بیوگرافی سولماز عباسی

5 سال پیش
بیوگرافی سولماز عباسی
2.6/5 - (14 امتیاز)

بیوگرافی سولماز عباسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سولماز عباسی آزاد (زاده ۲۹ دی ۱۳۶۲ در تهران) قایقران روئینگ زن اهل ایران است.

زندگینامه سولماز عباسی 

بیوگرافی سولماز عباسی

فعالیت ورزشی

بازیهای آسیایی
او یکی از اعضای تیم چهار نفره روئینگ زنان ایران بود که توانست مدال برنز بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو را نصیب خود کند. تیمی متشکل از حمیرا برزگر، سولماز عباسی، مریم سعیدی و نسیم بن یعقوب ثانی.

عباسی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ به میزبانی کره جنوبی، اینچئون به همراه مهسا جاور، حمیرا برزگر و نازنین ملائی در ماده چهار نفره جفت پاروی سبک‌وزن بانوان، به جایگاه سوم و نشان برنز بازی‌ها دست یافت. وی همچنین در بخش انفرادی زنان نیز مدال برنز این مسابقات را به دست آورده است.

حضور در المپیک

در مسابقات گزینشی المپیک که به میزبانی کره جنوبی برگزار شد، در فینال ماده A تک نفره سنگین وزن زنان پس از کیبارای ژاپنی و کیم از کره جنوبی در رده سوم ایستاد و سهمیه المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد. او توانست در شانس مجددی که به بازنده‌های روزاول المپیک داده شداز بین چهار نفر دوم شود و به یک چهارم نهایی المپیک لندن برسد.

پاداش ۳۵۰ هزار تومانی !

سولماز عباسشی در خصوص شرایط کنونی خود تصریح کرد:

در حال حاضر در دریاچه آزادی تمرین می‌کنم.

اگر شرایط پاروزنی در آبادان مهیا شود،

شاید ۱۰ روز از دانشگاه مرخصی بگیرم و در اردوی مذکور شرکت کنم. البته پاروزنان تیم ملی روئینگ هم اکنون در انزلی زیر نظر “بهنازمرادخانی” مشغول سپری کردن تمرینات آماده سازی هستند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فلورنتینو پرز
وی با اشاره به پاداش‌های وزارت ورزش پیش از اعزام به بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن، ادامه داد:

وزارت ورزش و جوانان به اکثر ورزشکارانی سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۲۱ لندن را به دست آورده بودند، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اهدا کرد که متاسفانه این مبلغ هنوز به عده‌ای از ورزشکاران داده نشده است که ماهم جزو آن گروه نیز هستیم.

عضو تیم ملی قایقرانی در ادامه صحبت‌های خود در خصوص پاداش‌های وزارت ورزش و جوانان؛ گفت: مدتی پیش نامه‌ای در خصوص این مورد خطاب به ورزشکاران صادر شد که در صورت واریز شدن بودجه به وزارت ورزش و جوانان، مبلغ مذکور برای ورزشکاران واریز می شود.

عضو تیم ملی قایقرانی با اشاره به کم بودن حقوق خود، گفت:

حقوق ما پیش از عید سال گذشته، ۱۵۰ هزار تومان بود.

بعد از عید نوروز حقوق‌های ما به ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت و زمانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شدیم دستمزدهای ما به ۳۵۰ هزار تومان رسید. واقعا من نمی‌دانم با این مبلغ چه کاری می‌توان کرد و اگر ملی‌پوشان نسبت به کم بودن دستمزدهای خود اعتراضی دارند، باید به آنها حق داد. ما ورزشکارن منابع در آمد دیگری نداریم و مجبوریم با همین حقوق زندگی خود را بچرخانیم.

وی با اشاره قول‌های که پیش از آغاز المپیک از سوی مسئولین داده شد، خاطرنشان کرد:

پیش از آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن به صورت کاملا اتفاقی عباسی وزیر ورزش و افشارزاده دبیر کل کمیته ملی المپیک را در تلوزیون دیدم. آنها گفتند که به تمام المپیکی‌ها شغل دولتی تخصیص خواهد یافت و قول‌های مساعدی را از مسئولان امر در این خصوص گرفته‌اند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویلفردو لئون

پس از بازی‌های المپیک این موضوع کاملا منتفی شد و با مسئولی که در این خصوص صحبت می‌کنیم طوری ما را نگاه می‌کنند که انگار اصلا چنین موضوعی وجود نداشته است. بحث کار دولتی کاملا منتفی شد.

عباسی صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: قرار بود در المپیک به ورزشکاران ۲ هزار دلار داده شود که این مبلغ نمی‌دانم به چه دلیلی به هزار دلار کاهش یافت.

“یکی دیگر از مشکلات کلیدی و اساسی ما نبود پیست روئینگ است.”

پاروزن ایران در المپیک با بیان این جمله ادامه داد:

نبود پیست روئینگ برای قایقرانان این رشته ورزشی مانند این است که فوتبالیست‌ها زمینی برای بازی کردن نداشته باشند یا بسکتبالیست‌ها در آسفالت تمرین کنند. چنین چیزی در روند کاری ورزشکاران صددرصد تاثیر می‌گذارد.

 

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سولماز عباسی
2.6/5 - (14 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه