بیوگرافی عظیم قیچی ساز

5 سال پیش
بیوگرافی عظیم قیچی ساز
Rate this post

بیوگرافی عظیم قیچی ساز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

قيچي‌ساز متولد تبريز است. وي كه كوه‌نوردي را به صورت حرفه‌اي از سال ۱۳۷۹ آغاز كرده، تا كنون دوبار فاتح قله اورست بوده است.

زندگینامه عظیم قیچی ساز 

بیوگرافی عظیم قیچی ساز

فعالیت ورزشی

عظیم قیچی‌ساز در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۹۵ توانست ۱۳ قله از هشت‌هزارمتری‌ها را صعود کند. در این فاصله وی دو بار و در سال‌های ۸۴ (با استفاده از اکسیژن) و در سال ۹۵ بدون اکسیژن به اورست صعود کرد. سرانجام در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ موفق به فتح تنها قله باقی‌مانده یعنی لهوتسه شد. عظیم ۳۷مین کوهنورد در دنیا است که به عضویت باشگاه هشت‌هزارمتری‌ها درآمد. در بین کوهنوردان صعودکننده به هشت‌هزارمتری‌ها، تنها ۱۶ نفر در جهان موفق به صعود به همه ۱۴ قلهٔ بالای ۸۰۰۰ متر بدون اکسیژن شده بودند و عظیم قیچی‌ساز توانست نام خود را به عنوان هفدهمین کوهنورد در این فهرست به ثبت برساند.

عظيم قيچي‌ساز نخستين بار در سن ۲۴ سالگي موفق به اولين صعود خود به اورست شد. او از سال ۱۳۸۴ شروع حمله به قله‌هاي ۴ هزار متري را ‌آغاز كرد و توانست در آخرين مرحله از صعود‌هاي اينگونه خود در ۲۹ ارديبهشت سال ۹۶ آخرين قله از مجموعه ۱۴ قله‌ هشت‌هزار متري در جهان را فتح كند.

عظيم قيچي‌ساز در اين روز با فتح قله “لهوتسه” به عنوان ۳۷مین کوهنورد به عضویت باشگاه هشت‌هزارمتری‌ها درآمد.

در بین کوهنوردان صعودکننده به هشت‌هزار‌متری‌ها، تنها ۱۶ نفر در جهان موفق به صعود به همه ۱۴ قلهٔ بالای ۸۰۰۰ متر بدون اکسیژن شده بودند و عظیم قیچی‌ساز توانست نام خود را به عنوان هفدهمین کوهنورد در این فهرست به ثبت برساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجید نامجو مطلق

عظیم قیچی‌ساز کوهنورد پرافتخار ایرانی به عنوان مشعل‌دار المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی انتخاب شد

صعودهای شاخص داخلی

۱۳۷۸- سبلان (۴۸۱۱متر) – زمستانی

۱۳۷۸- دماوند (۵۶۷۱متر) – زمستانی

۱۳۷۹- علم کوه (۴۸۵۰متر) – زمستانی – گرده آلمانها

۱۳۸۰- دماوند (۵۶۷۱متر) – زمستانی

۱۳۸۱- سبلان (۴۸۱۱متر) – صعود زمستانی یخچال شمالی سبلان

۱۳۷۹–۹۱- چندین صعود زمستانی در منطقه سبلان، هرمها و کسری و شرکت در تمامی اردوهای تیم ملی، برگزار شده در مناطق مختلف کشور

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی عظیم قیچی ساز
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه