت ، اگرچه حرکت جنجالی رونالد که با کشته شدن طرفداران هم همراه بود هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید عزیزیان

رونالد در پایان بازی لباس المانی ها را گرفت و با آن لباس باسن خود را تمیز کرد که این حرکتی بسیار زشت باعث حمله نازی ها و کشتن طرفداران هلندی شد .

اگرچه یورو با قهرمانی هلند خاتمه یافت اما این فاجعه برای رونالد کومن گران تمام شد.

به هلند بازگشت و روز های رویایی ادامه دار بود، با آیندهوون قهرمان شد و درخشش خیره کننده اش مقابل بنفیکا حیرت انگیز بود ، آن قهرمانی ها در عرصه ملی و باشگاهی باعث شد او در سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ مرد سال فوتبال هلند بشود.

شایعه حضور در بارسا

آینده والورده در بارسا به نتایج این تیم در پایان فصل بستگی دارد.

فتح لیگ قهرمانان، قطعا قرارداد سال سوم او را فعال خواهد کرد و

حتی برای چند فصل دیگر نیز احتمال ادامه همکاری وجود دارد.

رونالد کومان، ستاره سابق بارسا و سرمربی حال حاضر تیم ملی

هلند، همواره یکی از گزینه های مربیگری باشگاه کاتالان بوده است.

او در واکنش به احتمال جانشینی والورده گفت:

« نمی دانم. در حال حاضر که از هدایت تیم ملی کشورم لذت

می برم. در فوتبال نمی توان از آینده به صورت قطعی حرف زد.

نمی توان گفت چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. واضح است که همیشه

دوست دارم مربی بارسا شوم ولی فعلا تمرکزم روی تیم ملی هلند است.

علاوه بر این، من نباید در مورد ادامه کار والورده در بارسا حرف بزنم.

شرایط بارسا در هر سه تورنمنت خوب است و امیدوارم فاتح لیگ

قهرمانان شود. اگر نتایج خوب باشد، منطقی است که والورده هم ماندنی شود.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گابریل باتیستوتا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رونالد کومان
4/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه