بیوگرافی برند شوستر

5 سال پیش
بیوگرافی برند شوستر
Rate this post

بیوگرافی برند شوستر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

برنهارد “برند” شوستر (به آلمانی: Bernd Schuster) (زادهٔ ۲۲ دسامبر ۱۹۵۹ در آوگسبورگ) بازیکن سابق فوتبال و مربی کنونی فوتبال اهل آلمان می‌باشد.

زندگینامه برند شوستر 

بیوگرافی برند شوستر

فعالیت ورزشی

برند شوستر، نقش چندان پررنگی در تیم ملی آلمان ایفا نکرده‌است، اما می‌توان او را یکی از خلاق‌ترین بازیکن فوتبال‌های این کشور دانست. دوران اوج او که بیش از همه در سطح باشگاهی در اسپانیا کسب موفقیت کرده‌است، در دههٔ ۱۹۸۰ میلادی بوده‌است.

وی در مسابقات جام ملت‌های اروپا ۱۹۸۰ عضو تیم ملی آلمان غربی بود و در دو بازی از چهار بازی این تیم حضور داشت که در پایان تیم آلمان غربی به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات جام ملت‌های اروپا دست یافت. شوستر تا ۲۴ سالگی عضو تیم ملی کشورش بود و ۲۱ بازی ملی و ۳ گل ملی در کارنامهٔ خود دارد.

شروع فعالیت او در سرمربیگری تیم فورتونا کلن در سال ۱۹۹۷ میلادی بود.

آغاز فعالیت حرفه‌ای

اولین دوره جدی فعالیت حرفه‌ای برند شوستر در باشگاه صاحبنام اف ث کلن تحت مربیگری هانس وایس‌وایلر بود، مربی‌ای که به استعداد و نبوغ درخور توجه او پی برد و این استعداد را شکوفا کرد. چیزی نگذشت که یوپ دروال، سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد میلادی، برند شوستر را به تیم ملی دعوت کرد.

بدین ترتیب بود که در سال ۱۹۸۰ شوستر ۲۰ ساله که تنها چند بازی برای کشورش انجام داده بود، به همراه تیم ملی آلمان برای حضور در مسابقات جام ملت‌های اروپا راهی ایتالیا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین منادی

شوستر علیرغم سن و تجربه نسبتا کمی که داشت، چنان پرقدرت و خلاق در میدان ‌ظاهر شد که کارشناسان و صاحبنظران نه تنها او را با بکن‌بائر مقایسه کردند، بلکه او را به عنوان بهترین بازیکن جام ملتهای اروپا در سال ۱۹۸۰ برگزیدند.

تکنیک درخور توجه، پاس‌های بسیار دقیق، شوت قوی، احاطه کامل بر میدان، و بیش از همه درک تاکتیکی، خلاقیت در گرداندن بازی و قدرت در تغییر سرعت آن از جمله ویژگیهایی است که برند شوستر تمام و کمال از آنها برخوردار بود.

نداشتن ضربه سر قوی و همچنین کاستیهایی در نبرد تن‌به‌تن از جمله ضعفهایی است که میتوان به آن اشاره کرد. ضعفهایی که در نهایت سبب شد، او نتواند در پست مورد علاقه خود، یعنی لیبرو بازی کند و در نهایت در میانه میدان بازی را بگرداند.

اسپانیا، وطن دوم برند شوستر

در همان سال ۱۹۸۰، شوستر به دلیل بروز اختلافاتی با سرپرستان باشگاه اف ث کلن، علیرغم داشتن قراردادی معتبر تا سال ۱۹۸۲، به همکاری خود با این تیم خاتمه داد و پس از کشمکشهای زیاد، سرانجام به باشگاه پرآوازه اسپانیایی اف ث بارسلونا پیوست. اسپانیا به وطن دوم برند شوستر بدل شد.

شوستر هشت سال در خدمت باشگاه اف ث بارسلونا بود و در طی این مدت به موفقیتهای چشمگیری دست یافت، از جمله قهرمانی لیگ اسپانیا در سال ۱۹۸۵، سه عنوان نایب قهرمانی این لیگ در سالهای ۱۹۸۲، ۸۶ و ۸۷، و سه عنوان قهرمانی جام حذفی اسپانیا در سالهای ۱۹۸۱، ۸۳ و ۸۸. برند شوستر اگر چه ۸ سال پیراهن اف ث بارسلونا را بر تن داشت، اما حضور او در این تیم همواره با اختلاف نظر و درگیریهای گوناگون با مربیان و سرپرستان بارسلونا همراه بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابراهیم شکوری

این فوتبالیست پرتوان آلمانی که به «فرشته مو طلایی» و همچنین «سان برناردو» یا «برناردو مقدس» شهرت یافته بود، در سال ۱۹۸۸ بارسلونا را سرانجام ترک کرد و به رقیب دیرینه و سرسخت این تیم، یعنی باشگاه صاحبنام رئال مادرید ملحق شد. شوستر تا سال ۱۹۹۰ در خدمت رئال بود و در طی این مدت کوتاه دو بار عنوان قهرمانی لیگ دسته اول اسپانیا را کسب کرد و یک بار هم به عنوان قهرمانی جام حذفی این کشور دست یافت.

فسخ قرارداد

در سال ۱۹۹۰ شوستر قرارداد خود را بار دیگر به خاطر بروز اختلافات با سرپرستان باشگاهش فسخ کرد و اگر چه قصد داشت به وطنش آلمان بازگردد و به یکی از تیم‌های بوندسلیگا بپوندد، اما سرانجام در همان لیگ اسپانیا ماندگار شد و قراردادی با باشگاه معروف آتلتیکو مادرید به امضا رساند و سه سال در این باشگاه توپ زد.

برند شوستر مجموعا ۳۱۶ بازی در لیگ دسته اول اسپانیا انجام داد و ۸۷ گل نیز در این دیدارها به ثمر رساند.

این ستاره آلمانی در سال ۱۹۹۳ به وطنش آلمان بازگشت و آخرین سالهای فعالیت حرفه‌ای خود را در تیم بایر لورکوزن سپری کرد. شوستر پس از پایان فعالیتش به عنوان بازیکن صحنه فوتبال را ترک نکرد و به عنوان مربی قدم به صحنه گذاشت.

شروع فعالیت او از سرمربیگری تیم دسته دومی فورتونا کلن در سال ۹۷ بود و حال که ۱۰ سال از این رویداد می‌گذرد، شوستر سرمربیگری تیم پرآوازه رئال مادرید را برعهده دارد، تیمی که خود چند سالی در آن گرداننده بازی بوده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ابراهیم قاسم‌پور

افتخارات ورزشی

بازیکن
اسپانیا بارسلونا
لا لیگا: ۱۹۸۵
کوپا دل ری: ٬۱۹۸۱ ٬۱۹۸۳ ۱۹۸۶
جام در جام اروپا: ۸۲-۱۹۸۱
سوپر جام اسپانیا: ۱۹۸۳
کوپا دی لالیگا: ٬۱۹۸۳ ۱۹۸۶
لیگ قهرمانان اروپا:
نایب قهرمانی: ۱۹۸۶
اسپانیا رئال مادرید
لا لیگا: ٬۱۹۸۹ ۱۹۹۰
کوپا دل ری: ۱۹۸۹
سوپر جام اسپانیا: ۱۹۸۹
اسپانیا اتلتیکو مادرید

لا لیگا:
نایب قهرمانی: ۱۹۹۱
کوپا دل ری: ٬۱۹۹۱ ۱۹۹۲
آلمان تیم ملی آلمان
جام ملت‌های اروپا: ۱۹۸۰

مربیگری
اسپانیا ختافه
کوپا دل ری:
نایب قهرمانی: ۰۷-۲۰۰۶
اسپانیا رئال مادرید
لا لیگا: ۰۸-۲۰۰۷
سوپر جام اسپانیا: ۲۰۰۸

فردی
لا لیگا: جایزه دون بالون برای بهترین بازیکن خارجی ٬۱۹۸۵ ۱۹۹۱
تیم منتخب جام ملت‌های اروپا: ۱۹۸۰
توپ طلای اروپا: نفر دوم ۱۹۸۰ – نفر سوم ۱۹۸۱ و ۱۹۸۵
لا لیگا: جایزه میگوئل مونوز برای بهترین مربی سال ۲۰۰۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برند شوستر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه