بیوگرافی محمد ارزنده

5 سال پیش
بیوگرافی محمد ارزنده
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی محمد ارزنده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمد ارزنده (زادهٔ ۸ آبان ۱۳۶۶ در بروجن) ورزشکار دو و میدانی و رکورددار پرش طول ایران با ۸ متر و ۱۷ سانتیمتر است.

زندگینامه محمد ارزنده

بیوگرافی محمد ارزنده

فعالیت ورزشی

ارزنده مقام چهارم جوانان جهان و مقام سوم جوانان آسیا را در کارنامه دارد. او در قهرمانی داخل سالن آسیا در سال ۲۰۱۴ با پرش ۷٫۸۰ متر به مدال نقره رسید.

ارزنده رکورددار نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ایران در مادهٔ پرش طول است.

همچنین، او موفق به کسب آخرین سهمیهٔ ایران در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ لندن شد و در این میدان با پرشی به میزان ۷ متر و ۸۴ سانتیمتر در دور مقدماتی حذف گردید.

ارزنده همچنین در المپیک تابستانی ۲۰۱۶ ریو در کشور برزیل، با پرشی به میزان ۷ متر و ۳۱ سانی متر در دور مقدماتی رقابت‌های پرش طول حذف شد.

او که مثل بقیه دوومیدانی کاران هنوز پاداش قهرمانی آسیای سال قبل را نگرفته می گوید:«سال قبل با مدال قهرمانی آسیا قرار بود ۶ میلیون پاداش بگیریم.

در حالی که هشت میلیون تومان هزینه درمان مصدومیت و قهرمانی آسیا کرده ام .

چه ورزشی است.

ما فقط اسممان بین مردم بلند است.

اینکه ملی پوش هستیم.

هرکس می رسد می پرسد چقدر می گیری؟من به بچه هایی که می خواهند بیایند دوومیدانی می گویم بروید سراغ زندگی.من با این شرایط چه برتری نسبت به غیر ورزشکار دارم. چه اولویتی دارم؟

قرارداد ۱۰ میلیونی !

من که با مدالم پرچم کشورم را بالا برده ام.

در حالی که فوتبالیستها برای مساوی سه هزار دلار پاداش می گیرند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رشید مظاهری

سید مهدی رحمتی حقش قرارداد میلیاردی است و من ما نه؟

من که رکورددار پرش طول ایرانم و المپیک هم رفته ام باید پیشنهاد قرارداد ۱۰ میلیونی داشته باشم؟این حق من است؟ من که برای گرفتن سهمیه المپیک ماشینم را فروختم و ۳۰ میلیون هزینه کردم اما یک ریال هم پس نگرفتم؟»

او البته خوب می داند که فدراسیون تقصیری ندارد:

«من شرایط فدراسیون را درک می کنم .

به نظرم سیستم بیمار است.چرا باید به فوتبالیست ها پاداش بدهند اما مانه؟اگر پول نیست خب برای همه نیست.نه اینکه برای یک رشته باشد و برای بقیه نه. »او که از فوتبال به دوومیدانی امده ،به برخورد سلیقه ای مسئولان انتقاد دارد:

«مسئولان سلیقه ای کار می کنند.متاسفانه بد سلیقه و بی سلیقگی به خرج می دهند.من بد سلیقه بودم که از فوتبال به دوومیدانی امدم.به خاطر عشق و علاقه و استعدادی که در پرش طول داشتم.پریدن هشت متر کار راحتی نیست. در کشورهای دیگر وقتی می شنوند هشت متر پریده ام چشمانشان گرد می شود در حالی که ایرانی ها اصلا یادشان نیست پرنده هشت متری داریم. تنها فرقش این است که می گویند قبلا پرنده هشت متری نداشتیم اما حالا داریم.»

۷۰ درصد هزینه ها رو خودم می کنم

او معتقد است در ۱۷ سال پرش ۷۰ درصد هزینه ها را خودش کرده تا به اینجا رسیده:«من تا به حال ۷۰ درصد خودم هزینه کرده ام.هر چه دراوردم مثل دیوانه ها خرج کردم.فقط و فقط یک احمق می تواند با درامد کم در ورزش هزینه کند و به فکر آینده اش نباشد.نکته جال اینکه مسئولان توقع مدال هم دارند.کاش احسان علیخانی وقتی ورزکار میلیاردی می اورد مرا هم دعوت کند تا حرفهای مراهم بشنود.»او با این حال به مدالش در اینچه اون خیلی امیدوار است:«ما چهارشنبه به روسیه میرویم و ۲۵ روز آنجا تمرین می کنم تا در بازیهای آسیایی مدال بگیرم.اگر امید مدال نداشتم تمرین نمی کردم.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امید عالیشاه
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمد ارزنده
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه