بیوگرافی میکل لادروپ

5 سال پیش
بیوگرافی میکل لادروپ
Rate this post

بیوگرافی میکل لادروپ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

میکل لادورپ (به دانمارکی: Michael Laudrup) (زاده ۱۵ ژوئن ۱۹۶۴ در فردریکسبرگ) بازیکن فوتبال بازنشسته اهل دانمارک و از برجسته‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است.

زندگینامه میکل لادروپ

بیوگرافی میکل لادروپ

فعالیت ورزشی

وی یکی از بهترین هافبک‌ها و بازیسازهای تاریخ می‌باشد. وی در حال حاضر مربی باشگاه ورزشی الریان در لیگ ستارگان فوتبال قطر است.

سبک بازی: بازیکنی با سرعت و چابک بادریبل های فوق العاده و پاس های استثنایی. بازیکنی که روماریو او را جز ۵ بازیکن تاریخ میداند.

میشل لادروپ (متولد ۱۵ ژوئن ۱۹۶۴ ) فوتبالیست بازنشسته دانمارکی و مربی فعلی لخویا در لیگ ستارگان قطر است.در طول دوران بازیگری خود لادروپ موفق به کسب عنوان های قهرمانی لیگ با اژاکس بارسلونا رئال و یوونتوس شد.یک بازیساز در سطح جهانی که عضو تیم رویایی یوهان کرایوف در بارسلونا بود که موفق به کسب ۹ عنوان قهرمانی , از جمله چهار لیگ پی در پی از سال های ۱۹۹۱ – تا ۱۹۹۴ شد.لاد.پپ در سال ۱۹۹۴ به تیم رقیب بارسا یعنی رئال مادرید رفت و توانست در همان سال پنجمین عنوان قهرمانی خود در لیگ را نیز به دست اورد.

لادروپ اولین بازی ملی خود رابرای تیم ملی فوتبال دانمارک در ۱۸ سالگی و در سال ۱۹۸۲ انجام داد.او در تیم ملی از ۱۰۴بازی که به میدان رفته است موفق به ۳۷ بار گلزنی شده است.او در نوامبر سال ۱۹۹۴ به عنوان کاپیتان دانمارک انتخاب شدو مجموعا ۲۸ بازی کاپیتان این تیم بود

بهترین خارجی اسپانیا

در بیست و ۲۵ سالگی و در سال ۱۹۹۹ او به عنوان بهترین بازیکن خارجی اسپانیا انتخاب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آندر هررا

در نوامبر سال ۲۰۰۳ انجمن دانمارک لادروپ به عنوانی بازیکن طلایی دانمارک انتخاب شد.او رسما در سال ۲۰۰۶ بهترین بازیکن تاریخ دانمارک انتخاب شد.او توسط پله در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر جهان در مراسم جوایز فیفا در سال ۲۰۰۴ انتخاب شد.

در سال ۲۰۱۳ او به در لیست ۱۱ بازیکن خارجی برتر در تاریخ رئال مادرید توسط مارکا شناخته شد

پس از بازنشستگی به عنوان یک بازیکن لادروپ به عنوان دستیار مربی تیم ملی دانمارک انتخاب شد.

او در سال ۲۰۰۲ اولین دوران مربی گری خود را با تیم سابق خود بروندبی اغاز کرد.او توانست در سال ۲۰۰۵ نیز قهرمان سوپر لیگ دانمارک شود.او در سال ۲۰۰۶ تصمیم به قطع همکاری با تیم بروندبی گرفت.

او در سال ۲۰۰۷ به عنوان مربی ختافه شناخته شد و او موفقیت چشمگیری در این تیم داشت و توانست کوپا دل ری و جام یوفا را به دست اورد و سبک حمله این تیم ستایش دیگران را به ارمغان اورد.

در تاریخ ۱۵ ژوئن با قراردادی ۲ ساله در سال ۲۰۱۲ او به عنوان سرمربی تیم سوانسی منصوب شد.

او توانست در این باشگاه قهرمان جام اتحادیه شود و در سال ۲۰۱۴ لادروپ بهدلی عدم کسب نتایج خوب و جایگیری در منطقه سقوط از این تیم اخراج شد

دوران باشگاهی

او دوران بازیگری خود را در تیم پدرش یعنی وانلوس اغاز کرد.

وقتی فین لادروپ بازیکن / مربی تیم برودبی شد خانواده لادروپ به بروندبی نقل مکانن کردند و برایان لادروپ و میشل لادروپ برای این تیم بازی کردند.میشل و پدر خود در سال ۱۹۷۶ به تیم کپناگن در لیگ دسته یک دانمارک پیوستند در حالی که برایان در بروندبی باقی ماند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رایبک

دوران باشگاهی لادروپ در بارسلونا

بعد از یک فصل نا موفق در تیم یوونتوس , لادروپ تصمیم به ترک ایتالیا بعد از شش سال گرفت.

در سال ۱۹۸۹ در دوران مربیگری یوهان کرایف افسانه ای لادروپ به بارسلونا پیوست .

او به همراه استویچکوف و کومان سه تن از بهترین بازیکنان تیم رویایی کرایوف بودند.

او در بارسلونا موفق به کسب چهار عنوان قهرمانی در لیگ , یک چام اروپا و یک سوپر کاپ اروپا و یک کوپا دل ری و یک سوپر کاپ اسپانیا شد.بعد از درگیری با کرایوف به علت قرار نگرفتن در ترکیب بازی برابر میلان دوران او در بارسا به سر رسید

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی میکل لادروپ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه