بیوگرافی شیرین گرامی

5 سال پیش
بیوگرافی شیرین گرامی
Rate this post

بیوگرافی شیرین گرامی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شیرین گرامی (متولد ۱۳۵۸) نخستین زن ورزشکار ایرانی در رشته سه‌گانه است که پس از به دست آوردن مجوز حضور در مسابقات بین‌المللی اتحادیه بین‌المللی ورزش سه‌گانه، در شهریور سال ۱۳۹۲ خورشیدی در مسابقات جهانی لندن شرکت کرد.

زندگینامه شیرین گرامی

بیوگرافی شیرین گرامی

فعالیت ورزشی

وی اگر چه در رتبه ۷۸ ام ایستاد ولی عنوان نخستین زن ایرانی شرکت‌کننده در این رشته را از آن خویش کرد.

پیش از حضور شیرین، به دلیل مشکل عدم پذیرش پوشش اسلامی در بخش شنا، زنان ورزشکار ایرانی تنها می‌توانستند در ماده دوگانه شرکت کنند ولی گرامی که با پوششی متفاوت با سایر ورزشکاران وارد میدان شد با همکاری برگزارکنندگان خود را برای مرحله شنا آماده کرد. مسئولین اتحادیه بین‌المللی سه گانه در یک متری خط شروع شنا یک چادر گذاشته بودند تا گرامی در آن لباس غواصی بپوشد و در یک متر بعد از پایان خط شنا هم چنین چادری قرار دادند تا او در فضایی محفوظ لباس خود را عوض کند.

شروع ورزش ۳ گانه

زمانی که ٥سالم بود، به انگلیس مهاجرت کردیم.

تحصیلاتم را در دانشگاه دنبال می کردم که با رشته سه گانه آشنا شدم.

در تیم دانشگاه خودمان مشغول فعالیت شدم، با این که خیلی از قوانین این رشته اطلاع نداشتم، تصمیم گرفتم این رشته را در همان دانشگاه دنبال کنم. چند سال اول به صورت تفریحی این رشته را دنبال می کردم اما بعد از چند سال این رشته جزیی از زندگی ام شد. شور و هیجان خوبی در سه گانه وجود دارد و طرز زندگی افراد را تغییر می دهد و من هم در کنار سایر کارهایم این ورزش را انجام می دادم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کارولین وزنیاکی

حضور در مسابقات بین المللی با حجاب

انعکاسی که حضور من در مسابقات بین المللی داشته، خیلی فراتر از آن چیزی است که فکرش را می کردم.

زنان ایرانی و غیرایرانی از سراسر دنیا با من تماس گرفتند و گفتند آرزو داشتیم که یک نفر با حجاب در مسابقات حاضر شود تا ما همچنین جرأتی پیدا کنیم. همین مسائل باعث شد تا بعد از مسابقه لندن تصمیم بگیرم به راهم ادامه دهم.

حتی این موضوع برای شرکت کنندگان دیگر، مسئولان برگزاری مسابقات و جامعه بین المللی هم جالب بود که من با حجاب در مسابقات حاضر می شوم. با شرایط فعلی اگر مسئولان ایران موافق باشند، در برای بقیه بانوان هم باز می شود تا با بقیه به اعتقاداتشان احترام بگذارند و با حجاب در مسابقات شرکت کنند.

آرزوی نهایی

آرزوی من این است که بتوانم با همین لباس های اسلامی و به نمایندگی از ایران از نظر ورزشی بیشتر و بیشتر پیشرفت کنم. امیدوارم بتوانم به مقام های بالا برسم و ثابت کنم که هر انسانی، در هر کجای دنیا و با هر اعتقاد و هر لباسی که دوست داشته باشد، می تواند به موفقیت در زمینه ورزش برسد.

درواقع آرزویم این است که روزی بانوان دیگر ایران هم بتوانند با کاری که من کردم، در مسابقات شرکت کنند و اگر من هم نبودم، یک نماینده از ایران داشته باشیم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شیرین گرامی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه