بیوگرافی غلامرضا فتح‌آبادی

5 سال پیش
بیوگرافی غلامرضا فتح‌آبادی
2.5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی غلامرضا فتح‌آبادی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

غلامرضا فتح‌آبادی بازیکن سابق فوتبال اهل ایران است. وی سابقه بازی در تیم‌های استقلال تهران و پرسپولیس را دارد.

زندگینامه غلامرضا فتح‌آبادی 

بیوگرافی غلامرضا فتح‌آبادی

فعالیت ورزشی

در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۶۲ در جریان پیروزی چهار بر صفر پرسپولیس برابر راه‌آهن یک گل زد و زمینه ساز قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی تهران شد.

وی سابقه ۱۲ بازی و ۵ گل ملی نیز در کارنامه دارد.

او جزو ۱۴ نفری بود که در سال ۶۵ و هنگام بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ در اعتراض به کادر فنی تیم ملی، از این تیم استعفا داد. پس از مدتی استعفایش را پس گرفت و در اردوی زمستان سال ۶۶ برگشت، اما از تیم ملی خط خورد.

دوران بازیگری از زبان خودش

علی پروین تا زمانی که تیم نمی باخت دست به ترکیب نمی زد. حتی حسین فرکی و ناصر نورائی هم آمدند پرسپولیس؛ اما دیدند علی آقا به اسم و رسم خیلی توجهی ندارد. من و علی آقا و ناصر محمدخانی جلو بازی می کردیم و در همان ده بیست دقیقه اول گل می زدیم.

من هم در استقلال و هم در پرسپولیس بازی کرده ام؛ اما خیلی ها می گویند که من بیشتر پرسپولیسی هستم، شاید دلیلش این است که در محله ای زندگی می کردم که تمام بچه محل هایم پرسپولیسی بودند و ضمن این که راستش را بخواهید بیشتر صحبت ها و تماس هایی که با من انجام می شود از سوی پرسپولیسی ها است.

دربی

روزهای قبل از دربی در استقلال و پرسپولیس کاملا متفاوت بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استانکو پوکله‌پوویچ

در استقلال منصورخان پورحیدری و عباس رضوی روز بازی تیم را ناهار به رستورانی در پاسداران می بردند و بعد می رفتیم منزل منصورخان یا منزل پرویز مظلومی استراحت می کردیم و از آنجا می رفتیم ورزشگاه برای مسابقه؛ اما در پرسپولیس اینگونه نبود.

تا دو ساعت قبل از بازی همه در خانه های خودشان بودند و هرکس خودش به استادیوم می آمد. توی رختکن هم علی پروین به هیچ وجه حرف فنی نمی زد و با لحن خاص خودش فقط به بچه ها می گفت فقط به عشق این هوادارا بازی کنید. هیچ وقت علی آقا توصیه تاکتیکی مثل این که دفاع کنید یا گل نخورید نداشت؛ اما در رختکن استقلال بحث فنی می شد و منصورخان و عباس رضوی راجع به مسایل فنی حرف می زدند. اما آنچه من در این سال ها حضور در دو تیم دیده ام این بود که استقلال طوری عادت کرده بود که وقتی در دربی به میدان می رفت اتوماتیک وار عقب می نشست.

حاشیه ها

دوران قبل انقلاب

من بچه سی متری جی هستم و در نوجوانی سردار آجرلو که البته آن زمان سردار نبود من را به مرحوم حسین آقا فکری در تهرانجوان معرفی کرد، اما انقلاب شد .

پدرم غیرقانونی من را در وزارت دفاع قبل از انقلاب استخدام کرد که سربازی نروم و ۹ سال در آن جا با علی جباری کاپیتان استقلال کار کردم. جباری خیلی من را اذیت کرد و می گفت چرا من می روم با تیم تمرین می کنم. من آن زمان فوتبال بازی می کردم، ساعت ۷ می رفتم وزارت دفاع؛ اما ساعت هشت چون فوتبالیست بودم با دستور می رفتم سر تمرین؛ اما علی جباری در این بین خیلی من را اذیت کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پاول ندود

من در بازی پرسپولیس و استقلال با لباس پرسپولیس دو گل به ناصر حجازی زدم. اولی را در دقیقه هشت زدم؛ اما داور به اشتباه آفساید گرفت؛ اما در دقیقه ده علی پروین سانتر کرد و من با پا ضربه زدم، توپ به صورت ناصرخان خورد و رفت توی دروازه. در سالی که سرح ۲۷ ساله ها بود و می خواستند علی پروین را کنار بگذارند؛

من ۱۳ پاس گل به او دادم و او با پانزده گل آقای گل شد و قانون را ملغی کردند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی غلامرضا فتح‌آبادی
2.5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه