بیوگرافی اولی اشتیلیکه

5 سال پیش
بیوگرافی اولی اشتیلیکه
Rate this post

بیوگرافی اولی اشتیلیکه به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

اولی اشتیلیکه (به آلمانی: Uli Stielike) بازیکن فوتبال و مدافع اهل آلمان است که از سال ۱۹۷۵ میلادی عضو تیم ملی فوتبال آلمان بوده‌است.

زندگینامه اولی اشتیلیکه

بیوگرافی اولی اشتیلیکه

فعالیت ورزشی

وی در ۴۲ بازی ملی حضور داشته‌است و آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۸۴ میلادی انجام داد. اولی اشتیلیکه در بازی‌های ملی‌اش ۳ گل به ثمر رساند.

عصر بازيگري

اشتيليكه ار اعضاي تيم جوانان آلمان شرقي و عضو تيم اسپ وگ كش بود او به همراه مونشن گلادباخ در سال ۱۹۷۳ نايب قهرمان جام يوفا شد .

او با اين تيم دو بار قهرمان بوندسليگا نيز شد .

او در قهرماني بوندسليگا در سالهاي ۱۹۷۵ ، ۱۹۷۶ و ۱۹۷۷ در تيمش به عنوان هافبك دفاعي بازي مي كرد . و با شكست ۳ بر يك در رم در برابر ليورپول در فينام جام اروپايي در اين بازيها نايب قهرمان شد .

در فصل ۷۸-۱۹۷۷ سوئيپر ۲۲ ساله به رئال مادريد پيوست تا براي ۸ سال محبوب كهكشاني ها شود . اولين فصلش در سنتيگو برنابئو با بردن لاليگا توسط رئال توام بود . در سالهاي ۸۰ و ۸۲ به همراه اين تيم جام حذفي و در سال ۸۵ برنده ي سوپركاپ شد و اين سال را با بردن جام يوفا توسط رئال مادريد به پايان رساند .

در سي و يك سالگي در حالي كه هنوز از برترين سوئيپرهاي جهان بود به تيم نوشاتل زاماكس سوئيس پيوست نت دو ليگ سوئيس را ببرد . ( در ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸) او كار خود را در رئال مادريد با ۲۱۵ بازي و ۴۱ گل به پايان رسانيد .

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حبیب کاشانی

اولي اشتيليكه بين سالهاي ۷۵ تا ۸۴ توانست

۴۲ بار پيراهن آلمان غربي را به تن كند و  يورو

۱۹۸۰ را كسب كرد .

و در جام جهاني ۱۹۸۲ نايب قهرمان شد .

او بسياري از بازيهاي ملي را تحت تاثير اين كه

مربيان ملي به بازيكنان خارج از بوندسليگا  كم

محلي مي كردند از دست داد .

عصر مربيگري

در سپتامبر ۲۰۰۶ اشتيليكه قراردادي با ساحل عاج منعقد كرد تا مربيگري تيم ملي اين كشور را بر عهده گيرد . او پيشتر ۶ سال در رده هاي زير ۲۱ سال تيم ملي آلمان كار كرده بود . او بين سالهاي ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱ به عنوان دستيار روي هاجسون در تيم سوئيس كار كرد همچنين مدتي كمك مربي تيم ملي آلمان در كنار اريك ريبك بود و از يورو ۲۰۰۰ از اين تيم كنار رفت .

او در عرصه ي باشگاهي نيز با تيمهاي آلمريا در اسپانيا و والدهوف مان هيم در دسته ي دوم بوندسليگا كار كرده است .

دكتران درباره ي سلامتي پسر او هشدار داده بودند و در نهایت در اول فوریه ، پسرش مایکل دار فانی را وداع گفت و به همین علت با تیم ساحل عاج قطع همکاری کرد .
در ۳۱ می ۲۰۰۸ مربی تیم سیون سوئیس شد که در سوم نوامبر همان سال از این تیم اخراج شد .

پنجم ژانویه ۲۰۰۹ قراردادی با الریان امضا کرد که تا کنون پا برجاست .

جالب

– اشتيليكه بين سالهاي ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۲ به مدت ۴ سال توسط دون بالون به عنوان برترين خارجي ليگ معرفي شد .
– تا پیش از پنالتی که پودولسکی در جام جهانی ۲۰۱۰ برابر صربستان خراب کرد ، تا ۲۸ سال ، اشتیلیکه تنها بازیکنی بود که در جام جهانی پنالتی خراب کرده بود .

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کارلوس دونگا
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اولی اشتیلیکه
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه