بیوگرافی یان کولمانس

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی یان کولمانس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

یان کولمانس (به انگلیسی: Jan Ceulemans) -متولد سال ۱۹۵۷- بازیکن فوتبال اهل بلژیک و عضو تیم ملی فوتبال بلژیک است که در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۷۷ میلادی اولین بازی ملی‌اش را مقابل تیم ملی فوتبال هلند انجام داد.

زندگینامه یان کولمانس

بیوگرافی یان کولمانس

فعالیت ورزشی

رسیدن به فینال یورو ۸۰

یان کولمانس ۲۳ ساله با تیم ملی بلژیک در رقابت‌های جام ملت های اروپا ۱۹۸۰ به مرحله فینال رسید و مهره فیکس این تیم بود. در بازی نهایی بلژیک مقابل آلمان غربی مغلوب شد و به عنوان نایب قهرمانی اروپا قنائت کرد. وی در بازی‌های گروهی این رقابت‌ها با بازکردن دروازه ری کلمنس گل تساوی بلژیک مقابل انگلیس را به ثمر رساند که نخستین گل ملی با ارزش وی بود.

جام جهانی ۱۹۸۲

بلژیک با حضور یان کولمانس به عنوان مهره اصلی بر آرژانتین مدافع عنوان قهرمانی و تیم ضعیف‌ال سالوادور فائق آمد. با بازی خوب کولمانس مقابل مجارستان و کسب یک تساوی از این تیم، بلژیک به مرحله دوم بازی‌ها راه یافت اما با قبول شکست مقابل لهستان و شوروی از حضور در نیمه نهایی باز ماند.

یورو ۱۹۸۴

در مسابقات خاطره انگیز جام ملت های اروپا ۱۹۸۴ یان کولمانس برای نخستین بار در یک تورنمنت رسمی مهم به عنوان کاپیتان تیم ملی کشورش برگزیده شد. تیم بلژیک در دیدار نخست خود ۲ بر صفر یوگسلاوی را شکست داد اما با شکست ۵ بر صفر مقابل یاران میشل پلاتینی تنها در صورت پیروزی بر دانمارک می توانست راهی مرحله بعد شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حمیدرضا قلی‌پور

در دیدار حساس بلژیک با دانمارک کولمانس گل نخست بازی را وارد دروازه حریف کرد اما این بازی در نهایت با گل دقیقه ۸۴ پربن الکیائر لارسن با حساب ۳ بر ۲ به نفع دانمارک به پایان رسید و بلژیک از حضور در مرحله نیمه نهایی باز ماند.

جام جهانی ۱۹۸۶

اوج درخشش یان کولمانس به عنوان بازیکن و کاپیتان تیم ملی بلژیک در سن ۲۹ سالگی در جریان بازی‌های جام جهانی مکزیک اتفاق افتاد. وی در بازی معروف بلژیک مقابل شوروی (۴-۳) موفق به گشودن دروازه رینات داسایف شد. در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل اسپانیا دروازه آندونی زوبی زارتا را نیز باز کرد اما گل دیرهنگام اسپانیا بازی را به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی برد.

 

بلژیک در ضربات پنالتی از سد اسپانیا گذشت و برای نخستین بار به مرحله نیمه نهایی جام جهانی پای گذاشت. بلژیک در این مرحله با قبول شکست مقابل فوق ستاره آرژانتینی دیگو مارادونا و یارانش به دیدار رده بندی رفت و به عنوان چهارم جام قناعت کرد. وی در جام جهانی مکزیک ۳ گل به ثمر رساند و دو پاس گل برای هم تیمی‌هایش فراهم کرد و از چهره‌های برتر و بیادماندنی جام جهانی بود.

جام جهانی ۱۹۹۰

یان کولمانس، آخرین جام جهانی خود را در سن

۳۳ سالگی با بازوبند کاپیتانی تیم ملی بلژیک

تجربه کرد، وی در پیروزی ۳ بر یک بلژیک مقابل

اروگوئه در مرحله گروهی موفق به بازکردن دروازه حریف شد.

یاران وی پس از صعود از مرحله گروهی بیکباره

مقابل تیم آماده انگلیس و تک گل دقیقه ۱۲۰ این

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تیری آنری

تیم مجبور به خداحافظی زودهنگام با جام شدند.

این آخرین بازی کولمانس در جام‌های جهانی بود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یان کولمانس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه