بیوگرافی امین نیک‌فر

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی امین نیک‌فر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

 امین نیک‌فر، (زاده ۲ ژانویهٔ ۱۹۸۱ در سن‌خوزه، کالیفرنیا) با نام کامل امین آبراهام پل نیک‌فر، پرتاب‌گر وزنه ایرانی-آمریکایی است، که هم‌اکنون با رکورد ۲۰٫۰۵ متر در پرتاب وزنه، رکورددار این رشته ورزشی، در تاریخ دو و میدانی ایران می‌باشد.

زندگینامه امین نیک‌فر

بیوگرافی امین نیک‌فر

فعالیت ورزشی

نیک‌فر در مسابقات آسیایی ۲۰۰۴ تهران و ۲۰۰۹ هانوی، به مدال طلای مسابقات دست یافت. وی در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ و المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شرکت داشته است.

همچنین خانواده پدری وی اصالتا اهل خوزستان و بختیاری تبار هستند.

مربی تیم دوومیدانی یک دانشگاه آمریکایی

امین ابراهیم نیکفر، پرتابگر ایرانی که سابقه حضور در بازی‌های المپیک را در کارنامه دارد، از سوی مسئولین دانشگاه استنفورد بریج آمریکا به عنوان مربی پرتابی این دانشگاه انتخاب شد. امین نیکفر، قهرمان پرتاب وزنه و فارغ التحصیل دانشگاه کالیفرنیا در سال ۲۰۰۶ و رکورددار پرتاب وزنه ایران که در سه فصل گذشته در دانشگاه “سوت ایسترن لوییزیانا” آمریکا به عنوان مربی پرتاب وزنه، پرش ارتفاع و کمک مربی مشغول فعالیت بوده است، از سوی مسئولان دانشگاه استنفورد بریج آمریکا به عنوان مربی پرتاب‌های دوومیدانی این دانشگاه معرفی شد.

کریس میلتنبرگ، مدیر حوزه دوومیدانی دانشگاه استنفورد بریج در خصوص این اتفاق گفت: «ما از پیوستن امین به برنامه‌های دو ومیدانی دانشگاه استنفورد بریج بسیار هیجان زده و خرسندیم. من و دیگر افراد کادر مربیگری پس از ساعت‌ها گفت و گو و تبادل نظر با امین به اتفاق به این نتیجه رسیدیم که او مناسب‌ترین گزینه برای دانشگاه و برنامه‌های ما است.»

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استانیسلاو چرچسوف

امین نیکفر سابقه مربیگری “الکس یانگ”، را در مسابقات قهرمانی پرتاب چکش مردان آمریکا و مسابقات قهرمانی پرتابی را در سال ۲۰۱۷ در اختیار دارد. یانگ به مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد.

نیکفر که متولد سن خوزه آمریکا است، در بازی‌های المپیک پکن سال ۲۰۰۸ و المپیک لندن ۲۰۱۲ و دو دوره از مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته است. او ۹ دوره قهرمان ایران بوده و شش بار رکورد ملی پرتاب وزنه را جا به جا کرده است. نیکفر در سال ۲۰۰۴ قهرمان پرتاب وزنه آسیا شد و در سال ۲۰۰۹ نیز در بازی های داخل سالن آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی امین نیک‌فر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه