بیوگرافی نورا نراقی

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی نورا نراقی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نورا نراقی (۹ خرداد ۱۳۶۷، تهران) نخستین قهرمان موتور کراس زنان ایران است.

زندگینامه نورا نراقی

بیوگرافی نورا نراقی

فعالیت ورزشی

در اولین دوره مسابقات قهرمانی موتورکراس بانوان ایران که ۸ آبان ۱۳۸۸ در پیست موتورسواری پارک کوهسار تهران برگزار شد مقام اول را به‌دست‌آورد و نخستین قهرمان زن موتور کراس ایران لقب گرفت.

زندگی ورزشی

۹ خرداد ۱۳۶۷ در تهران زاده شد. پدرش مهرشاد نراقی قهرمان موتورسواری ایران (از میانه دهه ۱۳۵۰) بود که علاقه به موتورسواری را در او برانگیخت. در چهار سالگی برای نخستین بار سوار موتور شد و زیر نظر پدرش آموزش دید. پس از آن پیوسته به تمرین موتورسواری ادامه داد. ۸ آبان ۱۳۸۸، در اولین دوره مسابقات قهرمانی موتورکراس بانوان ایران که در پیست موتورسواری پارک کوهسار تهران برگزار شد شرکت کرد و موفق شد مقام اول را به‌دست‌آورد.

یک سال پس از قهرمانی در ایران و بازتاب این مسابقه در جهان، در سال ۲۰۱۰ (میلادی)، به دعوت اشلی فیولیک (قهرمان موتور کراس زنان جهان، از آمریکا) به عنوان تنها زن موتورسوار در تاریخ ایران به مسابقات WMA[۲۱] آمریکا که با پشتیبانی مالی انجمن موتورسواران آمریکا، AMA، برگزار می‌شود راه پیدا کرد. در همان سال، به تالاهاسی، فلوریدا رفت و پس از گذراندن دوره آموزشی نزد استفی بائو، قهرمان (ایتالیایی) موتور کراس زنان جهان، گواهینامه بین‌المللی مربی‌گری موتور کراس را دریافت کرد.

شروع از ۴ سالگی

اولین تمرین موتور سواری‌ام در ۴سالگی بود. پدرم اولین مربی من برای آموزش این رشته بود. از آن زمان علاقه‌ام به این رشته شروع شد.
خانواده‌ام همیشه در این رشته مشوق من بوده‌اند به طوری که هر هفته به همراه مادرم برای تمرین به پیست می‌رویم و همیشه مادرم نکته‌های لازم را در تمرین به من یادآوری می‌کند و حضورش همراه با من مایه دلگرمی ‌است. شاید افراد کمی‌تجربه تمرین در کنار مادرشان را داشته باشند و من جزو افراد خوش شانس هستم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی شیما مهری

در کنار این رشته ورزش‌هایی مانند اسکیت، پینگ پنگ، والیبال و شنا را هم به صورت تفریحی دنبال می‌کنم. اما رشته موتور کراس رشته تخصصی من است. گویا نورا عقیده دارد که هر فردی باید یک ورزش تخصصی داشته باشد. آن را به صورت جدی دنبال کند تا در آن بهترین شود.

او می‌گوید: در هفته ۲ تا ۳ بار برای تمرین به پیست می‌روم اما در خارج از کشور امکاناتی برای ورزشکار‌های موفق از جمله پیست‌هایی که داخل خانه‌ها وجود دارد تا ورزشکاران پیوسته در آنجا تمرین کنند که متاسفانه این امکان هنوز در ایران به وجود نیامده است. انجام ورزش‌های دوچرخه سواری و بدنسازی به فعالیت در این رشته بسیار کمک می‌کند.

آموزش
وی هم‌اکنون در شهران پارک کوهسار و پیست آزادی مشغول تمرین دادن به بانوان است.

خانواده
همسرش هادی مقدس، پدرش مهرشاد نراقی، مادرش شهرزاد نظیفی، و برادرش مرآت نراقی نیز همگی از قهرمانان موتورسواری ایران هستند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نورا نراقی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه