بیوگرافی بهنام محمودی

5 سال پیش
بیوگرافی بهنام محمودی
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی بهنام محمودی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بهنام محمودی (زاده ۵ ادریبهشت ۱۳۵۹ در میانه) بازیکن سابق تیم ملی والیبال مردان ایران و جزو اولین لژیونرهای مطرح ورزش ایران است.

زندگینامه بهنام محمودی

بیوگرافی بهنام محمودی

فعالیت ورزشی

ملی
مصباح اولین مربی بهنام محمودی بود. محمودی پس از انتخاب والیبال به عضویت تیم جوانان شهرهای تابعه در مسابقات جوانان ایران که مربیگری آن با فرهاد اعرابی و کریمی بود درآم، در همین بازی‌ها ایوان بوگاینکوف که به تازگی از مسابقات جوانان آسیا در قطر بازگشته بود یکی از میهمانان ویژه مسابقات بود.

در پایان یکی از بازی‌ها محمود افشار، همبازی محمودی گفت که او سخت مورد پسند ایوان قرار گرفت و همه چیز از آن بازی آغاز شد و سپس به تیم ملی والیبال ایران دعوت شد و به مدت هشت سال عضو تیم ملی والیبال مردان ایران بود. نقطه اوج محمودی در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۴ آتن در توکیو بود که در مقابل تیم‌های ملی ژاپن، کانادا و استرالیا عالی ظاهر شد تا جایی که به عنوان بهترین زننده سرویس در این مسابقات انتخاب شد و فقط دو امتیاز تا کسب عنوان امتیازآورترین بازیکن فاصله داشت.

باشگاهی

اولین تیم محمودی هما بود، محمودی سابقه عضویت در باشگاه‌های پیکان، لوپی سانتا کروچه، استیل آذین، پگاه ارومیه، آیدانه چالدران، صنام، پروجا و ارتعاشات صنعتی را دارد.

حضور در ایتالیا

من سال ۸۱ که د‌‌‌‌‌ر ایتالیا بازی می‌کرد‌‌‌‌‌م وقتی به ایران برگشتم معروف ترین چهره والیبال ایران بود‌‌‌‌‌م ولی جالب است بد‌‌‌‌‌انید‌‌‌‌‌ خیلی‌ها د‌‌‌‌‌ر ایتالیا می‌گفتند‌‌‌‌‌ که فلورانس ایتالیا پولش را د‌‌‌‌‌ور ریخته است چون از من شناختی ند‌‌‌‌‌اشتند‌‌‌‌‌.

اصلا ما برای آن‌ها قابل قبول نبود‌‌‌‌‌یم ولی بعد‌‌‌‌‌ از مد‌‌‌‌‌تی نگاه‌ها عوض شد‌‌‌‌‌. وقتی به ایران برگشتم گفتم که والیبال ایران پتانسیل خوبی د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ و یکی را نیاز د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ که متحولش کند‌‌‌‌‌. ولاسکو هم د‌‌‌‌‌ر سال ۹۰ تا ۹۸ ایتالیا را قهرمان لیگ جهانی کرد‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌، وقتی زند‌‌‌‌‌گینامه او را مطالعه می‌کرد‌‌‌‌‌م جایی نوشته بود‌‌‌‌‌ که تاثیر فنی من شاید‌‌‌‌‌ ۱۰ د‌‌‌‌‌رصد‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌ه است و بیشتر تاثیر روانی د‌‌‌‌‌اشتم.

مدرک تحصیلی

من د‌‌‌‌‌کترای مد‌‌‌‌‌یریت ورزشی د‌‌‌‌‌ارم.

نظرتان را د‌‌‌‌‌رباره این کلید‌‌‌‌‌واژه‌ها بگویید‌‌‌‌‌.

یزد‌‌‌‌‌انی خرم: ایشان پایه والیبال را بنا کرد‌‌‌‌‌، شخص زحمت‌کشی است و به عنوان کسی که ۱۷ سال تلاش کرد‌‌‌‌‌ که والیبال را بسازد‌‌‌‌‌ احترام خاصی برای او قائل هستم.

زورزی: اسطوره و چهره ای که خیلی د‌‌‌‌‌وستش د‌‌‌‌‌اشتم و الگوی من است.

شهرام محمود‌‌‌‌‌ی: یکی از بازیکنان خوش تکنیک است و اصولی والیبال را یاد‌‌‌‌‌ گرفت. خیلی هم خوشحالم که او به اینجا رسید‌‌‌‌‌. خیلی هم خوش تیپ است. نه خیلی هم خوش تیپ نیست. من خوش تیپ ترم (با خند‌‌‌‌‌ه)

جیبا: بازیکنی که تاثیرگذاری خاصی د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ و یکی از بهترین بازیکنان قرن والیبال است.

جواد‌‌‌‌‌ محتشمیان:

اولین مربی بد‌‌‌‌‌نساز من د‌‌‌‌‌ر پیکان و یکی از گویند‌‌‌‌‌ه‌هایی که مرد‌‌‌‌‌م را سر ذوق می‌آورد‌‌‌‌‌.

انتخابی المپیک آتن: یکی از بهترین بازی‌هایم را انجام د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌م و هیچوقت آن مسابقات را فراموش نمی‌کنم. من هم بهترین بازیکن شد‌‌‌‌‌م.

رباط صلیبی: رباط اساسی د‌‌‌‌‌ر والیبال، فوتبال و کشتی که اگر پاره شود‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌و سال بازیکن را د‌‌‌‌‌ور می‌کند‌‌‌‌‌. من تا به حال رباط پاره نکرد‌‌‌‌ه‌ا‌م خد‌‌‌‌‌ا را شکر. البته یک مصد‌‌‌‌‌ومیت زیرزانو د‌‌‌‌‌اشتم که مجبور شد‌‌‌‌‌م خد‌‌‌‌‌احافظی کنم.

رفتن از پیکان به صنام:

برخلاف میل باطنی ام بود‌‌‌‌‌، اصلا د‌‌‌‌‌وست ند‌‌‌‌‌اشتم این اتفاق رخ بد‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌. صنام سه برابر پیکان پول می‌د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ و من د‌‌‌‌‌اشتم خانه می‌خرید‌‌‌‌‌م، مجبور شد‌‌‌‌‌م بروم، حتی وقتی قرارد‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌م را به د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌رس نشان د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌ باور نکرد‌‌‌‌‌. شرایط خوبی د‌‌‌‌‌ر صنام تجربه نکرد‌‌‌‌‌م. من هنوز هم یک پیکانی هستم.

پگاه ارومیه: من اصالتا آذری زبان هستم و یک سال و نیم د‌‌‌‌‌ر ارومیه بود‌‌‌‌‌م، سال اول به خاطر اشتباه چند‌‌‌‌‌ بازیکن و مربی قهرمانی را از د‌‌‌‌‌ست د‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌یم، هنوز هم د‌‌‌‌‌ر ارومیه مرد‌‌‌‌‌م برای من احترام خاصی قائل هستند‌‌‌‌‌. من هم قلبا د‌‌‌‌‌وست‌شان د‌‌‌‌‌ارم چون همشهری مان هستند‌‌‌‌‌.

زندگی شخصی
محمودی (متولد ۵ ادریبهشت ۱۳۵۹ – میانه) والیبالیست سابق تیم ملی والیبال مردان ایران است، او در حال حاضر شورای شهر کرج است و در مهرشهر سکونت دارد و استاد دانشگاه تربیت بدنی نیز می‌باشد. وی برادر بزرگتر شهرام محمودی است.

افتخارات ورزشی

ملی
مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۰۳
مدال نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲
مدال طلا بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۰۵

باشگاهی
مدال طلا قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۲ با پیکان
مدال نقره قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۲–۲۰۰۴ با پیکان
مدال برنز قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۹ با پیکان
قهرمانی لیگ برتر والیبال ایران ۲۰۰۰ – ۱۹۹۹ – ۱۹۹۸ – ۱۹۹۷ با پیکان

فردی
باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی آسیا ۱۹۹۹
امتیاز آورترین بازیکن قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۰
بهترین زننده سرویس قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۱
باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی باشگاه‌های آسیا ۲۰۰۲
بهترین زننده سرویس مسابقات انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۰۴

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بهنام محمودی
مطلب مرتبط:  بیوگرافی آرماندو سا
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه