بیوگرافی برتی فوگتس

5 سال پیش
بیوگرافی برتی فوگتس
Rate this post

بیوگرافی برتی فوگتس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

برتی فوگتس (به آلمانی: Berti Vogts) بازیکن فوتبال و مدافع اهل آلمان است که از سال ۱۹۶۷ میلادی عضو تیم ملی فوتبال آلمان بوده‌است.

زندگینامه برتی فوگتس

بیوگرافی برتی فوگتس

فعالیت ورزشی

وی در ۹۶ بازی ملی حضور داشته است و آخرین بازی ملی خود را در سال ۱۹۷۸ میلادی انجام داد. برتی فوگتس در بازی‌های ملی‌اش ۱ گل به ثمر رساند.

فوگتس فوتبال را از ۱۹۵۶ آغاز کرد، ۱۹۶۵ به مونشن‌گلادباخ رفت و با این تیم ۵ بار قهرمان بوندس‌لیگا، یک بار قهرمان جام حذفی آلمان و دو بار قهرمان جام یوفا شد. وی در مجموع ۴۱۹ بار با پیراهن بوروسیا مونشن‌گلادباخ در بوندس‌لیگا پا به میدان گذاشت؛ رکوردی که هیچ بازیکنی در تیم گلادباخ ثبت نکرده است.

مهم‌ترین موفقیت ملی فوگتس در لباس بازیکن، قهرمانی جهان در دهمین جام جهانی (۱۹۷۴ آلمان) بود. او دو سال بعد هم به‌همراه تیم آلمان به نایب‌قهرمانی جام ملت‌های اروپا دست پیدا کرد.

فوگتس یک سال پس از پایان دوران بازی، در سال ۱۹۷۹، به‌عنوان مربی به خدمت فدراسیون فوتبال آلمان درآمد. ابتدا تیم زیر ۱۶ سال را به قهرمانی اروپا (۱۹۸۶) رساند، سپس زیر ۲۱ سال‌های این کشور را تمرین داد و سرانجام پس از جام جهانی ۱۹۹۰ تیم بزرگسالان آلمان را از فرانتس بکن‌باوئر تحویل گرفت.

نایب‌قهرمان اروپا

تیم ملی آلمان با هدایت فوگتس در سال ۱۹۹۲ در سوئد نایب‌قهرمان اروپا شد و چهار سال بعد با پیروزی بر جمهوری چک، قهرمانی اروپا را در خاک انگلیس جشن گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی برونو رزنده

این مربی آلمانی دو جام جهانی را با شاگردان خود تجربه کرد:

۱۹۹۴ آمریکا و ۱۹۹۸ فرانسه. فوگتس با وجود موفقیت‌هایی که در رقابت‌های اروپایی ثبت کرد، از مسابقات جهانی طرفی نبست. تیم آلمان در اولین جام جهانی با هدایت او، خود را تا یک‌چهارم نهایی بالا کشید. این تیم در این مرحله ۲ بر یک مغلوب بلغارستان شد و از گردونه‌ی رقابت‌ها کنار رفت. ۴ سال بعد در فرانسه نیز این کروات‌ها بودند که شاگردان فوگتس را در یک‌چهارم نهایی ۳ بر صفر در هم کوبیدند.

برتی فوگتس در سال ۱۹۹۸ و در پی افزایش فشارها و انتقادها، از سمت خود کناره گرفت. فدراسیون فوتبال آلمان نیز اریش ریبک را جایگزین او کرد.

فوگتس آلمانی پس از تیم ملی کشورش، هدایت تیم باشگاهی بایر لورکوزن را عهده‌دار شد؛ دوران ناموفقی که تنها یک سال دوام آورد. او همین مدت هم سرمربی تیم کویت بود و بعد هم به اسکاتلند رفت. فوگتس در پی کسب نتایج ضعیف در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶، از سرمربیگری تیم ملی این کشور اخراج شد؛ یک سال (۲۰۰۷ تا ۲۰۰۸) ملی‌پوشان نیجریه را تمرین داد و از سال ۲۰۰۸ سرمربی تیم ملی آذربایجان است.

کارنامه‌ی برتی فوگتس در مقام سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان در یک نگاه:

۱۰۲ بازی /
۶۶ برد /
۲۴ تساوی /
۱۲شکست /
قهرمانی اروپا در سال ۱۹۹۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی برتی فوگتس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه