بیوگرافی لیلا ابراهیمی

5 سال پیش
بیوگرافی لیلا ابراهیمی
Rate this post

بیوگرافی لیلا ابراهیمی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

لیلا ابراهیمی مجاوری (۱ اردیبهشت ۱۳۵۸) دونده دوهای نیمه استقامت ایرانی است.

زندگینامه لیلا ابراهیمی

بیوگرافی لیلا ابراهیمی

فعالیت ورزشی

او نخستین دونده زن ایرانی است که پس از انقلاب ۵۷ موفق به کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا شده است. ابراهیمی رکورددار دوهای ۱۵۰۰ متر، ۳۰۰۰ متر، ۳۰۰۰ متر بامانع و ۵۰۰۰ متر ایران است.

ابراهیمی در مسابقات قهرمانی ۲۰۰۷ آسیا در امان در مادهٔ ۳۰۰ متر بامانع سوم شد و اولین مدال دو و میدانی زنان ایرانی پس از انقلاب را به دست آورد، در حالی که هیچوقت امکان تمرین این ماده برایش فراهم نشده بود و برای اولین بار از مانع چاله آب می‌پرید. او در مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن ۲۰۰۴ آسیا در تهران یک مدال نقره در ۳۰۰۰ متر و یک مدال برنز در ۱۵۰۰ متر و در مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن ۲۰۱۰ آسیا در تهران یک مدال برنز در ۳۰۰۰ متر گرفت.

ابراهیمی در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه و بازی‌های آسیایی داخل سالن ۲۰۰۷ ماکائو و ۲۰۰۹ هانوی هم شرکت کرده‌است.

ابراهیمی معتقد است نوع پوشش دوندگان زن ایران موجب ایجاد رقابت ناعادلانه برای آنها در مسابقات بین‌المللی است.

بخشی از مصاحبه

خیلی سال از این مدال که نخستین مدال گرفته شده در رشته دو و میدانی بانوان ایران در آسیاست می گذرد و این نخستین مدالی بود که در رشته ۳۰۰۰ متر با مانع در آسیا به دست آوردم، منتها در آن جا فکر و ذهن آدم درگیر مسابقات است که بتواند یک تورنمنت خوب داشته باشد و من تمام ذهنم درگیر این قضیه بود ولی وقتی به کشورمان برگشتم دیدم بازدهی بسیار خوبی در میان مردم، رسانه ها و… داشته است و این بازخورد مرا شگفت زده کرده و انگیزه بسیار زیادی در من ایجاد کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سرجیو فان دیک

شاید باید گفت نور امیدی در دلم بود برای مسابقات آتی که بتوانم با انگیزه و انرژی بهتر شروع کنم. مردم استقبال بسیار خوبی از من کردند، از من چه در رسانه ها و چه در مکان های عمومی و چه اماکن دیگر، از من حمایت فکری و معنوی به عمل آوردند. در آن مدت هم انگیزه بسیار زیادی در من ایجاد شد و از این جهت هم بسیار قدرتمند شده بودم و احساس بسیار خوبی داشتم.

تمرین در روز

غیر از دو و میدانی بدنسازی با دستگاه و شنا انجام می دهم.

روزی دو سه ساعت تمرین می کنم و در حدود ۵۰ کیلومتر در هفته می دوم.

پارک ها را بیشتر می پسندم. چرا که به دلیل فضای سبز و میزان اکسیژن مورد نظر برای دویدن بسیار مناسب است. در فضاهای باز در پارک طالقانی می دوم. قبل ترها در باشگاه انقلاب هم می دویدم اما چون مسیرش پرترافیک است اذیت می شوم و کمتر برای دویدن به آنجا می روم و پیش از آن هم یک زمان طولانی در پارک ملت می دویدم، اما در حال حاضر در پارک طالقانی می دوم.

اهل سفر

من سال پیش سفری به آمریکا داشتم که در آنجا شهری بود به نام یوتیکا که شبیه شهرهای شمالی ما بود. شهری بسیار آرام با جمعیتی بسیار کم که قسمتی از آن در مجاورت اقیانوس آرام قرار داشت. آنجا را خیلی دوست دارم و اگر فرصتی دست دهد دوست دارم دوباره به آنجا سفر کنم.

پیشنهاد برای ورزشکاران جوان

حقیقت این است که بیشتر انسان ها فکر می کنند که وقت و زمان همیشه هست و هیچ وقت در زندگی برنامه ریزی جدیدی ندارند و زندگی شان یکنواخت است. من از کودکی برای قهرمانی تلاش کردم و هر سال برنامه ریزی جدیدی انجام می دادم. عقیده دارم که هر بازه زمانی نیازمند برنامه ریزی جدید است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اروین انگاپت

این روند برای افراد موفق بسیار ضروری است چرا که وقتی از موفقیت هایشان اشباع می شوند بیشتر احساس خلا می کنند و باید برای خودشان برنامه ریزی جدیدی داشته باشند. بیشتر هنرمندان و ورزشکاران وقتی از روزهای اوج خود دور می شوند، حالت افسردگی به آنها دست می دهد و باید کارهای مختلفی چه از طریق ورزش و چه از طریق کارها هنری انجام دهند تا روحشان راضی شود و به سمت حس فرسودگی حرکت نکنند.

معتقدم تنها حرکتی که می تواند به انسان آرامش دهد و باعث شود که قلب سالمی داشته باشد ورزش کردن است. همه فکر می کنند زمان داریم اما زمان بسیار کوتاه است و انسان ها برای بهره برداری بهتر از زمان باید از لحظه لحظه وقت بهره برد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی لیلا ابراهیمی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه